Gjest Catwoman Skrevet 12. juni 2005 #1 Skrevet 12. juni 2005 Kjøleskapet mitt sa natta i går. Og jeg trenger et nytt ganske kjapt, man er faktisk ganske avhengig av kjøleskap fant jeg ut. Noen som kan anbefale noe? Vil ha sånt todelt, kombiskap heter vel kanskje det.
Nella Skrevet 12. juni 2005 #2 Skrevet 12. juni 2005 Skal du ha et todelt skap så kjøp ihvertfall et med to kompressorer. Da får du jevnere temperatur i begge deler og om du fyller opp masse i frysa vil ikke mesteparten av kapasiteteten gå til å fryse ned og mindre i kjøledelen. Det anbefales. Vifte. Kjøper du et litt høyt skap så kjøp et med vifte i. Det holder temperaturen i kjøleskapet jevnere. For i vanlige kjøleskap uten vifte sitter tempmåleren i midten og uten vifte vil jo ikke lufta i skapet få sirkulert og det kan variere med 4-5 grader fra øverste til nederste hylle (reine kjøleskap, men det er tempforskjeller i kombi også, ikke så store kanskje). 0-sone, fresh sone, (flere navn på den). Mener å ha fått med meg at du bruker endel grønt. Dette er en 0 graders sone beregnet på frukt og grønt. Det har med fuktighets i skuffen å gjøre og at den holder 0 grader (også genialt til å få kalde øl fortere;) ). Man har jo lært at grønnsaker golder seg best på 4-5 grader, men det er feil altså. Har en sånn skuff selv og det er kjempestor forskjell på hvor lenge frukt og grønt holder seg. Særlig salat, squash, bomkål ol. Mye mindre å kaste, og vel verdt investeringen. Fryseskuffer. Om selgeren argumenterer med innsikt i skuffene., gjennomsiktige skuffer så vil ikke det syns så godt uansett når det er fryst. Du kan få en selvavrimende fryse, man da vil noe av volumet fra frysen forsvinne. Ikke så pes å fryse av en gang i året da. Og ang skuffer. Siemens og Bosch (er akkurat like skap) har noe bix box. Det er en særlig stor fryseskuff. Det kan være kjekt og man skal ha store ting oppi som kalkun. Så jeg ville holdt meg til siemens/bosch, elecrolux/husquarna (svenskproduserte) eller miele. Både av kvalitet og holdbarhet. Kjøp tysk eller svenskproduserte. Det er de beste skapene. Har et Mieleskap selv, men to sånne 0-sone skuffer. Der den andre er beregnet på kjøtt, fisk, ost. Trenger ikke pakke inn ting stort. Ha litt matpapir over og osten holder seg, samme med kjøttpålegg og sånn, tørker ikke ut i kantene. Genialt når man har en sambo som ikke pakker inn maten Men det er et forholdsvis dyrt skap igjen. Ligger på ca 10 000,- (fikk en super per.pris på det..ellers ville jeg gått får siemens/bosch/electrolux) Tror det var det meste å tenke på. Ellers bare spør om det er noe annet.
Gjest Helga the Hotwaxer Skrevet 12. juni 2005 #4 Skrevet 12. juni 2005 Slenger meg på anbefalingen om å velge enten et svensk eller tysk merke. Jeg hadde Miele før og det var et veldig godt skap, jeg solgte det etter to år og fikk en god pris.
Gjest Catwoman Skrevet 12. juni 2005 #5 Skrevet 12. juni 2005 elkjøp annonserer et til 2,9 fra Electrolux. Lurer på om jeg skal sjekke ut det først i morgen, men der er 179 cm. Det vi har er 168 og vi må ha microen oppå. Og microen står ganske høyt nå. Så jeg lurer på om det kan bli for høyt. Men det er ikke så mange som er noe særlig mindre heller virker det osm når jeg så litt på nett her.
CecilieB Skrevet 12. juni 2005 #6 Skrevet 12. juni 2005 Vi kjøpte det som er på tilbud hos Elkjøp for to uker siden. Mikroen står oppå, det er høyt, men det er jo ikke så ofte den er i bruk da. Er kjempefornøyd med kjøleskapet vi, men da hadde vi hybelstørrelse på det forrige, så våre krav er jo ikke så altfor store. Dvs. de hadde ikke peiling på Elkjøp når vi kom for å kjøpe det som var annonsert. Det var ikke en gang på lager noen sted, så vi fikk en nyere modell (sikkert egentlig ganske så likt) til samme pris.
Gjest Catwoman Skrevet 14. juni 2005 #7 Skrevet 14. juni 2005 Da ble det et fra Gorenje, et ganske ukjent merke for meg, men motoren kom fra et kjent og veldig bra firma sa han som var med meg og kjøpte. (det firmaet var ukjent for meg det og, men det var dansk) Med to motorer så kjøl og frys kan stilles separat. Passe høyt med microen oppå, og samtidig god plass i både kjøl og frys del. for 4200. Tro jeg gjorde et bra kjøp der.
Nella Skrevet 14. juni 2005 #8 Skrevet 14. juni 2005 Gorenje er et godt merke Ikke noe dårlig kjøp det.
Gjest Spacegirl Skrevet 14. juni 2005 #9 Skrevet 14. juni 2005 Har også hørt mye bra om Gorenje. Har en onkel som jobber på Elkjøp, og han sier at når det gjelder kjøleskap er Gorenje det merket som det er minst tull og problemer med
Cupcake84 Skrevet 25. oktober 2013 #11 Skrevet 25. oktober 2013 Prøv å se på denne siden. De har mange gode kjøleskap. Gode merker og billige priser. Jeg har selv handlet der og var veldig fornøyd! http://123hvitevarer.no/
Brunhilde Skrevet 25. oktober 2013 #12 Skrevet 25. oktober 2013 Prøv å se på denne siden. De har mange gode kjøleskap. Gode merker og billige priser. Jeg har selv handlet der og var veldig fornøyd! http://123hvitevarer.no/ Tråden du svarer i er fra 2005! Tror du ikke hun har funnt noe på 8 år?
skrue Skrevet 26. oktober 2013 #13 Skrevet 26. oktober 2013 Åtte år er gått. Med dagens kvalitet er det gamle skapet sikkert modent for utskifting. Så da passer de jo å ta opp tråden igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå