AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #1 Skrevet 4. mars 2020 Hvilke fuktighetskremer bruker dere til ansiktet og øyepartiet? Og hvilken hudtype har dere? Er dere fornøyd, eller er dere stadig på jakt etter noe bedre? Selv har jeg fuktfattig hud, og er på evig søken etter den rette kremen. Bruker nå Shiseido bio performance glow revival cream med tilhørende øyekrem. Langt i fra nok fuktighet, men det positive er at den ikke er fet. Kanskje vi får noen tips av hverandre Anonymkode: 67e82...c5c
Roci Skrevet 5. mars 2020 #2 Skrevet 5. mars 2020 Jeg har fuktfattig blandingshud og nærmer meg 50. Har ikke hatt spesielt tørr/fuktfattig hud før, men har fått det nå, og er på utkikk etter en god, fuktighetsgivende krem. Når jeg har brukt opp den jeg har nå, har jeg planer om å forsøke CeraVe sin PM Lotion, alternativt AM SPF 30 fra samme merke. Hvis jeg ikke blir fornøyd med den, er Paula's Choice neste, enten Resist Skin Restoring Moisturizer SPF50 eller Clinical Ultra-Rich Moisturizer. Mulig jeg forsøker med et hyaluronserum i tillegg. Øyekrem har jeg ikke brukt på en stund, bare brukt min vanlige fuktighetskrem rundt øyepartiet, og det har funket greit, men ser at jeg trenger mer fukt der også nå.
GjestSiden2006 Skrevet 5. mars 2020 #3 Skrevet 5. mars 2020 (endret) Tørr hud, eksem lett. Bruker denne; Kr 55 for 250 ml. Endret 5. mars 2020 av GjestSiden2006 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #4 Skrevet 5. mars 2020 Tørr og sensitiv hud. Bruker nå REN ansiktskrem, og ikke noe mer. Har fått ny hud pga plantebasert kost med mye juice, og trenger ikke kline på dyre kremer full av kjemikalier lenger. Anonymkode: bb927...42c
Roci Skrevet 5. mars 2020 #5 Skrevet 5. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tørr og sensitiv hud. Bruker nå REN ansiktskrem, og ikke noe mer. Har fått ny hud pga plantebasert kost med mye juice, og trenger ikke kline på dyre kremer full av kjemikalier lenger. Anonymkode: bb927...42c Det er jo fint, men når du nærmer deg 50, trenger naturen (huden) ofte litt ekstra hjelp🙂 REN-produktene er forøvrig ikke fri for kjemikalier, de heller, men jeg synes Omega 3 - serumet deres er veldig bra. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #6 Skrevet 5. mars 2020 36 minutter siden, Roci skrev: Det er jo fint, men når du nærmer deg 50, trenger naturen (huden) ofte litt ekstra hjelp🙂 REN-produktene er forøvrig ikke fri for kjemikalier, de heller, men jeg synes Omega 3 - serumet deres er veldig bra. Vel, med mine 45 år så nærmer jeg meg vel 50 Nei helt fri er de ikke, men de er vesentlig bedre enn mye annet. I tillegg ikke testet på dyr. Og jeg bruker kun ansiktskrem. Har bedre hud nå enn jeg hadde i 30 årene. Anonymkode: bb927...42c
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #7 Skrevet 5. mars 2020 Dermalogica age perfect. Men krem gjør lite om huden først er veldig tørr. Da er det ulike serum du bør undersøke. Anonymkode: 9358a...ab3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #8 Skrevet 5. mars 2020 Benton sin Snail Bee bruker jeg. Tørr vinterhud og blanda på sommeren. Ganske fet krem, men blir til tross for dette ikke fet i ansiktet av den selv om den brukes som både dag- og nattkrem. Går nok over til en lettere dagkrem når det blir varmere i lufta og huden ikke lengre er fullt så tørr. sliter i tillegg med kviser på hake- og kjeveparti, dette har utrolig nok også blitt bedre! Anonymkode: 0e176...e63
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #9 Skrevet 5. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Benton sin Snail Bee bruker jeg. Tørr vinterhud og blanda på sommeren. Ganske fet krem, men blir til tross for dette ikke fet i ansiktet av den selv om den brukes som både dag- og nattkrem. Går nok over til en lettere dagkrem når det blir varmere i lufta og huden ikke lengre er fullt så tørr. sliter i tillegg med kviser på hake- og kjeveparti, dette har utrolig nok også blitt bedre! Anonymkode: 0e176...e63 Jeg nærmer meg 30 forresten 😅 Anonymkode: 0e176...e63
Roci Skrevet 5. mars 2020 #10 Skrevet 5. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vel, med mine 45 år så nærmer jeg meg vel 50 Nei helt fri er de ikke, men de er vesentlig bedre enn mye annet. I tillegg ikke testet på dyr. Og jeg bruker kun ansiktskrem. Har bedre hud nå enn jeg hadde i 30 årene. Anonymkode: bb927...42c Det kan man si, ja😄 Jeg er nok ikke helt klar for å gå over til hovedsaklig plantebasert kost, og jeg begynner å få noen rynker her og der, så jeg må nok satse på effektiv hudpleie 🙂 Paula's Choice et forøvrig heller ikke testet på dyr, og er parfymefri. CeraVe vet jeg ikke så mye om, annet enn at det er utviklet av hudleger. God hud er jo også genetisk betinget, så er jo mulig at du også har vært heldig der🙂
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #11 Skrevet 5. mars 2020 1 time siden, Roci skrev: Det kan man si, ja😄 Jeg er nok ikke helt klar for å gå over til hovedsaklig plantebasert kost, og jeg begynner å få noen rynker her og der, så jeg må nok satse på effektiv hudpleie 🙂 Paula's Choice et forøvrig heller ikke testet på dyr, og er parfymefri. CeraVe vet jeg ikke så mye om, annet enn at det er utviklet av hudleger. God hud er jo også genetisk betinget, så er jo mulig at du også har vært heldig der🙂 Jeg har faktisk mindre linjer etter jeg begynte med ren plantebasert. Begynte med plantebasert pga helse, og fikk yngre og fin hud med på kjøpet. Går aldri tilbake for å si det sånn. Og jeg er IKKE genetisk velsignet verken med god helse eller flott hud Anonymkode: bb927...42c
Gjest Brunette89 Skrevet 5. mars 2020 #12 Skrevet 5. mars 2020 (endret) The ordinary sin squalane-olje !!! Den er helt rå , bruker kun rens og denne. Helt naturlig , mengder med fukt , og veldig fin pris !!!!! Endret 5. mars 2020 av Brunette89 Skrivefeil
PURE/HONEY Skrevet 5. mars 2020 #13 Skrevet 5. mars 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Tørr og sensitiv hud. Bruker nå REN ansiktskrem, og ikke noe mer. Har fått ny hud pga plantebasert kost med mye juice, og trenger ikke kline på dyre kremer full av kjemikalier lenger. Anonymkode: bb927...42c "Full av kjemikalier". Alt har kjemikalier. Alt er kjemikalier. Vannet du drikker, maten du drikker og lufta du puster inn. Alle gjenstander i verden og alle organismer i naturen. Og det spiller ingen rolle om noe er organisk eller ikke. Hyaluronsyre fra naturen og hyaluronsyre kjemisk fremstilt i en lab er fortsatt det samme kjemikaliet - hyaluronsyre. Det spiller bokstaveligtalt ingen rolle. Og kjemikalier fra naturen kan også ødelegge og drepe, som for eksempel fra sopp eller cyanid fra soyabønner. Ikke la deg skremme av ordet "kjemikalier". Ren H2O er det samme kjemikaliet, uavhengig om det kommer fra et sted i naturen eller fra en lab. Og kjemikalier kan være gode eller onde for oss, akkurat som bakterier. Det har også med mengden av kjemikaliene vi får i oss. D-vitamin er bra for oss, det er nødvendig for oss, men for mye er dårlig for oss. Noen hjertemedisiner bruker et kjemikalie som kommer fra en giftig plante. Hjertemedisinen (hvis tatt rett dose) er bra for oss, men om vi spiser hele planten, så blir dosen for høy, og da er kjemikaliet giftig for oss. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #14 Skrevet 5. mars 2020 Jeg er motsatt av ett par av de som har svart her. Har lagt vekk 15 år med veganisme ( vokste opp vegetarianer siden foreldrene mine var vegetarianere, og ble helt veganer i voksen alder ) bak meg og begynt å spise animalsk igjen og har aldri hatt så hydrert, myk ungdommelig hud med glød og ikke lengre ett snev av kviser. Alt jeg trenger nå er en lett fuktighetskrem, og da har jeg faktisk kjøpt den niveakremen som ligger litt lengre oppe her. Anonymkode: 18c1a...577
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #15 Skrevet 5. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er motsatt av ett par av de som har svart her. Har lagt vekk 15 år med veganisme ( vokste opp vegetarianer siden foreldrene mine var vegetarianere, og ble helt veganer i voksen alder ) bak meg og begynt å spise animalsk igjen og har aldri hatt så hydrert, myk ungdommelig hud med glød og ikke lengre ett snev av kviser. Alt jeg trenger nå er en lett fuktighetskrem, og da har jeg faktisk kjøpt den niveakremen som ligger litt lengre oppe her. Anonymkode: 18c1a...577 6 timer siden, GjestSiden2006 skrev: Tørr hud, eksem lett. Bruker denne; Kr 55 for 250 ml. Er den fet, lett eller noe i mellom? Trekker den raskt inn i huden? Anonymkode: c03a0...f6c
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #16 Skrevet 5. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er den fet, lett eller noe i mellom? Trekker den raskt inn i huden? Anonymkode: c03a0...f6c På min hud synes jeg den blir noe midt i mellom. Trekker fort inn på meg iallfall Anonymkode: 18c1a...577 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #17 Skrevet 5. mars 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er motsatt av ett par av de som har svart her. Har lagt vekk 15 år med veganisme ( vokste opp vegetarianer siden foreldrene mine var vegetarianere, og ble helt veganer i voksen alder ) bak meg og begynt å spise animalsk igjen og har aldri hatt så hydrert, myk ungdommelig hud med glød og ikke lengre ett snev av kviser. Alt jeg trenger nå er en lett fuktighetskrem, og da har jeg faktisk kjøpt den niveakremen som ligger litt lengre oppe her. Anonymkode: 18c1a...577 Nå er det mange måter å være veganer på. Jeg spiser mest rawfood med mye frukt og grønt, mye juice. Ikke ferdigpizza og kneip med syltetøy Anonymkode: bb927...42c
Little Black Brush Skrevet 5. mars 2020 #18 Skrevet 5. mars 2020 Bruker naturlige produkter som er ikke testet på dyr, inneholder aktive ingredienser. Bruker selv Hydro Balance ansiktskrem med karragenan - "naturlig silikon". Perfekt base for sminke!
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #19 Skrevet 5. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nå er det mange måter å være veganer på. Jeg spiser mest rawfood med mye frukt og grønt, mye juice. Ikke ferdigpizza og kneip med syltetøy Anonymkode: bb927...42c Selvsagt er det det, men uansett hvor mye ren frukt og grønt jeg spiste så forble huden min helt for jævlig (frukten var bare med på å gjøre utbruddene mine verre). Det klarnet først opp etter at jeg begynte å introdusere kjøtt inn i kosten i tredveårene. Spiser lite melkeprodukter og ost, men kjøtt,yoghurt og egg har vært gull verdt for meg. Magen min har det også mye bedre med kjøtt enn ren plantekost, men det blir off topic Anonymkode: 18c1a...577
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #20 Skrevet 5. mars 2020 Veksler litt mellom Linda Johansen sine produkter og no7 Har forresten fått mye finere hud etter jeg begynte å spise høydose C-vitamin kapsler hver dag. 1000 mg C-vitamin pr kapsel. Anonymkode: 71732...826
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå