Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bhg lærer student, begynner på tredje året, men skal ta ett fri år å jobbe for å få erfaring og finne ut om det er riktig yrke.

Hvor mange vakter pleide du få ? 

Hvordan er lønna ? Jeg er 29 år.

Anonymkode: 22a0a...09e

AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på hvilket område du bor i. Du vil få samme lønn som om du hadde vært ansatt for det stedet du er vikar.

For all del, IKKE begynn for PVS. De er helt på tryne å ha med å gjøre, prøver nå selv å komme så langt bort som mulig fra den vikar tjenesten...

Anonymkode: c51e7...e67

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer helt an på hvilket område du bor i. Du vil få samme lønn som om du hadde vært ansatt for det stedet du er vikar.

For all del, IKKE begynn for PVS. De er helt på tryne å ha med å gjøre, prøver nå selv å komme så langt bort som mulig fra den vikar tjenesten...

Anonymkode: c51e7...e67

Å uff da. 

Bor på Sørlandet .

Anonymkode: 22a0a...09e

Skrevet

Jeg har jobbet som barnehagevikar gjennom Manpower - vil tro lønnen er den samme uavhengig av hvilket mellomledd man bruker. Tjente 155,- i timen, så for én vakt (7,5 time + en halvtime pause) ble det sånn omtrent 1160 kr. 

Ang. mengder vakter så varierer det VELDIG. Manpower gikk etterhvert over til et «førstemann til møllen»-prinsipp via en app, og jeg overdriver ikke når jeg sier at det gikk ett sekund fra vakten ble lagt ut til den var tatt. Så hvis man først har kapret vakter i en barnehage med grei reisevei hvor man trives gjelder det å stå på og gjøre en best mulig jobb - og så litt til - så det er større sannsynlighet for at de spør deg direkte, eller ber spesifikt om deg til neste gang. 

Jeg var veldig på i perioder, og tok vakter med 1,5 t reisevei, så da fikk jeg jobbe hver dag. Jeg hadde et lengre oppdrag i en barnehage i 3 måneder. Det var veldig greit, for da slapp jeg det evige jaget etter vakter og hadde faste voksne og barn å forholde meg til, men det var bare 4 timer hver dag, så ikke mange kronene å hente inn selv om jeg jobbet hver dag. 

Det bør kanskje nevnes at jeg bor i en stor studentby, så det var nok mange som «kranglet» om de samme vaktene og såpass mange ansatte at det ble logistisk umulig å ha individuelle telefonsamtaler for å rekruttere til vakter. Situasjonen er nok annerledes i andre byer. 

Tror uansett det er å foretrekke å være vikar for spesifikke barnehager, så man blir spurt direkte, og ofte i god tid i forkant. Da får man også sjans til å ble bedre kjent med de andre ansatte, barna og rutinene 🙂 det er veldig slitsomt å måtte lære seg alt på nytt for hver dag. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke pvs?

Anonymkode: 3de89...463

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...