AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #1 Skrevet 4. mars 2020 Mannen min er arbeidsledig! Og spiller Pokemon på DS i hele dag 🤦♀️ Det går helt fint at han spiller i blant men Pokemon av alle ting! Vi har akkurat hatt en liten krangel om det, og han mener at Pokemon også er for voksne han er 25 år. Jeg synes dette bare er utrolig umoden. Hva synes dere om voksne som spiller Pokemon på DS? er det bare jeg som overdriver her.. Anonymkode: e1d98...d5d
tangent Skrevet 4. mars 2020 #2 Skrevet 4. mars 2020 Dette er en teit krangel. La han spille det han vil. Jeg liker disney selv om det er for barn. Men jeg liker også å lese tunge klassikere. Folk har mange sider og bør få lov til å være litt barnslig innimellom. Hvis problemet derimot er at han bare spiller og aldri søker jobb, så er det det som bør snakkes om, ikke hvilket spill han spiller. 20
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #3 Skrevet 4. mars 2020 Det finnes da mange voksne som spiller Pokémon! Ingenting barnslig med det. Problemet her er at han spiller spill istedet for å gjøre noe annet, og det er ikke helt bra. Anonymkode: c3cd6...e49 11 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #4 Skrevet 4. mars 2020 Jeg spiller Pokémon på DS! Fyller snart 24. Ingen planer om å slutte! Anonymkode: 41eea...252 11
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #5 Skrevet 4. mars 2020 Jeg forstår følelsene fine utrolig godt. Jeg tror nok ikke det er pokemon som er problemet her, men heller det at han virker tiltaksløs og spiller så mye? Uansett hvilket spill det hadde dreid seg om, så er det veldig kjipt for deg som er partneren hans Anonymkode: d553d...3c9 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #6 Skrevet 4. mars 2020 Det er bittelitt barnslig men jaja helt greit tidsfordriv for en periode så lenge han ikke neglisjerer forholdet og deg Pokemon Go er ihvertfall et turspill og en fin kamerat så man kommer seg mere ut og rundt, hundre ganger bedre og unnskyldt enn å sitte inne å game. Anonymkode: 60189...5c1 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #7 Skrevet 4. mars 2020 Det er helt greit at voksne spiller pokemon hvis de liker det. Det er derimot ikke greit at han spiller det hele dagen i stedet for å søke jobb, trene, lage middag, handle, gjøre husarbeide etc. Anonymkode: 628d2...846 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #8 Skrevet 5. mars 2020 Hvis du har problemer med hvor mye han spiller (hvis spillingen går negativt ut over andre ting), er det dumt av deg å henge deg opp i om Pokemon er "for barn eller voksne". For her har han rett, spillet er for alle aldre, det er mange voksne som spiller det. Så er problemet at du er flau over at han spiller et "barnespill"? Eller er det at han "spiller i hele dag" (dette er uklart, spiller han alltid hele dagen eller var det bare i går)? Hvis han er arbeidsledig, ikke tar tak i livet sitt og alltid roter bort dagene sine så har du selvfølgelig rett i at han må ta seg sammen. Men gjør deg selv en tjeneste og ikke heng deg opp i hva han spiller eller gaming generelt. Anonymkode: 8d241...d28 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #9 Skrevet 5. mars 2020 Er snart 32. Pokemon er drit kult. Anonymkode: 47637...19f 11
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 5. mars 2020 #10 Skrevet 5. mars 2020 Bedre å spille Pokémon, enn Grand Theft Auto, i vertfall. Du overdriver veldig.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #11 Skrevet 5. mars 2020 Jeg er i 40 årene, spiller pokemon. Har og høyere utdannelse, kan 4 språk, leser mye, engasjert politisk. Jeg elsker og Disney. Så er vel ikke pokemon det er noe galt med, kanskje heller hvor mye tid han bruker på det. Anonymkode: 32fbc...be8 6
Gjest Chroma Skrevet 5. mars 2020 #12 Skrevet 5. mars 2020 Hva er galt med å gjøre barnslige ting innimellom?
Era Vulgaris Skrevet 5. mars 2020 #14 Skrevet 5. mars 2020 Hva er problemet? Hvorfor har du noe med hvilke spill han spiller? 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #15 Skrevet 5. mars 2020 Gjør kjæresten min også og jeg synes helt oppriktig det er flaut. Han er over 20 år, spiller pokemon, ser på anime og leser Donald duck pockets. Jeg syns det er så pinlig at når folk spør hva kjæresten min gjør på fritiden så sier jeg bare leser eller spiller forskjellige ting, orker ikke å si hva. Føler jeg er sammen med en 12-åring til tider. Men han har full jobb, trener mye, er god på både aksjer og fond og klarer seg utrolig bra, så jeg holder ut 😛 Anonymkode: 5a1b3...947
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #16 Skrevet 5. mars 2020 18 hours ago, AnonymBruker said: er det bare jeg som overdriver her.. Anonymkode: e1d98...d5d Ja. Anonymkode: 1d45a...485 8
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #17 Skrevet 5. mars 2020 Herregud. Mannen (over 30) spiller Pokemon. Hadde aldri falt meg inn å hakke på han for det. Om spillingens hans går utover familieliv etc er det noe helt annet. Anonymkode: a6d99...b3d 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #18 Skrevet 5. mars 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjør kjæresten min også og jeg synes helt oppriktig det er flaut. Han er over 20 år, spiller pokemon, ser på anime og leser Donald duck pockets. Jeg syns det er så pinlig at når folk spør hva kjæresten min gjør på fritiden så sier jeg bare leser eller spiller forskjellige ting, orker ikke å si hva. Føler jeg er sammen med en 12-åring til tider. Men han har full jobb, trener mye, er god på både aksjer og fond og klarer seg utrolig bra, så jeg holder ut 😛 Anonymkode: 5a1b3...947 Jeg elsker også pokemon og andre nintendospill, ser masse på anime, har animefigurer og nintendokosedyr i stua, lærer meg japansk på fritida. Kvinne 30 år, gift, høyere utdanning innen realfag, og fast jobb. Definitivt ikke bare 12åringer som har nerdete interesser, selv tenker jeg ofte at personligheten til de som liker slike spill er mye mer moden enn hos de som foretrekker skytespill og samtidig synes pokemon er barnslig Anonymkode: 4d01c...066 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #19 Skrevet 5. mars 2020 Mannen min spiller også pokemon. Kjenner mange voksne som gjør dette, og alle er helt normalt oppegående. Uproblematisk for min del! Synes det er teit med alle som skal stemple folk som barnslig bare fordi de liker noe annet enn de selv gjør. Når det er sagt... Spilling er helt greit, så lenge det ikke går ut over forholdet, familien, jobben osv. Da er det et problem - uansett hvilken hobby man har. Anonymkode: f808d...ec4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå