Flynn Skrevet 4. mars 2020 #1 Skrevet 4. mars 2020 Hei! Jeg håper noen her inne kan hjelpe meg litt. Jeg er en kvinne på 27 år som er 177 cm høy, og veier 77 kg nå. Jeg har svingt mellom 73-78 kg de siste årene, og er nå veldig lei av dette. Jeg trives mye bedre med egen kropp når vekten ligger på mellom 65-67 kg, og ønsker å gå ned i vekt. Jeg har tidligere prøvd lavkarbo, men synes dette er vanskelig å følge i en travel hverdag. I tillegg har jeg nettopp fått vite at jeg har glutenallergi og allergi mot egg. Jeg har spist mye egg og synes det er kjempesynd at jeg ikke tåler dette, da det er en fin frokost og også veldig sunt. Jeg jobber myyyye i en typisk kontorjobb, så rekker dessverre ikke noe særlig trening. Kunne kaloriunderskudd vært noe for meg? Har hørt fra mange at man kan gå ned en del med dette om man ikke har tid til å trene. Hva er lure ting jeg burde spise? Er det noe annet som kan hjelpe meg i denne prosessen? Er det for ambisiøst å gå ned 10 kg til sommeren? Hadde vært utrolig glad hvis noen kunne hjulpet meg med dette ❤️
Sunset90 Skrevet 4. mars 2020 #2 Skrevet 4. mars 2020 (endret) her tenker jeg at du må Spise "Rent" Det sies 80% av resultatene er pån kjøkkenet. Rent kjøtt, grønnsaker eks De fleste som vil ned i vekt, så økes proteiner i kostholdet. Kroppen bruker mer energi på og bearbeide protein, det sies at protein er slankende. Du bør redusere noe karbohydrater, og erstatte med med grønt på tallerkenen. Caloriene går ned, men volumet/mengde man kan være stort lell. Man kan spise mye, lell om det er mindre calorier. Grønnsaker inneholder ikke så mye calorier, det kan man spise med god samvittighet Fisk med grønnsaker eks i folie Kyllingwok Karbonadedeig Salat med diverse + kjøtt Havregryn med bær & frukt Kjøtt Grønnsaker Frukt Bær Linser,bønner Havre, skal være naturlig glutenfritt, men kryssforurensning kan forekomme. 10kg på 3-4 måneder? det burde være mulig. Det anbefales og kutte 500-1000calorier pr dag, på 1 uke går det 0,5 - 1kg pr uke. Endret 4. mars 2020 av Sunset90 1
BuffyTheVampire Skrevet 5. mars 2020 #3 Skrevet 5. mars 2020 (endret) Hvis du ikke blir påvirket i negativ retning av å telle kalorier, ville jeg anbefalt deg vektklubb.no Der legger du inn høyde, vekt, målvekt, og så får du opp dato for når du kan nå målet ditt. F.eks fikk jeg opp at jeg kunne nådd målet mitt i august, da regner vektklubb ut at jeg må ligge på rundt 1300 kalorier PR dag, og går da ned en kg i uka. Jeg synes 1300 kalorier er lite, og justerte derfor ift antall kalorier jeg ønsker å spise. Målet mitt blir da nådd i februar neste år isteden, med vektnedgang på 0,5 kg i uka, og spise 1800 kalorier PR dag. De har en ‘matdagbok’ som er veldig lett å bruke slik at du kan loggføre det du spiser. Jeg hater egentlig sånt, men går veldig fort å gjøre det, og er et veldig godt hjelpemiddel. Men som sagt - hvis det å telle kalorier kan by på problemer, ville jeg prøvd andre løsninger. Lagt til: vektklubb regner ut hvor mye du skal spise basert på basalforbrenningen din, altså hvis du får opp 1600 kalorier så er det antallet du kan spise uten å trene, og likevel gå ned I vekt. Endret 5. mars 2020 av BuffyTheVampire 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #4 Skrevet 5. mars 2020 Prøv periodisk faste, jeg for min del har kuttet ut frokost slik at jeg ikke spiser noe ifra kveldsmat fram til ca lunch. Da kryper kiloene sakte av og blodsukkeret stabiliseres. https://www.nrk.no/livsstil/-dropp-frokost-med-god-samvittighet-1.11373706 Anonymkode: d49ec...0bc
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #5 Skrevet 5. mars 2020 Jeg raste ned i vekt da jeg ble veganer. Telte verken kalorier eller hadde noe stort fokus på vekt, men å kutte ut meieriprodukter og spise hovedsakelig grønnsaker gjorde at jeg gikk fra 65 til 52 kg på bare et års tid. Har også holdt meg på denne vekta i 5 år nå, uten å «slanke» meg eller tenke på hva jeg spiser i det hele tatt. Å endre livsstilen er mye bedre enn å aktivt prøve å slanke seg liksom. Har alltid trent en del på siden, men dette endret seg ikke da jeg ble veganer, jogger og løper egentlig litt mindre og trener heller mer yoga og styrke istedet. Anonymkode: dacaa...d88 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå