Gjest Anonymous Skrevet 10. september 2002 #1 Skrevet 10. september 2002 Hva gjør dere den verste uken i måneden? Jeg gruer meg like mye hver gang. For min del går det mye i depping, sjokoladespising osv. En er liksom hele tiden på vakt. Sover dårlig osv. Hater det!! Bruker bind og boxere. Takler ikke tamponger. Ville bare høre litt hvordan dere andre jenter takler denne uka
Gjest care Skrevet 10. september 2002 #2 Skrevet 10. september 2002 Jeg svetter mye og er veldig trøtt, men har heldigvis ingen humørsvingninger. Skal forresten gå å kjøpe litt sjokolade.................. :blunke:
Gjest Chica Skrevet 10. september 2002 #3 Skrevet 10. september 2002 Før jeg begynte med tamponger synes jeg det var helt forferdelig. Men, men tamponger merker jeg ikke noe til mensen(utenom natta da..). Går på p-piller. Når jeg begynte med det sluttet jeg å blø så mye + ikke smerter i det hele tatt. Anbefales!
Gjest Virvel Skrevet 10. september 2002 #4 Skrevet 10. september 2002 Før jeg begynte med p-piller var mensen et rent helvete for meg. Hadde så vondt at jeg ofte ikke kunne stå oppreist første dagen, "feberfantasier", besvimte... Har fortsatt litt vondt den første dagen, men ikke så mye at jeg trenger å ta smertestillende. Jeg blør også veldig mye mindre. For meg er p-piller virkelig guds gave til kvinnen 8) Ellers...det er jo en liten unnskyldning for å skjemme bort seg selv litt ekstra da :blunke: Jeg har forresten brukt tamponger helt siden andre (eller var det første...?!) gangen jeg hadde mensen (da var jeg 12), greier ikke bind! (Bruker om natta da...som den fornuftige personen jeg er...vil ikke ha TSS, selv om det er sjeldent!)
Tullerusk Skrevet 10. september 2002 #5 Skrevet 10. september 2002 Syntes det er værst om natta da! Hater å ligge borte da, er jo litt flaut å ha blødd store flekker på lakenet til andre..... Og de store nattbinda, æsj og æsj!
Gjest Choop(ikke innlogget) Skrevet 10. september 2002 #6 Skrevet 10. september 2002 Hei! Mensen er et rent hælvete for meg også. Jeg går på p-piller,men det ser ikke ut til at de virker mot menstruasjonssmerter. Kjente meg veldig igjen med din beskrivelse Kitchenwitch. "Feberfantasier og besvimer.." :-? Den eneste måten å unngå dette er å ta smertestillende i det øyeblikket du kjenner at det er noe på gang.. Noen måneder hopper jeg over sukkerpillene og starter på et nytt brett bare for å unngå bløderuka. Skjønner ærligtalt ikke hva vi skal med mensen. Vi kunne vel holdt eggløsningen i sjakk fram til vi ønsker barn??? Stakkars oss jenter!!!! God bedring til alle som har mensen nå,og synes synd på seg selv. Jeg føler med dere!
Gjest Starya Skrevet 10. september 2002 #7 Skrevet 10. september 2002 Mensen? Hva er det..? :-? Jeg har hatt mensen to ganger i år. En gang i jan/feb, en gang i juli. Har nylig vært hos legen med mistanke om pcos som ble avkreftet, nå venter vi på noen blodprøver. Jeg har visstnok ikke eggløsning, og kan regne med at det blir en stund til neste mens igjen. Egentlig, så gjør det meg ingenting å gå uten, men det er et herk å aldri vite når den kan komme... (Blør steike masse når den først kommer..) I tillegg så har jeg ofte litt "murring", det kan kjennes ut som at mensen er på tur, men så kommer den ikke. (Sannsynligvis på grunn av at det bygger seg op mye vev i livmoren, noe av dette kan løsne og gi ørsmå blødninger). Jeg vet pokkern ikke når jeg skal våge meg i svømmehallen eller hva.. Til lags åt alle kan ein ikkje gjere, eller hva..?
Ada=) Skrevet 11. september 2002 #8 Skrevet 11. september 2002 Det siste innlegget her setter jo all klagingen (ogsaa min egen) litt i perspektiv, da... Ble GLAD og takknemlig for at jeg har mensen regelmessig, jeg :D -men tar samtidig i mot alle unnskyldninger til aa kose meg litt ekstra
Majken Skrevet 11. september 2002 #9 Skrevet 11. september 2002 Mensen merker jeg ikke så mye til lenger etter at jeg begynte med tamponger for et par år siden, og fant ut at Ibux er fantastiske greier. Ikke blør jeg så veldig mye lenger heller, tre fire dager så er det over. Humørsvingninger er ikke noe verre enn ellers... Men de seks første årene jeg hadde det var forferdelige. Blødde i ti dager i begynnelsen (minket gradvis med årene), og hadde så vondt at jeg grein (fikk ikke lov å ta smertestillende, faktisk!). To første dagene klarte jeg så vidt å gå. Tamponger klarte jeg ikke, og det holdt ikke med en sånn invisible greie heller. Følte liksom at alle og enhver kunne se at nå hadde jeg mensen. Gleda meg til å bli femti så jeg ble ferdig med svineriet en gang for alle..... Men nå syns jeg det er helt levelig med de få dagene i måneden, får bare innmari lyst på sjokolade, da men.......
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå