Gå til innhold

Noen som har vært i Tunisia?

Gjest Alltidglad

Anbefalte innlegg

Gjest Alltidglad

Planlegger tur til Tunisia i sommer. Noen som har vært der og som kan fortelle om sine erfaringer? Tips og råd ønskes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har vært for mange år siden. Vi har reist mye og vært i mange land men Tunisia er et land som vi aldri skal tilbake til. Hotellet skulle være 5 stjerner men tilsvarte norsk 2+ maks 3. Folk prøvde å lure oss overalt. Og når vi oppdager det pleide de å bli sint og rope stygge ord til oss. Et eks, gikk innom en smykkebutikk for å se på gullsmykker. Viste seg at de ikke hadde gull kun sølv. Jeg takket for hjelpen og ønsket å forlate butikken, men da ble jeg kalt rik hore og døra til butikken ble sprerret, fikk beskjed om at vi kunne dra etter å ha handlet. Skremmende opplevelse! Hadde mange lignende. 

Mulig vi var uheldige, men har i ettertid hørt om flere med lignende opplevelse. Ikke mening å skremme deg, men jeg hadde tenkt meg godt om før jeg la pengene mine igjen der. 

og dere som kan komme med kommentarer om at jeg er rasistisk og har noe imot muslimske land. Nei jeg kar ikke det, da vi reiser regelmessig til Tyrkia og det er noe heeeelt annet der. Lykke til med valget!

Anonymkode: 81b77...f9d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Alltidglad skrev:

Planlegger tur til Tunisia i sommer. Noen som har vært der og som kan fortelle om sine erfaringer? Tips og råd ønskes:)

Har bodd der i 1 år. Feriert der senest i sommer. Spørs veldig hvor du drar. Hvor tenkte dere å reise? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har vært i Sfax. Nydelig by, godt vær, snille mennesker, interessant kultur. Litt masete på marked da, og en dude ønsket å kjøpe meg for tre kameler. Mener selv jeg er verd mange fler, så ble litt fornerma. 

De drikker svært lite alkohol i landet, det var jeg fornøyd med. Ingen fyll å se ❤️ 

Anonymkode: 82bbf...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du ser en antydning til kvinnelig ut, er det bare å forberede seg på å bli jaget rundt non stop. Det var ingen fred å få! Helt forferdelig. 

Anonymkode: 15d92...633

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har vært mange steder i Tunisia, og det er utrolig spennende land med veldig mye fint å by på. Men det er også helt riktig at de har noen av de mest innpåslitne selgerne denne verden noen gang har sett, og i disse dager når det ikke er så mange turister der som før (pga terrorangrep mot turistattraksjoner for noen år siden), er det veldig slitsomt å være skandinavisk kvinne der.

Anonymkode: 8e77b...1ec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du må forberde deg på å bli konstant sjekket opp, om du er 17 eller 70. 

Anonymkode: ee868...1d7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet om et par som under studietiden spinket og sparte i flere måneder for å få råd til en ferietur til sommeren. Valget falt på Tunisia, da det var billigst. Så de bestilte reise for sine hardt oppsparte midler, dro ned..........og ville bare hjem igjen. Elendig hotell, fryktelig mat, sinte og ubehagelige folk. Hele turen opplevdes som å ha kastet pengene rett ut av vinduet.

Anonymkode: 899f9...065

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dårlig erfaring her også.  Husker ikke hvilken by.  Dårlig hotell, som liksom skulle være bra,  blåste mye,  slitsomme folk.  Usjarnerende sted. Var billig da ;)

Anonymkode: 3b8d7...61d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tips: Kjøp deg en giftering. Fin beskyttelse. Kan kjøpes rimelig brukt. 

Anonymkode: 05ca0...f9a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tips: Kjøp deg en giftering. Fin beskyttelse. Kan kjøpes rimelig brukt. 

Anonymkode: 05ca0...f9a

Hjelper ikke. 

Jeg var over 50 da jeg var der, og var godt lastet med både giftering, mann og en kropp som definitivt har sett sine bedre dager. 

Det var et helvete. Fikser ikke å bli tafset på og ropt til og behandlet som et kjøttstykke, kun fordi jeg var ikke-muslimsk kvinne. 

Eneste som kan få meg til denne type land igjen, er å velge all-inclusive og holde meg stand-by på hotellet/hotellets områder. Men det er en ferieform som ikke frister, av andre årsaker. 

Anonymkode: 3c9bb...e90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Et søppelland. De respekterer ihvertfall ikke vestlige kvinner der. Til opplysning er Tunisia av de landene som hadde flest som kriget for ISIS. 

https://www.google.no/amp/s/www.washingtonpost.com/world/no-nationality-heeded-the-call-to-come-fight-for-isis-like-tunisians-did-now-theyre-stuck/2019/05/10/839a942e-5d4a-11e9-98d4-844088d135f2_story.html%3foutputType=amp

Anonymkode: b191d...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...