Gå til innhold

Energinivå 20 årene vs 30 årene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Dere som er 30+, hvordan er energinivået i 30 årene vs i 20 årene. Jeg er 33 og energinivået er noe helt annet enn det var da jeg var yngre. Merker det på jobb, etter jobb og i helgene, er generelt mye mer sliten. Fikk barn når jeg var 28 og 31. Mulig det er derfor, men må si jeg lurer på hvordan det blir når jeg blir enda eldre.. har kollegaer som er i 20 årene og misunner energinivået.

Anonymkode: 59039...a83

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 32 og har et mye høyere energinivå nå enn da jeg var yngre. Skyldes at jeg har blitt mer bevisst på kosthold og trening. Trenger hver dag nå, og det gir meg masse energi 🙌

Anonymkode: 29a2d...758

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi er mye mer slitne. Har barn. Mye trøtt. Og blir eeeekstremt fyllesyk etter litt vin når vi unner oss det,kan henge igjen noen dager etterpå. Så kroppen tåler mindre i trettiårene, dessverre for oss 🤣 K 34.

Anonymkode: 42fc2...d9a

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Dere som er 30+, hvordan er energinivået i 30 årene vs i 20 årene. Jeg er 33 og energinivået er noe helt annet enn det var da jeg var yngre. Merker det på jobb, etter jobb og i helgene, er generelt mye mer sliten. Fikk barn når jeg var 28 og 31. Mulig det er derfor, men må si jeg lurer på hvordan det blir når jeg blir enda eldre.. har kollegaer som er i 20 årene og misunner energinivået.

Anonymkode: 59039...a83

Er i samme situasjon som deg, og fikk også barn i samme alder. Og altfor tidlige morgener gjør det ikke bedre. Trøster meg med at kolleger på 50+ ser ut til å ha bedre tid enn meg.

Anonymkode: f23d9...315

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 35 år og har heldigvis ikke merket noen forskjell (bank i bordet). Men jeg var bare 21 år når jeg fikk første barnet, så har vært vant med tidlige morgener ganske lenge... 

Anonymkode: f103c...83d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Trøtt og 30 ? 😮  Vent til du nærmer deg 50, da kommer du til å kjenne mer på det. Jeg var i mitt livs form med superenergi jeg i 30-åra . 

Anonymkode: 3266d...ba0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Energinivå henger mye sammen med psykisk velvære og fysisk utholdenhet. Fyll livet med ting som er bra for deg og hold deg fysisk aktiv så holder energinivået seg. Om man sitter som en potetsekk i sofaen 6 timer om dagen så blir formen dertil. 

Anonymkode: 14814...791

AnonymBruker
Skrevet

Mer energisk nå. Det haster liksom mer å få gjort det en ønsker seg 😋 neida. Men joda. Sexen er bedre òg, får mye energi av det.

Anonymkode: e3096...a09

AnonymBruker
Skrevet

38, 3 små barn, minst like mye energi som da jeg var i 20-åra.

Anonymkode: eddc2...2aa

Skrevet

Merker ingen forskjell på annet enn matinntaket som må reduseres litt. 

Skrevet

Jeg er 39 og i enda bedre form. Faktisk mye sterkere også. Jeg har blitt veldig bevist på å spise sunt også. Da jeg var yngre så trengte jeg å hvile meg hele tiden. Hadde veldig dårlig energi og super trøtt etter jobb. Det er jeg ikke lenger. Tror dette med alder sittet mye i hodet. Vi er rett og slett for opptatt av skille mellom tiårene. Tror man kan bli veldig sliten i 30 årene hvis man har kjørt kroppen for hardt i 20 årnene. Og dette med å få barn tidlig vs senere. Mine foreldre var 32 og 41 da de fikk meg. De hadde da fra før to barn på 6 og 7 år og de var veldig energiske og orket mye. Tror veldig mye handler om holdning. Også er det vel sånn at noen eldes raskere enn andre, spesielt mentalt. 

AnonymBruker
Skrevet

Synes jeg får gjort mer nå enn i tyveårene (snart førti) Har barn og er på beina fra tidlig morgen til utpå kvelden, jeg trener, deltar på dugnader, følger opp barn, vedlikeholdet hus og hage, har 100% jobb osv. Hadde ikke samme kapasitet og struktur i tyveårene. 

Tåler ikke alkohol like godt, (og så har det noe med at jeg ikke har tid til å være fyllesyk, må uansett opp tidlig og få unna plikter) men det har jo ikke noe med energinivå å gjøre, 

Anonymkode: 46e60...1a7

Skrevet

Er i vel så god form nå, eneste jeg merker forskjell på er hvor bakfull jeg blir. Blir betraktelig mer bakfull i 30 årene, men så drikker jeg jo mye mindre nå også da, så det jevner seg ut😄

AnonymBruker
Skrevet

Jeg merket ingen endring i energinivået før langt utpå 40-årene, knapt nok det engang. 

Jeg fikk barn tidlig i 20 årene, drikker ikke alkohol eller røyker. Spiser sunt og har alltid vært aktiv hundeeier. 

Anonymkode: 26a06...913

AnonymBruker
Skrevet

Energinivået har bare gått oppover, nå er jeg 40. Da jeg var i tjueårene festet jeg, spiste ferdigretter og røykte. Da jeg var i 30-årene ble det bedre, men det var først da jeg virkelig konsekvent trente 4 dager i uken, spiste sunn mat hver dag og kuttet alkoholen at jeg ble sprek. Nå er jeg svært sjelden sliten.

Anonymkode: 77238...cd3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er individuelt. Jeg har så vidt passert 50 og har mer energi nå enn da jeg var 25-30. Jeg tar bedre vare på meg selv nå. Fester ikke, får nok søvn og spiser sunt. Jeg jobber heltid pluss masse overtid og har likevel nok energi til å ha et privatliv.

Anonymkode: 93130...50f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...