AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #1 Skrevet 5. mars 2020 Er det noen som har stor kunnskap om eller tips om ernæringsfysiologer som spesialiserer på kosthold for kvinner i og med at vi har en annen syklus og faser enn menn? Altså hva vi burde eller vektlegge å spise i de ulike fasene? Anonymkode: 4aea5...a75
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #2 Skrevet 5. mars 2020 Er det ingen som spiser etter syklus og hormonene? Anonymkode: 4aea5...a75
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #3 Skrevet 6. mars 2020 Nei. Bortsett fra en sjokolade dagen før mens. 😉 Anonymkode: 41917...1f6
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #4 Skrevet 6. mars 2020 Mye karbohydrater i kosten kan påvirke hormonene negativt. Mange med PCOS, f.eks, klarer å bli gravide ved å kutte ned på kh i kostholdet. Man oppnår bedre hormonbalanse. Selv får jeg lengre sykluser hvis jeg spiser dårlig i perioder, da eggløsningen blir forsinket. Anonymkode: 28cd7...d76
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #5 Skrevet 6. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mye karbohydrater i kosten kan påvirke hormonene negativt. Mange med PCOS, f.eks, klarer å bli gravide ved å kutte ned på kh i kostholdet. Man oppnår bedre hormonbalanse. Selv får jeg lengre sykluser hvis jeg spiser dårlig i perioder, da eggløsningen blir forsinket. Anonymkode: 28cd7...d76 Takk for svar, har nylig blitt interessert i hvor mye disse fasene påvirker oss og hvor mye man kan stabilisere vha kostholdet. Forskning har jo stort sett bare blitt gjort på menn nettopp fordi de er mye mer "stabile" i hormonene så det er helt merkelig at vi ikke vet mer om dette da dette er noe vi egentlig forholder oss til hele tiden. Anonymkode: 4aea5...a75
Gnå Skrevet 7. mars 2020 #6 Skrevet 7. mars 2020 Kan anbefale "Jentekoden" av Silje M. Westby. Det er en bok med masse informasjon om dette temaet. Den forklarer hva som skjer, hvordan det påvirker oss, og hvordan en kan tilpasse trening og kosthold etter dette. 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #7 Skrevet 7. mars 2020 15 timer siden, Gnå skrev: Kan anbefale "Jentekoden" av Silje M. Westby. Det er en bok med masse informasjon om dette temaet. Den forklarer hva som skjer, hvordan det påvirker oss, og hvordan en kan tilpasse trening og kosthold etter dette. Tusen takk for tips! 😊 Anonymkode: 4aea5...a75
CoolSistah Skrevet 8. mars 2020 #8 Skrevet 8. mars 2020 Treningspodden tok også opp temaet i en episode for noen uker/måneder siden😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå