Gå til innhold

Sliter med å vise meg naken og uten sminke

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har en ganske stor problemstilling(for meg), og det er at jeg så og si ikke tør å vise meg naken eller uten sminke for en potensiell partner. Jeg dater en mann nå, men vi begynte å date for veldig kort tid siden, så det problemet har jeg ikke hatt med han inn til videre.. Jeg har aldri hatt noe langvarig og serriøst forhold før, men mest korte forhold hvor vi ikke kom lengre enn ´´datefasen´´ ´. Grunnen til at det ikke har vart så lenge med de jeg har datet før, er nok på grunn av at jeg ikke klarer å slippe meg løs å lar meg bli forelsket, grunnet mitt dårlige selvbilde. Han som jeg dater nå er helt fantastisk, og det er en jeg virkelig kunne tenkt meg å fortsette å date, da vi har ekstremt god kjemi. Hver eneste dag er det like før jeg dumper han fordi at jeg vet at jeg må vise meg både naken og uten sminke foran han, om dette forholdet skal vare. Jeg vil virkelig ikke la han gå, og noen av dere tenker sikkert at dette ikke er en problemstilling i det hele tatt, men det er veldig vanskelig for meg. Har noen noen gode tips og råd å komme med? Jeg vet at jeg må jobbe med selvbildet mitt, men det er ikke så lett, og særlig ikke når jeg og han jeg dater vil komme veldig tett på hverandre ganske fort..

Anonymkode: a78b1...c55

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ha et lengre vennskap med han og bygg opp relasjonen, vis deg med mindre og mindre sminke og til sist uten. Kjæresteforhold kommer senere. Det haster vel ikke sånn? 

Anonymkode: 24d74...c06

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg har en ganske stor problemstilling(for meg), og det er at jeg så og si ikke tør å vise meg naken eller uten sminke for en potensiell partner. Jeg dater en mann nå, men vi begynte å date for veldig kort tid siden, så det problemet har jeg ikke hatt med han inn til videre.. Jeg har aldri hatt noe langvarig og serriøst forhold før, men mest korte forhold hvor vi ikke kom lengre enn ´´datefasen´´ ´. Grunnen til at det ikke har vart så lenge med de jeg har datet før, er nok på grunn av at jeg ikke klarer å slippe meg løs å lar meg bli forelsket, grunnet mitt dårlige selvbilde. Han som jeg dater nå er helt fantastisk, og det er en jeg virkelig kunne tenkt meg å fortsette å date, da vi har ekstremt god kjemi. Hver eneste dag er det like før jeg dumper han fordi at jeg vet at jeg må vise meg både naken og uten sminke foran han, om dette forholdet skal vare. Jeg vil virkelig ikke la han gå, og noen av dere tenker sikkert at dette ikke er en problemstilling i det hele tatt, men det er veldig vanskelig for meg. Har noen noen gode tips og råd å komme med? Jeg vet at jeg må jobbe med selvbildet mitt, men det er ikke så lett, og særlig ikke når jeg og han jeg dater vil komme veldig tett på hverandre ganske fort..

Som utgangspunkt må du huske at de aller fleste «vet hva de får» etter å ha sett/omgått en menneske en stund. Med mindre du bruker 1cm med sminke, hold-in, push up osv, så vet altså denne karen i stor grad hva som venter og har funnet at det er mer enn godt nok for ham. Ergo, som du vet, er problemet hos deg og ikke ham.

Nå tror ikke jeg alkohol løser alle problemer, men kanskje første gangen kan involvere et par glass vin slik at du får senket skuldrene litt?  

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ha et lengre vennskap med han og bygg opp relasjonen, vis deg med mindre og mindre sminke og til sist uten. Kjæresteforhold kommer senere. Det haster vel ikke sånn? 

Nei, i utgangspunktet haster det ikke, men jeg har hatt dette problemet så lenge jeg kan huske. Dette et noe jeg tenker mye på og noe som gjør meg veldig stressa. 

Skrevet
1 minutt siden, Grandidosa83 skrev:

Som utgangspunkt må du huske at de aller fleste «vet hva de får» etter å ha sett/omgått en menneske en stund. Med mindre du bruker 1cm med sminke, hold-in, push up osv, så vet altså denne karen i stor grad hva som venter og har funnet at det er mer enn godt nok for ham. Ergo, som du vet, er problemet hos deg og ikke ham.

Nå tror ikke jeg alkohol løser alle problemer, men kanskje første gangen kan involvere et par glass vin slik at du får senket skuldrene litt?  

Ja, jeg burde jo egentlig bare senke skuldrene og se hvordan det går. Det er bare det at jeg er på nippet til å dumpe han hver eneste dag, og det kan hende jeg gjør det i panikk(som har hendt før), og det vil jeg jo virkelig ikke! 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Grandidosa83 skrev:

Med mindre du bruker hold-in, push up osv

Mange bruker dette og nei, det er slett ikke sikkert at folk vet hva de får, som du uttrykker det. :fnise:  Forskjellen kan være gigantisk.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange bruker dette og nei, det er slett ikke sikkert at folk vet hva de får, som du uttrykker det. :fnise:  Forskjellen kan være gigantisk.

Jeg har aldri brukt push-up før, da jeg aldri har vært opptatt av størrelsen på puppene. Jeg liker bare ikke hvordan de ser ut, og det kan jo ikke han se når han bare har sett med klær. Jeg bruker sminke daglig, men ikke ekstreme mengder. Det er utrolig hvor bare litt sminke kan gjøre en stor forskjell for hele ansiktet. 

Ts 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Joda, men gjør man det får man jo gradvis tone det litt ned og se hva som skjer. Men jeg fikk ikke inntrykk av TS at hun nødvendigvis var i den kategorien.

Skrevet
5 minutter siden, Mimmii skrev:

Ja, jeg burde jo egentlig bare senke skuldrene og se hvordan det går. Det er bare det at jeg er på nippet til å dumpe han hver eneste dag, og det kan hende jeg gjør det i panikk(som har hendt før), og det vil jeg jo virkelig ikke! 

Ts

Vel, jeg tipper han kler seg i klær han mener fremhever hans attributter osv. Hva hadde du sagt til ham hvis han kom og ville dumpe deg pga samme type angst/frykt?

De aller fleste kjenner på slike følelser i løpet av livet. Likeledes tenker de aller fleste at «hvorfor brukte jeg tiden på det?» i etterkant... Sånn har det vært for meg med både frykt for avvisning og det å vise «varene» etter at jeg gikk opp noen kilo. Bortkastet tid å bekymre seg for sånt.

Slik jeg ser det har du alt å vinne og ingenting å tape. Om det ikke blir dere på sikt har du uansett bidratt til å senke din egen barriere. Skulle han like «varene» (som er ganske så sannsynlig), så er det bare å kose seg. :)

Kjøp en god (eller lettdrikkelig) vinflaske og stup i det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Hver eneste dag er det like før jeg dumper han fordi at jeg vet at jeg må vise meg både naken og uten sminke foran han, om dette forholdet skal vare. 

Så feig du er. På tide å kvinne seg opp kanskje?

Anonymkode: 9f1b4...197

Gjest Dævendøtte
Skrevet
18 minutter siden, Mimmii skrev:

Jeg har aldri brukt push-up før, da jeg aldri har vært opptatt av størrelsen på puppene. Jeg liker bare ikke hvordan de ser ut, og det kan jo ikke han se når han bare har sett med klær. Jeg bruker sminke daglig, men ikke ekstreme mengder. Det er utrolig hvor bare litt sminke kan gjøre en stor forskjell for hele ansiktet. 

Ts 

Du må lære deg å slappe av. Alle gutter vet at jenter ser litt annerledes ut når de er nakne og usminka enn med klær og sminke. 

Tenk på de stakkars gutta da, som ikke har noe de kan ta på seg for å se annerledes ut. Ikke vipper, ikke løshår, ikke pushup, hold-in strømpebukser også videre, hva tror du ikke de sliter med :)

Nei, du må lære deg å like deg selv bedre, når du er trygg på deg selv, blir alt såååå mye bedre! Alle har sitt, også de du ikke tror har en eneste bekymring i verden. Bruk tiden din på bedre tanker enn akkurat dette, liker gutten deg, så liker han deg som du er, også uten klær og sminke! 

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så feig du er. På tide å kvinne seg opp kanskje?

Veldig stygg kommentar. Jeg vil ikke kalle meg feig, men jeg har heller et elendig selvbilde, og det kommer av mange ting som har skjedd her i livet. Det er lett for folk som ikke har dette problemet å si at det bare er å ´´kvinne´´seg opp.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Mimmii said:

Veldig stygg kommentar. Jeg vil ikke kalle meg feig, men jeg har heller et elendig selvbilde, og det kommer av mange ting som har skjedd her i livet. Det er lett for folk som ikke har dette problemet å si at det bare er å ´´kvinne´´seg opp.

De fleste er nervøse og redde for å vise seg naken for noen for første gang. 

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, Mimmii said:

Ts

Så utrolig trist at du har det sånn! 

Jeg håper og tror du egentlig vet at dette problemet sitter i hodet ditt og ikke på kroppen. 

Kommentaren du fikk av en annen bruker om at han neppe blir overrasket synes jeg du skal ta til deg. Jeg har hatt en del sexpartnere, og har aldri opplevd å bli overrasket over hva som skjuler seg under klærne. Jeg er også en sånn som kan dra på trening med venninner eller kolleger og slå av en prat i dusjen. Har aldri blitt overrasket over noens kropper der heller. Det er ikke slik at man har på en astronautdrakt til vanlig og det skjuler seg store overraskelser bak den. 

Anonymkode: 62e9a...7c9

Skrevet

Det er synd du føler det slik om deg selv. Eneste jeg har å komme med er å øve på det som gjør deg ukomfortabel - litt etter litt. Kan være i form av å bruke litt mindre sminke og gå med klær utenfor komfortsonen, men også å trives naken i ditt eget selskap før du gradvis tar det videre. Håpet er jo at du kan føle litt mestring og etterhvert "gi mer faen" rundt eget utseende. Også ta i mot komplimenter fra andre og tro på de. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg digger min nakne kropp men har sykt komplekser for å vise meg uten sminke. Ventet til min kjære sa han elsker meg til å vise meg uten, og når jeg endelig tok steget syns han jeg var like fin selv om jeg bruker mye sminke. Nå tenker jeg ikke engang på det :) 

Anonymkode: bb78e...9e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...