Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

jeg jobber i en bedrift der jeg fører regnskap, sjefene i bedriften gjør som de vil og det skaper problemer for meg som skal fikse opp i deres feil. Betaler private ting med firmakortet, tar ut kjøregodtgjørelse og gjør som de vil. I tillegg skapt store økonomiske problemer. 
Jeg orker ikke å jobbe i den bedriften mer, men jeg har en stor drøm om å bli elektriker og ha en trygg og stabil jobb. Men er vanskelig å få jobb som voksenlærling.

jeg føler et veldig stort behov for å komme meg vekk fra jobben så fort som mulig men samtidig til noe stabilt. 

et annet problem er at oppi dette her at jeg og samboeren min har veldig lyst på barn. Pga jeg tenker at jeg bør jobbe i bedriften i minst 1 år før jeg blir gravid gjør dette her veldig vanskelig. Vi har veldig lyst på barn, vi har kjøpt hus, bil, han har fast jobb og hatt det i 7 år. 

alt føles så håpløst, jeg er så sliten for tiden, finner ikke glede i noe som helst og at er ekstremt tungt. 

Anonymkode: 76a3f...f00

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Søk deg ny jobb som er lik den du har i dag i et annet firma. Så slipper du å rydde opp etter de du jobber for i dag, og du beholder fast inntekt. Du må ikke jobbe i samme bedrift i ett år for å få permisjonspenger, du må ha stått i jobb (samme hvor). 

Hvis du ønsker å bli elektriker, bør du sjekke ut mulighetene for å få lærlingplass osv nå med en gang. Du kan ikke sitte å si "jeg aner ikke hva jeg skal gjøre" om du faktisk ikke setter deg inn i hva du må gjøre for å komme deg dit du vil. 

Anonymkode: 6b892...7cc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Søk deg ny jobb som er lik den du har i dag i et annet firma. Så slipper du å rydde opp etter de du jobber for i dag, og du beholder fast inntekt. Du må ikke jobbe i samme bedrift i ett år for å få permisjonspenger, du må ha stått i jobb (samme hvor). 

Hvis du ønsker å bli elektriker, bør du sjekke ut mulighetene for å få lærlingplass osv nå med en gang. Du kan ikke sitte å si "jeg aner ikke hva jeg skal gjøre" om du faktisk ikke setter deg inn i hva du må gjøre for å komme deg dit du vil. 

Anonymkode: 6b892...7cc

Jeg vet at jeg har rett på permisjonspenger ved bytte av jobb men det er snakk om arbeidsmoralen min. Syns det er feil å jobbe der i en mnd også blir man gravid

jeg vet mulighetene min for å bli elektriker men som nevnt tidligere så er det vanskelig å få lærlingsplass. Har søkt på masse. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at jeg har rett på permisjonspenger ved bytte av jobb men det er snakk om arbeidsmoralen min. Syns det er feil å jobbe der i en mnd også blir man gravid

jeg vet mulighetene min for å bli elektriker men som nevnt tidligere så er det vanskelig å få lærlingsplass. Har søkt på masse. 

Jeg skjønner hva du mener med å ville jobbe en stund i den nye jobben før du blir gravid, og synes det er fint tenkt av deg. Men, det tar jo sikkert litt tid å bli gravid og så skal du jo også gå gravid noen måneder;) Jeg ville byttet jobb (indenfor samme fagfelt), og begyndt å prøve når du er på plass i den nye jobben. Du skal ikke gå og ha det dårlig på jobb!

Om det er elektriker du drømmer om så kan du prøve og få en lærlingeplass etter permisjonen:)

Jeg hadde akkurat begynt i ny jobb når jeg fant ut av at jeg var gravid, og fryktet virkelig det verste. Min sjef ble bare glad på mine vegne, og kunne ikke gjort mer for å legge til rette. Og dette er en mannsdominert arbeidsplass. Så samfunnet rundt oss er ofte mer forståelsesfulle enn man tror:)

Anonymkode: e6165...c67

AnonymBruker
Skrevet

Bytt jobb, disse sjefene kommer neppe til å endre seg. Og hvis du går god for private utlegg når det ikke er lov, så kan man få noen utfordringer som regnskapsfører dersom revisjonsselskapet finner større ulovlige poster, så man har alt å tjene på å ha en jobb der lederne bryr seg litt mer om lover og regler. Så kan du heller prøve på barn når du har fått litt stabilitet i ny jobb. 

Anonymkode: 21083...e5a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner hva du mener med å ville jobbe en stund i den nye jobben før du blir gravid, og synes det er fint tenkt av deg. Men, det tar jo sikkert litt tid å bli gravid og så skal du jo også gå gravid noen måneder;) Jeg ville byttet jobb (indenfor samme fagfelt), og begyndt å prøve når du er på plass i den nye jobben. Du skal ikke gå og ha det dårlig på jobb!

Om det er elektriker du drømmer om så kan du prøve og få en lærlingeplass etter permisjonen:)

Jeg hadde akkurat begynt i ny jobb når jeg fant ut av at jeg var gravid, og fryktet virkelig det verste. Min sjef ble bare glad på mine vegne, og kunne ikke gjort mer for å legge til rette. Og dette er en mannsdominert arbeidsplass. Så samfunnet rundt oss er ofte mer forståelsesfulle enn man tror:)

Anonymkode: e6165...c67

Vi har allerede prøvd siden november, i november var alt fint, var fortsatt vanskelig men da hadde jeg et håp om en endring. Nå kjenner jeg at det ikke går og jeg rett og slett HATER å jobbe med regnskap. Takler ikke det ansvaret og værtfall ikke når ledelsen ødelegger

tankek var å prøve å få lærlingsplass, jobbe der og få opp timelønnen til litt nærmere enn det jeg har idag siden jeg mest sannsynlig får lærlingslønn og da heller vente litt til. Men var ikke så lett å få lærlingsplass og aner ikke hva jeg skal gjøre. Allerede ventet et år med barn, men samtidig har vi det så fint økonomisk. Har vi dårlig råd i noen mnd pga lærlingslønn vil jeg ha dårlig råd uten barn, og heller drøye det. Siden jeg mener man ikke bør få barn før man har grei økonomi til det, det har jeg ikke med 90 kr timen og samboeren min med årslønn på 500 000 kr, allerede stor overgang med å gå ned 100 kr i timen.. 

AnonymBruker
Skrevet

04DC5AC4-DC6E-4930-A463-C4CE2FA55883.jpeg

Anonymkode: 2e6af...13e

AnonymBruker
Skrevet

Folk må lære seg å slutte! Gå på dagen!

Jeg gjør alltid det, er det ikke liv laga: STOPP!!!

Anonymkode: 3eda3...f20

AnonymBruker
Skrevet

Har fått et jobb intervju :) 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...