AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #1 Skrevet 4. mars 2020 Kjøpte maxi cosi cabriofix til storesøster for 6 år siden. Den brukte hun i nesten 1 år. Den ser hel og pen ut og har ikke vært i kollisjon. Er det noen grunn til å bytte den ut nå når lillebror kommer? Er det en maks levetid eller mye nytt sikkerhetsmessig på markedet? Anonymkode: f8586...e7c
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #2 Skrevet 4. mars 2020 Har lest 5 år - men vet ikke om det er fem kalenderår eller fem års bruk.. Erindrer noe om kvaliteten på isoporen som blir dårligere? Anonymkode: ff0e8...6cf
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #3 Skrevet 4. mars 2020 Har ikke maxi cosi livstidgaranti for første eier? Personlig ville jeg brukt en 6 år gammel stol så lenge den hadde vært min hele veien. Anonymkode: 60e98...cb9
Jaybird Skrevet 4. mars 2020 #4 Skrevet 4. mars 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Har lest 5 år - men vet ikke om det er fem kalenderår eller fem års bruk.. Erindrer noe om kvaliteten på isoporen som blir dårligere? Anonymkode: ff0e8...6cf Det er kalenderår, og ja, det er grunnet isoporen som forringes.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #5 Skrevet 5. mars 2020 Quote The lifetime of a Maxi-Cosi car seat is 10 years on shell and 3 years on fabric. Skal vel gå helt fint da. Anonymkode: 60e98...cb9
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #6 Skrevet 7. mars 2020 Generelt sett anbefales det 5-8 år på babtstol, men maxi cosi sier 10 år på sine stoler. Har du kvittering gjelder det fra kjøpsdato. Men til det andre du spørr om så er cabriofix en utdatert stol som ikke scoret så høyt på de siste testene nettopp pga sikkerheten har blitt mye bedre på nyere stoler men jeg hadde brukt den selv med mindre vi planla flere barn, da hadde jeg kjøpt ny og spart til neste også Anonymkode: 6d0f9...7d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå