Sophie-Ann Skrevet 5. mars 2020 #1 Skrevet 5. mars 2020 Jeg har et ekstremt trangt budsjett denne helgen, og må finne en erstatning for kjøttdeig til taco. Hvilken type anbefaler dere? Ungene er ikke særlig begeistret, så jeg må bruke den som setter minst smak på taco krydderet. Takk for hjelp 🙂
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #2 Skrevet 5. mars 2020 Brune eller kidneey bønner. Anonymkode: d4502...63e
Djungelvrål Skrevet 5. mars 2020 #3 Skrevet 5. mars 2020 Kok sorte eller røde bønner med litt vann, salt, pepper og en dæsj 5% eddik. Mos bønnene forsiktig med gaffel underveis, da får du bønnestuing. Smaker bedre enn bare varme bønner.
tånegla Skrevet 5. mars 2020 #4 Skrevet 5. mars 2020 Svarte bønner. Kidneybønner setter mer smak, de kan du ha som et supplement. Bruk også havregryn til å spe med. Havregryn er faktisk ganske så kjekt å bruke i kjøttdeig også 50/50. 2
deedee_ Skrevet 5. mars 2020 #5 Skrevet 5. mars 2020 Du kan prøve denne: https://www.santamariaworld.com/no/produkter/vegetarian-taco-mix/? Den er veldig god, og minner mer om kjøttdeig enn bønner. Ellers synes jeg sorte bønner er best i taco, om jeg skal ha bønnetaco. Linser funker også veldig godt, da det har mer kjøttdeigkonsistens. Stekt sopp og løk er også sykt digg! Masse alternativer!
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #6 Skrevet 5. mars 2020 Kyllingkjøttdeig koster bare 19 kroner for 400 gram på kiwi da, hvorfor ikke prøve det? Ellers ville jeg foreslått tunfisk fremfor bønner. (Jeg klarer ikke konsistensen av bønner, føles så tørt ut når jeg tygger, som tørkepapir) Anonymkode: b1c45...4de
Djungelvrål Skrevet 5. mars 2020 #7 Skrevet 5. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kyllingkjøttdeig koster bare 19 kroner for 400 gram på kiwi da, hvorfor ikke prøve det? Ellers ville jeg foreslått tunfisk fremfor bønner. (Jeg klarer ikke konsistensen av bønner, føles så tørt ut når jeg tygger, som tørkepapir) Anonymkode: b1c45...4de Smaker ingenting, man kan like gjerne la vær. Bønner må koke med vann og eddik, da blir de ikke tørre.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #8 Skrevet 5. mars 2020 12 minutter siden, Apocalypte skrev: Smaker ingenting, man kan like gjerne la vær. Det er jo derfor man har tacokrydder på 😂 Anonymkode: 24287...c9e
Jerry Lee Skrevet 5. mars 2020 #9 Skrevet 5. mars 2020 Kanskje chilibønner? Med litt sinnakrydder på?
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #11 Skrevet 5. mars 2020 Jeg lager slik og den blir god. Surrer løk og hvitløk. Har oppi finhakket sopp og røde linser. Surrer litt. Pittelitt vann og tacokrydder. Surrer ca 10 min. Barna elsker den. Anonymkode: ac4ea...117 1
Ulven Skrevet 5. mars 2020 #13 Skrevet 5. mars 2020 Kidneybønner surret i tacokrydder med bittelitt vann har vi testet frem er best her.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #14 Skrevet 5. mars 2020 Ville brukt kikerter jeg tar 4-5 ss olivenolje, et par sjalottløk, litt tacokrydder (hvis du bruker ferdig krydder er en pose for mye), og blander med en boks kikerter. Steker på brett i ca 15 min på 200 grader Anonymkode: e8573...afa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå