AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #1 Skrevet 5. mars 2020 Han kom hjem i dag med den sjokkerende beskjeden til meg. Hun hadde sagt til min sønn på skolen (før vinterferie) at han ikke måtte si det til noen. At hun blir slått når hun gråter. Jeg spurte om sønnen min hadde sagt dette til noen andre, i følge han løpte han til lærer. Men jeg vet jo ikke 100% sikkert. jeg har aldri vert borti noe slikt før. Hvem kontakter man? Læreren? Barnevernet? (Skal gjør det i dag) Når jeg har spurt om min sønn kan besøke denne jenta på fritid, får jeg alltid tilbakemelding om at det ikke passer. Så jeg er begynt å legge sammen to og to no 😌 Anonymkode: df57f...037
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #3 Skrevet 5. mars 2020 Snakk med læreren. Men hvorfor den emojien? Anonymkode: 98af5...3fe 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #4 Skrevet 5. mars 2020 Barnevernet OG lærer. Anonymkode: 57ca7...c07 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 5. mars 2020 #5 Skrevet 5. mars 2020 Hvor gammel er barnet? Vet du at det er sant? Er dette barnet mye hos dere? Kan du avdekke om det er sant? Ville i første omgang kontaktet læreren om det var alvorlig. Da kan læreren ta grep sammen med helsesøster og grave dypere og så evt involvere barnevernet.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #6 Skrevet 5. mars 2020 Kvinner slår ikke barn, det er det bare menn som gjør. Anonymkode: c71a7...ab3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #7 Skrevet 5. mars 2020 2 minutter siden, WhisperingWind skrev: Hvor gammel er barnet? Vet du at det er sant? Er dette barnet mye hos dere? Kan du avdekke om det er sant? Et svar man ikke ville ha sett om det ble sagt at faren slo Anonymkode: c71a7...ab3
Gjest WhisperingWind Skrevet 5. mars 2020 #8 Skrevet 5. mars 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Et svar man ikke ville ha sett om det ble sagt at faren slo Anonymkode: c71a7...ab3 Selvfølgelig hadde svaret vært det samme 🙄
Kittykat Skrevet 5. mars 2020 #9 Skrevet 5. mars 2020 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Han kom hjem i dag med den sjokkerende beskjeden til meg. Hun hadde sagt til min sønn på skolen (før vinterferie) at han ikke måtte si det til noen. At hun blir slått når hun gråter. Jeg spurte om sønnen min hadde sagt dette til noen andre, i følge han løpte han til lærer. Men jeg vet jo ikke 100% sikkert. jeg har aldri vert borti noe slikt før. Hvem kontakter man? Læreren? Barnevernet? (Skal gjør det i dag) Når jeg har spurt om min sønn kan besøke denne jenta på fritid, får jeg alltid tilbakemelding om at det ikke passer. Så jeg er begynt å legge sammen to og to no 😌 Anonymkode: df57f...037 Har din sønn sett med sine egne øyner at venninnen har blitt slått? Uansett, så bør du jo egentlig kontakte barnevernet. Eller du kan si ifra til læreren. Men hvis venninnen blir slått, så kan kanskje dette gjøre vondt verre for hun og så blir hele situasjonen enda verre. For da finner jo foreldrene ut at datteren deres har sagt dette... Jeg har selv vært i samme situasjon som deg, bare det at mitt barn var vitne til at vennen det gjaldt ble slått (flere ganger). Når barnet mitt fortalte det til meg, så ringte jeg barnevernet dagen etter. Enden på den visen ble til at barna ble tatt ut av hjemmet og til slutt ble de adoptert av andre. Hvis det som sønnen din har sagt stemmer, så finner forhåpentligvis barnevernet ut av det, mens de undersøker. Og da kan familien få hjelp. Endret 5. mars 2020 av Kittykat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå