AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #1 Skrevet 5. mars 2020 Hei! Jeg er nysgjerrig på hvor ofte dere søker om høyere lønn. I år er det mulighet for lønnsforhandlinger igjen i staten. Hvor lenge går det mellom hver gang det er "greit" å fremme kav om lønnsforhøyelse gjennom fagforeningenes lokale lønnsforhandlinger? Kan man gjøre det hvert år? Bør det gå en del år mellom hver gang? Vi snakker ikke om lønn på min jobb, men det er ganske store forskjeller på hvor mye vi får utbetalt for de samme oppgavene. Jeg ble løftet opp til en ny stillingskode i fjor, og fikk ett ekstra lønnstrinn i den forbindelse, fra 1. januar. Kan jeg da i tillegg søke gjennom lokale forhandlinger i år, eller er dette litt over grensen frekt? Anonymkode: 1670c...8fb
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #2 Skrevet 5. mars 2020 Du bør absolutt ha lønns-samtale og krav hvert år. Den som aldri krever noe blir oftest glemt. Anonymkode: b795f...cb9
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #3 Skrevet 5. mars 2020 Du bør gjøre det hvert år. Det er hvertfall helt normalt i kommunal sektor. Sentrale oppgjør hvert år og lokale i tillegg hvert 2.-3. år. I tillegg kan man søke om særskilt forhandling ved betydelig endret ansvarsområde, endrede arbeidsoppgaver, for rekruttere og beholde ++. Anonymkode: 4d69b...a8a
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #4 Skrevet 5. mars 2020 Takk, da gjør jeg det! Gikk i 5 år med samme lønn, uten å søke, så fikk jeg mast meg til nytt lønnstrinn og ny stillingstittel i fjor, og tenkte at dette burde jeg ha gjort for LENGE siden. Så nå melder jeg meg PÅ i lønnskampen... The game is ON. Anonymkode: 1670c...8fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå