Gå til innhold

Hvor finner dere korte bukser? (Alle buksene mine er for lange)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann! ☺️ Jeg er på leting etter bukser og spesielt dongeribukser/jeans, som ikke er for lange. Så og si alt av bukser og jeans jeg eier er for lange - sånn at de blir våt når jeg går ute på en regndag, de slepes etter bakken. Noen bukser funker det å brette opp på, men ser ikke alltid like bra ut.

Hvor finner dere kortere bukser? Jeg har for det meste handlet på H&M, Bikbok og Cubus. Gjerne kom med forslag til bukser man ikke går oppå. 😂

Er ca 163,5 cm over bakken, om det hjelper. Vet ikke hva beina måler dessverre...

Anonymkode: 2569e...ed2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner ikke til H&M, Bikbok og Cubus sine bukser, men går du på f.eks Carlings eller Levis butikk, så vil de ha mange jeans-merker som man velger lengde på om det er f.eks 28, 30 eller 32 i lengde som er de vanligste.

Anonymkode: 4024a...69d

AnonymBruker
Skrevet

Banana Republic sine bukser på Zalando er korte. Ellers gå på en vanlig jeansbutikk, de har mange som er kortere i beina.

Anonymkode: d5050...5f3

Skrevet

River island og only har i lengde 30. De funker bra for meg og jeg er 162. 

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Heisann! ☺️ Jeg er på leting etter bukser og spesielt dongeribukser/jeans, som ikke er for lange. Så og si alt av bukser og jeans jeg eier er for lange - sånn at de blir våt når jeg går ute på en regndag, de slepes etter bakken. Noen bukser funker det å brette opp på, men ser ikke alltid like bra ut.

Hvor finner dere kortere bukser? Jeg har for det meste handlet på H&M, Bikbok og Cubus. Gjerne kom med forslag til bukser man ikke går oppå. 😂

Er ca 163,5 cm over bakken, om det hjelper. Vet ikke hva beina måler dessverre...

Liker så lange bukser jeg, er bare 161 cm men kjøper mine jeans i 34 og 36 lengde. 

Anonymkode: ba821...248

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg kjenner ikke til H&M, Bikbok og Cubus sine bukser, men går du på f.eks Carlings eller Levis butikk, så vil de ha mange jeans-merker som man velger lengde på om det er f.eks 28, 30 eller 32 i lengde som er de vanligste.

Anonymkode: 4024a...69d

Skal sjekke ut Levis da! :) 

Jeg har alltid det problemet at den som passer i beina er for trang i livet, og den som passer i livet er alt for lang. Skal ikke være lett å finne den rette, haha! 

TS

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Liker så lange bukser jeg, er bare 161 cm men kjøper mine jeans i 34 og 36 lengde. 

Jeg liker forsåvidt noen bukser lange, men ikke sånn at jeg tråkker på de med sko og greier. Bilde fra google følger med. Det er sånn jeg ofte blir seende ut med enkelte jeans, haha! 

TS

9BF8D8B1-BC83-4EE0-88B7-420A7698D9A2.jpeg

Skrevet

Man får kjøpt bukser som er i forskjellig lengde hos de fleste klesbutikker.  Står det feks w 28 L 34 eller w29 L 32, er det første midjemålet og det andre benlengden.  Jeg er litt kortere enn deg og kjøper 32 i lengde - noe som er helt perfekt, da jeg må ha høye hæler for å ikke tråkke i 34 i lengde. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg liker forsåvidt noen bukser lange, men ikke sånn at jeg tråkker på de med sko og greier. Bilde fra google følger med. Det er sånn jeg ofte blir seende ut med enkelte jeans, haha! 

TS

Akkurat sånn ser jeg ut, når jeg har lengde 34 😂

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

TS

LIker det og synes det er fint jeg😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg legger opp buksene mine. 

Anonymkode: 09d2b...824

• Liker 2
Skrevet

Primark

Og så legger jeg opp bukser som er for lange. 

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg legger opp buksene mine. 

Anonymkode: 09d2b...824

Ja, legg opp eller klipp av. Ikke akkurat noe stort problem, mye verre når alle fine bukser du finner er for korte....

Anonymkode: f74fb...173

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

«Det er greit med den pølsa som er for lang» som det heter. Hva er problemet? Legg dem opp eller få butikken til å gjøre det.

Anonymkode: 7559e...8b9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

«Det er greit med den pølsa som er for lang» som det heter. Hva er problemet? Legg dem opp eller få butikken til å gjøre det.

Anonymkode: 7559e...8b9

Problemet er jo at den er for lang. Det kommer ganske tydelig frem i innlegget.

Anonymkode: 16fd1...13a

• Liker 2
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 161, og blir som regel så glad når jeg finner bukser som ikke er for lange at jeg kjøper dem med en gang! I det siste handlet noen bukser på selected, der har de 30-lengde på jeans. Ellers liker jeg Levis og Lee, de har også ulike lengder.

Skjønner ikke hvorfor i alle dager folk på min høyde liker lange bukser, men er vel ikke alt man kan forstå i livet 😅

Anonymkode: 828f3...336

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Foreslår å handle petite-størrelser. Både Hm og Zalando har det, for eksempel. 

Anonymkode: 6239a...e90

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 150 og kjøper bukser fra Lee, cropped bukser og G-Star. 

Anonymkode: 20b68...e08

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Levis jeg, er ca samme høyde som deg og bruker 48x30. De passer perfekt, regner jo med at de mindre buksene er like bra når det kommer til lengden. :P :)

Anonymkode: d365b...f21

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 5.3.2020 den 11.45, AnonymBruker skrev:

Du trenger 28 eller 30 lengde. Men det har de fleste butikker i et helt normalt tettsted/småby ikke normalt mer enn 1 eller 2 av i sortimentet. 

Trikset er dette: gå i en butikk og finn en bukse som sitter i livet og over hoftene (som er et prosjekt i seg selv..). Så går du på nettsidene til butikken og bestiller den i riktig lengde. Der har de godt utvalg på ukurante lengder. 

Anonymkode: 9897c...198

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...