Gå til innhold

Må alle ha egen vogn i bhg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vår er bare 4 mnd ennå men vi må ha ny barnevogn. Lurer på om vi skal selge eller beholde den gamle. Jeg tenkte jeg kunne ha den gamle som barnehagevogn når den tid kommer, men så nevnte jeg dette for min mor og hun sier hun aldri har hatt egen vogn i bhg? Men det er jo 25 år siden sist hun hadde barn i bhg 😅 Noen som vet?

Anonymkode: 95b94...146

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på barnehagen. Noen barnehager lar barna sove inne på madrass. Hvis de sover ute, er det vanlig at man har med egen vogn. Ring barnehagen du vurderer og spør?

Anonymkode: 621de...a97

• Liker 7
Skrevet

Og i noen barnehager stiller de med vogner. Varierer. 

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vår er bare 4 mnd ennå men vi må ha ny barnevogn. Lurer på om vi skal selge eller beholde den gamle. Jeg tenkte jeg kunne ha den gamle som barnehagevogn når den tid kommer, men så nevnte jeg dette for min mor og hun sier hun aldri har hatt egen vogn i bhg? Men det er jo 25 år siden sist hun hadde barn i bhg 😅 Noen som vet?

Har hatt nieser i 2 bhg, der sov barna i egen vogn ute.

Gikk opp for meg nå hvor tungvint det er om man bare har råd til en, og må ha den fram og tilbake stadig vekk...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Anim92 skrev:

Har hatt nieser i 2 bhg, der sov barna i egen vogn ute.

Gikk opp for meg nå hvor tungvint det er om man bare har råd til en, og må ha den fram og tilbake stadig vekk...

Trenger ikke være så dyrt for vogn to. Vi fikk en kjempegrei en for 150 kr! Kupp! For den var bare brukt av to barn tidligere, og var i helt topp stand. Ser flere ligger ute for 500 kr. Det viktigste er å finne en vogn med fire store hjul, god skjerm og mulighet til å legge ryggen ned. Stokke er i så måte helt ubrukelig som barnehagevogn. 

Anonymkode: 621de...a97

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Våre tre barn har vært i fem ulike barnehager, og i fire av dem sov ungene i egen vogn. I den siste sov de på madrasser på gulvet i ett rom. 

Anonymkode: bb530...314

• Liker 3
Gjest Switch
Skrevet

Det varierer vel fra barnehage til barnehage :) I barnehagen eldste går i måtte de ha egen vogn med, den kunne stå i barnehagen (isolert bod). På stor base, hvor ikke like mange sover, så har de tvillingvogner de kan sove i om de er trøtte. Har hørt om barnehager som har madrasser inne på et rom og.

Med mindre dere trenger plassen vognen tar opp eller pengene, så ville jeg beholdt vognen, just in case :)

AnonymBruker
Skrevet

Vi parkerer vogna i bhg men tar den med hjem hver fredag.

I min søster sin bhg sover barna på madrass.

Anonymkode: efd0a...2b2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi bor i Oslo og har hatt barn i to barnehager; i begge sov ungene inne på madrasser.

Anonymkode: c7911...d94

Skrevet

I vår bhg kan man velge mellom egen vogn eller i seng på et rom. Vår unge er ikke vant til å sove i seng på dagtid og tenkte det var tryggere å sove i kjent vogn, har derfor tatt vogna ned i bhg og kjøpt en ekstra til å ha hjemme.. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her jeg bor sover barna ute i vogn i alle barnehagene. En barnehage har vogner, hos resten må man ha med vogn selv. Jeg syns det var veldig greit med egen vogn i barnehagen. Da slapp jeg å ta den med tur/retur.

Anonymkode: 73d5c...88d

AnonymBruker
Skrevet

I vår barnehage sover de i vogn. Den må uansett hjem hver fredag, så derfor har vi ikke hatt behov for å kjøpe mer enn en.

Anonymkode: 65b5a...e32

AnonymBruker
Skrevet

Vi leverer vogna med barnet på mandag, og tar den med hjem fredag ettermiddag. Trenger den jo ikke i hverdagen vanligvis, og gjør vi det så tar vi den jo bare med. Har aldri vurdert å skaffe en egen vogn til barnehagen. 

Anonymkode: ed901...cca

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt med egen vogn i bhg. Satt den fra meg i august 2013 og tok den hjem oktober 2018😂 Gikk automatisk fra den ene ungen til den andre🤣 Måtte lese meg frem på navnelappene for å finne rett vogn...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er det bare barnehagen din som kan svare på. Der jeg jobber har barnehagen flere tvillingvogner som barna sover i.

Anonymkode: 4cd2c...071

Skrevet

Der vår går så har vi egen vogn, arvet en av søsteren min så den står fast i barnehagen 😊

AnonymBruker
Skrevet

Mine barn sov inne på eget rom på små madrasser på gulvet. 

Anonymkode: 6fc7a...e7c

AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, Giin said:

Jeg har hatt med egen vogn i bhg. Satt den fra meg i august 2013 og tok den hjem oktober 2018😂 Gikk automatisk fra den ene ungen til den andre🤣 Måtte lese meg frem på navnelappene for å finne rett vogn...

Så du vaska/bytta ikke vognpose på 5 år? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du vaska/bytta ikke vognpose på 5 år? 

Går vel fint an å løsne vognposen uten å ta med vogna. 

Her sover ungene i egen vogn. Var en stund vi hadde to sovebarn i bhg (15 mnd mellom dem). Da ble det av og til litt knot ettersom vi brukte tvillingvogn til og fra og så hadde de hver sin vogn som de sov i i tillegg( de gikk nemlig på hver sin avdeling), så litt logistikk for å få alt med hjem hvis vi trengte både tvillingvogna og en enkeltvogn en helg eller ferie. Men det gikk da. Nå sover bare lillesøster der, og vogna hennes står fint parkert i vognrommet (som er et eget isolert rom med god utlufting som en slags utvidelse av garderoben) og der blir den nok stående til lillesøster er helt ferdig med soving. 

Vi har forresten brukt Mountain buggey urban jungle som en av sovevognene, og det har fungert fint selv om den bare har tre hjul. 

Anonymkode: 692ff...591

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Går vel fint an å løsne vognposen uten å ta med vogna. 

Her sover ungene i egen vogn. Var en stund vi hadde to sovebarn i bhg (15 mnd mellom dem). Da ble det av og til litt knot ettersom vi brukte tvillingvogn til og fra og så hadde de hver sin vogn som de sov i i tillegg( de gikk nemlig på hver sin avdeling), så litt logistikk for å få alt med hjem hvis vi trengte både tvillingvogna og en enkeltvogn en helg eller ferie. Men det gikk da. Nå sover bare lillesøster der, og vogna hennes står fint parkert i vognrommet (som er et eget isolert rom med god utlufting som en slags utvidelse av garderoben) og der blir den nok stående til lillesøster er helt ferdig med soving. 

Vi har forresten brukt Mountain buggey urban jungle som en av sovevognene, og det har fungert fint selv om den bare har tre hjul. 

Anonymkode: 692ff...591

Men vedkommende skrev at hun måtte leite seg frem til vogna ved hjelp av navnelappen. Altså, hun husket ikke igjen vogna. Tolket det slik at hun ikke hadde sett vognen på fem år.🤷‍♀️

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...