Gjest lamamma Skrevet 12. juni 2005 #1 Skrevet 12. juni 2005 Lurer på hvor mye babyen din på 8-9 md spiser/ spiste, og hvordan soverytmen er/ var. Min spiser grøt til frokost og kvelds, fruktpure til formiddagen og et middagsglass til middag. Lurer også på om dere gir mer enn et glass, hvis babyen virker mer sulten, eller mer grøt enn det står på pakken? Er redd for at skal få vondt i magen fordi han spiser for mye, men de har kanskje vett til å stoppe sjøl når de er mett. Er usikker på om jeg skal la han spise så mye han vil, eller stoppe når han har spist oppmiddagsglasset. Kanskje han er mer sulten og burde fått mer. Ammer 3-4 g i løpet av dagen. Han sover fra 20-8, men våkner en del. Sover et par lurer i løpet av dagen, tilsammen 3-4 t. Har kke noe å sammenligne med på barselgruppa, babyene der er er par md yngre, så det hadde vært greit å f vite hvordan andre babyer på denne alderen er,selv om alle jo er forskjellige.
Amanja Skrevet 13. juni 2005 #2 Skrevet 13. juni 2005 Gutten min er 8 mnd og spiser dette: Frokost: Grøt Lunsj: Litt brødskive og fruktpure Middag: 1/2 middagsglass og dessert Kvelds: Grøt. Han får selvfølgelig melk i tillegg. Jeg gir mer grøt enn det som står på pakken, lager store porsjoner og så spiser han det han orker, som regel alt sammen.. Sover 2 ganger i løpet av dagen, noen ganger 3, hvis han virker veldig trøtt så sover han 1/2 time på ettermiddagen.
hanni Skrevet 14. juni 2005 #3 Skrevet 14. juni 2005 Babyen min på 8 mnd får frukt midt på dagen, av og til får han litt middag først - vi prøver å venne ham til det. Men det blir som regel bare 3-4 skjeer middag. Og så får han grøt på kvelden. Så jeg ammer mye fortsatt. Han sover som regel 3 ganger på dagen (til sammen 3 timer kanskje....) Og legger seg ca 19. Vi står opp 07. på kvelden og natta er han ganske ofte våken og får mer mat. Hilsen hanni
Gjest HB Skrevet 15. juni 2005 #4 Skrevet 15. juni 2005 Jenta vår spiser grøt til frokost, lunsj og kvelds. Kanskje litt kjedelig, men da vet jeg at hun får i seg nok mat. Vet lissom ikke hvor mye en halv brødskive tilsvarer i grøt. Noen ganger får hun brødskive i tillegg eller i steden for. Vi lager rikelige posjoner og hun spiser til hun ikke vil ha mer. Virker hun ikke fornøyd lager vi mer grøt. Hun får også litt frukt innimellom. I tillegg blir det litt amming, men ikke så mye. Hun får vann til maten. Hun sover stort sett to ganger på dagen, til sammen ca. 3 timer. Om natten sover hun fra 19.30 til 07.30, men er våken en gang for amming. Hilsen Lille meg
thei Skrevet 15. juni 2005 #5 Skrevet 15. juni 2005 Min datter på 8 mnd. spiser grøt til frokost,lunsj og kvelds. Jeg lager da større porsjoner enn det som står på pakken og hun spiser mye. Til middag får hun et stort middagsglass evt et lite hvis det ikke er for lenge siden grøten. Ellers drikker hun vann til og etter hvert måltid og får litt morsmelk evt erstatning når hun våkner på morgenen. Hun sover fra ca. 19.00 til ca.7.45 hver morgen. På dagen hviler hun ca 2 timer på formiddagen og 1.5 på ettermiddagen. Har planer om å prøve med skive igjen snart å bytte ut lunsjgrøten med det. Vi øver også litt på frukt innimellom. Hun er glad i pære og melon. Har foresten sagt sitt første ord nå!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå