AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #1 Skrevet 4. mars 2020 Eller er det gode løsninger. Varmekabler og vannet renner ned. Anonymkode: 8b77d...7e9
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #2 Skrevet 5. mars 2020 Jeg gjør det noen ganger men jeg vet ikke hvis jeg må !? Hvis det er mer en halv meter med tung vått snø så måker jeg da ,men det er ikke ofte. Vi har flatt tak bare over stua (man kan gå ut der fra andre etasje) ,rest av huset har vannlig skråtak. Hvis jeg husker riktig så tåler taket 250kg trykk per kvm. På huset vårt da. Ellers snø isolerer bra ,så ekstra isolasjon i vinteren er velkommen. Anonymkode: 650ac...bad
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #3 Skrevet 6. mars 2020 Vurderer du å kjøpe nytt hus med flatt tak? Alle tak skal være dimensjonert for last fra snø, både de med flatt tak, pulttak og saltak. MEN eldre hus tåler mindre snø enn nyere hus. I enkelte deler av landet er det stor forskjell på gammel snølast og den snølasten vi bruker nå. Dersom man har takterrasse eller lave vinduer bør man kanskje uansett måke langs disse, så snøen ikke blokkere rømningsveier etc. Anonymkode: f5106...0d9
newman01 Skrevet 6. mars 2020 #5 Skrevet 6. mars 2020 Har ikke vært behov for å måke tak eller terrasser i år, men har gjort det tidligere. Ikke sikkert det er nødvendig, men like greit å ta noen forhåndsregler. Varmekabler på tak og terrasser ville blitt veldig dyrt å drifte, så det veit jeg ikke om du vil ha. Dessuten vil smeltevannet kunne fryse et annet sted, og medføre enda større problemer et annet sted.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #6 Skrevet 6. mars 2020 Har ikke flatt tak eller takterrasse, men måker vanlig terrasse. Et år raste den når det lå en meter snø på og det kom litt ekstra ras fra taket. Det vil jeg helst ikke oppleve igjen. Så jeg ville måkt om det kom mye snø. Og med flatt tak skal alt være i orden, ellers får du vanninntrengning. Sjekk nøye. Anonymkode: e69f3...651
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå