Gjest skindeep Skrevet 12. juni 2005 #2 Skrevet 12. juni 2005 Jeg er GAAANSKE kjedelig når det gjelder grill. Pølser... wiener, vanlig grillpølse. Karbonader.. (brukes til hamburger da) Har prøvd meg på en flintstek en gang og koteletter!
Gjest Helga the Hotwaxer Skrevet 12. juni 2005 #3 Skrevet 12. juni 2005 Laks, ørret, skalldyr, entrecôte, biff, pølser, kyllingfileter, koteletter, mais, ananas, tomater, poteter + + + + Tilbehør er alltid en blandet salat, bakte poteter eller krydret ris, ulike sauser/dressinger ol.
Malama Skrevet 12. juni 2005 #4 Skrevet 12. juni 2005 Svinekoteletter, sommerkoteletter, nakkekoteletter, grillribbe, flintsteik, biffkjøtt, grillspyd med ulike kjøtttyper og pølse, samt grønnsaker da, eller hamburgere, somregel ikke pølser. Kylling er også godt. Pleier ha frisk salat til, og baguetter. Sambo vil gjerne ha potetsalat, eller sånn der "grillsalat" (som er potetslat med krydder i, eller noe sånn) også. Eller ris til. Nam, gleder meg
Arkana Skrevet 12. juni 2005 #5 Skrevet 12. juni 2005 Alle slags typer kjøtt (biff, indrefilet/ytrefilet av svin, koteletter, lammekoteletter, kyllingfilet, grillspyd, pølser ++), grønnsaker (maiskolber, squash, auberginer, tomater/cherrytomater, sopp, fennikel, paprika, bakepoteter osv). Serverer med hjemmelaget potetsalat, foliebakt potetsalat, focaccia, pastasalat, couscoussalat, diverse hjemmelagede kryddersmør eller dressinger og mye mer.
Rosenrød Skrevet 12. juni 2005 #6 Skrevet 12. juni 2005 Arkana, hva er foliebakt potetsalat? Oppskrift?
Arkana Skrevet 12. juni 2005 #7 Skrevet 12. juni 2005 Arkana' date=' hva er foliebakt potetsalat? Oppskrift?[/quote'] Det er rett og slett potetsalat i folie som varmes på grillen. Jeg bruker f.eks. kokte poteter i skiver, maiskorn, hakket vårløk, hakket hvitløk, ferske urter, salt/pepper og smør. Pakker inn i folie og griller ca 10 minutter. Fersk spinat pleier jeg også å ha i, eller bruk det du føler for av.
Gjest Gjesta Skrevet 12. juni 2005 #10 Skrevet 12. juni 2005 paprika, squash, aubergine og fetaost kuttes i små biter og pensles med olivenolje. Krydre med urtekrydder (jeg er mest glad i oregano her), og legg på fetaost i skiver. Pakkes inn i alu-folie og legges på grillen. Kan også lages i ildfast form under grillen i ovnen. Nydelig tilbehør til grillet kjøtt.
glaciera Skrevet 12. juni 2005 #11 Skrevet 12. juni 2005 Skikkelig digg å grille store kjøttstykker langsomt og lenge på indirekte varme under lokk. Feks ribbe, lammestek, hel kylling på ølboks... Laksefilet på grill er konge. Tilbehør er hjemmelagede, finhakkede salater og salsaer, grillede grønnsaker, potetsalat eller brød, chutney, rømme... alt mulig! Ellers er pølser undervurdert. Grillede pølser er dødsgodt!
Lillepuz Skrevet 12. juni 2005 #13 Skrevet 12. juni 2005 pølser, hamburger, spareribs, flintstek, kylling el kalkun, koteletter ol. grillspidd med grønnsaker, som paprika, rødløk, maiskolber i skiver osv. sopp, champinjonger som jeg tar av stilken slik at de ser ut som små skåler, og fyller med litt urtesmør (enkleste er vanlig smør/margarin med litt hvitløk eller pesto/basilikum) salat og potetsalat. brød. marinerer og pensler alltid kjøttet og de fleste grønnsakene (hver sin blanding) en venninne av meg lagde namm tilbehør, biter av champinjonger og banan, og honning-glasur, i folie til det var bakt. søtt og godt.
Gjest Gjesta Skrevet 12. juni 2005 #14 Skrevet 12. juni 2005 Jeg er veldig glad i grillspyd. Jeg vil gjerne ha marinerte biffbiter, marinerte kyllingfilètbiter, paprika, løk, cherrytomater....... Dessuten marinerte koteletter, og grillpølser. Veldig kjedelig, men jeg er en enkel sjel........ Som tilbehør vil jeg (må jeg) ha salat med dressing, rømme, potetsalat, bakt potet, godt brød og Lettasmør, og helst rødvin og icetea.
Gjest Gjesta Skrevet 12. juni 2005 #15 Skrevet 12. juni 2005 Ellers er grillede fiskepinner i pølsebrød en ener hos ungene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå