AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #1 Skrevet 5. mars 2020 Hjeeelp! Drømmejobben min har dukket opp! Jeg har flere år erfaring innenfor yrket, men mangler høyskoleutdanningen. Mener jeg vil få mulighet til å videreutvikle meg i denne stillingen, samt arbeide innenfor noe som jeg virkelig brenner for. Derfor lurer jeg på om jobberfaring og kurs kan kompensere med manglende høyskoleutdanning? Noen som har erfaring og har fått en jobb uten å ha bachelor når det står som et av kravene? Hvordan gikk du frem i søknad for å presentere deg selv best mulig? Anonymkode: 5bd9a...6ec
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #2 Skrevet 5. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hjeeelp! Drømmejobben min har dukket opp! Jeg har flere år erfaring innenfor yrket, men mangler høyskoleutdanningen. Mener jeg vil få mulighet til å videreutvikle meg i denne stillingen, samt arbeide innenfor noe som jeg virkelig brenner for. Derfor lurer jeg på om jobberfaring og kurs kan kompensere med manglende høyskoleutdanning? Noen som har erfaring og har fått en jobb uten å ha bachelor når det står som et av kravene? Hvordan gikk du frem i søknad for å presentere deg selv best mulig? Anonymkode: 5bd9a...6ec ja det kan det i noen tilfeller, men selvfølgelig ikke alltid (eksempelvis profesjonsstillinger). Du har ingenting å tape på å søke. Skriv en knakende god søknad hvor du fremhever hvorfor du bør anses som et førstevalg. Hva er fordelene dine vs de med bachelor. Anonymkode: 71a6c...36e 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #3 Skrevet 5. mars 2020 Hvis det står i annonsen at erfaring kan kompensere for manglende utdanning så ja. Hvis det ikke står det så har du dessverre ikke kjangs. Anonymkode: 5d794...db5 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #4 Skrevet 5. mars 2020 Enig, det spørs hva som står i utlysningen. Spesielt om det er offentlig. Hvis det er en offentlig stilling og høyere utdanning er et krav, kommer man ikke utenom det med mindre det står at lengre relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning. Privat gjør de som de vil. Så sleng inn en søknad, avhengig av hva som står i utlysningsteksten og hvilken arbeidsgiver det er. Anonymkode: bf6d4...a28
Ullvott Skrevet 5. mars 2020 #5 Skrevet 5. mars 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det står i annonsen at erfaring kan kompensere for manglende utdanning så ja. Hvis det ikke står det så har du dessverre ikke kjangs. Anonymkode: 5d794...db5 Hvis det ikke står, kan man likevel ha mulighet. Ikke alle arbeidsgivere skriver at erfaring kan kompensere for manglende utdanning. Vær også obs på formuleringer som "personlig egnethet vektlegges". Det er en annen måte å skrive følgende på: "Selv om du er best kvalifisert på papiret er det ikke gitt at vi ansetter deg. Vi ansetter den vi liker best, og som vi tror passer best inn hos oss." 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #6 Skrevet 5. mars 2020 Bare søk. Det verste som kan skje er at du ikke får jobben. Anonymkode: dd509...80c 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #7 Skrevet 5. mars 2020 Avhenger jo veldig av hvilken stilling det gjelder og hvilken bachelor som etterspørres. Anonymkode: 82d99...161
Cordelia Skrevet 5. mars 2020 #8 Skrevet 5. mars 2020 Legg inn en knall søknad du. Med mindre det står som et absolutt krav. Skal uansett mye til for at det skader å gjøre det. Go for it!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå