Gå til innhold

Ny veileder hos NAV, som er tidligere nabo, fra samme bygd og kjenner hele familien?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bor et stykke unna nærmeste tettsted med nav kontor som har ca 50 ansatte. Ny veileder hos Nav etter at min forrige byttet jobb er nabo med hele min familie, kjenner min mor og vet om hele min livshistorie via bygdeslarvet og bygdedyret!

Er på AAP på grunn av flere voldtekter, vold, trusler, og har svært dårlig fysisk helse av andre årsaker..

Og nå har hun tydeligvis "valgt" meg som bruker, selv om det er så tette forbindelser, og kjenner at jeg blir bare kvalm av å skulle sitte overfor henne(og bygdedyret), med mine problemer og at hun skal være den som skal bestemme mitt liv og fremtid, i stedet for en uhildet og nøytral person!!

Hva hadde du gjort i samme situasjon, er det mulig å kreve en annen veileder fra NAV?!?

Anonymkode: 458df...7bf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde kontaktet noen høyere opp på kontorwr og sagt hvordan det er. 

Anonymkode: 47d9e...8d8

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Da må det være lov å få ny veileder. 

Anonymkode: 58e80...024

• Liker 6
Skrevet

Send en serviceklage på nav.no

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hun blir jo innhabil

Anonymkode: f147d...431

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det som har skjedd, er at du antageligvis har blitt fordelt til henne på grunn av fødselsdato. Det skjer iallefall hos oss Send en melding via nav.no eller aktivitetsplanen din, eller ring 5555 3333 og gi beskjed, så får du en ny. Med all sannsynlighet har hun ikke valgt deg, eller fysisk manuelt gått inn og plukka deg som bruker. Er ikke sikkert hun har merka det enda heller, om det er veldig nylig. :) Lykke til! 

Anonymkode: 17368...8e2

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Det som har skjedd, er at du antageligvis har blitt fordelt til henne på grunn av fødselsdato. Det skjer iallefall hos oss Send en melding via nav.no eller aktivitetsplanen din, eller ring 5555 3333 og gi beskjed, så får du en ny. Med all sannsynlighet har hun ikke valgt deg, eller fysisk manuelt gått inn og plukka deg som bruker. Er ikke sikkert hun har merka det enda heller, om det er veldig nylig. :) Lykke til! 

Takk for svar!

Hun har skrevet til meg senest i dag, og hun vet definitivt hvem jeg er siden jeg har et veldig sjeldent navn! Blir kvalm bare av å tenke på det..

Kjenner forøvrig hele hennes livshistorie også..så alt blir helt feil!!

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for svar!

Hun har skrevet til meg senest i dag, og hun vet definitivt hvem jeg er siden jeg har et veldig sjeldent navn! Blir kvalm bare av å tenke på det..

Kjenner forøvrig hele hennes livshistorie også..så alt blir helt feil!!

Bare si at du føler det blir for nært, og derfor feil, det kommer til å gå bra. :)

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har garantert ikke «valgt» deg. NAV ansatte har ikke lov til å veilede folk de kjenner, eller se på profilen til folk de kjenner. Med en gang hun oppdager at hun kjenner deg vil (skal!) hun kvitte seg med deg som bruker. Tar bare av og til litt tid å oppdage da man gjerne har 300 brukere på benken sin. Ring inn via kontaktsenteret og meld fra om dette så får du ny veileder. 

Anonymkode: 337cb...2c2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har skrevet til meg senest i dag, og hun vet definitivt hvem jeg er siden jeg har et veldig sjeldent navn! Blir kvalm bare av å tenke på det.

Veldig spesielt. Ring kontaktsenteret og be om at de informerer veileders nærmeste leder om denne feilen. Og send serviceklage via nav.no

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du tror ikke folk greier å holde seg proffesjonelle altså? Trist! For slik er det på små bygder, alle kjenner alle. Men det går faktisk an å være proffesjonell , det har jeg mange eksempler på. 

Spoiler

Anonymkode: ffae0...670

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Hun har garantert ikke «valgt» deg. NAV ansatte har ikke lov til å veilede folk de kjenner, eller se på profilen til folk de kjenner. Med en gang hun oppdager at hun kjenner deg vil (skal!) hun kvitte seg med deg som bruker. Tar bare av og til litt tid å oppdage da man gjerne har 300 brukere på benken sin. Ring inn via kontaktsenteret og meld fra om dette så får du ny veileder. 

Jobber du i NAV?

Ts

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bor et stykke unna nærmeste tettsted med nav kontor som har ca 50 ansatte. Ny veileder hos Nav etter at min forrige byttet jobb er nabo med hele min familie, kjenner min mor og vet om hele min livshistorie via bygdeslarvet og bygdedyret!

Er på AAP på grunn av flere voldtekter, vold, trusler, og har svært dårlig fysisk helse av andre årsaker..

Og nå har hun tydeligvis "valgt" meg som bruker, selv om det er så tette forbindelser, og kjenner at jeg blir bare kvalm av å skulle sitte overfor henne(og bygdedyret), med mine problemer og at hun skal være den som skal bestemme mitt liv og fremtid, i stedet for en uhildet og nøytral person!!

Hva hadde du gjort i samme situasjon, er det mulig å kreve en annen veileder fra NAV?!?

Krev ny veileder den du har fått nå er inhabil og burde gitt beskjed selv om dette.

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke. Her jeg bor kjenner jeg alle på nav og har vokst opp med de. Nytter ikke be om ny veileder da. Slik har alle brukerne det. 

Anonymkode: a7286...f9f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke. Her jeg bor kjenner jeg alle på nav og har vokst opp med de. Nytter ikke be om ny veileder da. Slik har alle brukerne det. 

Bare en av flere grunner til at kommuner burde slåes sammen.

Anonymkode: aeee2...45a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

hun skal være den som skal bestemme mitt liv og fremtid

Syns at det er trist at det er ikke DU som bestemmer over DITT liv og fremtid. 

Kjempe trist egentlig.

Anonymkode: 7ee42...63e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ikke hatt noe å si her med mindre vi skal ha 4 timer med kjøring til nærmeste nav kontor. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Imperfectionibus said:

Krev ny veileder den du har fått nå er inhabil og burde gitt beskjed selv om dette.

Ja har gjort det nå og påpekt årsakene, så får jeg se hva som skjer!

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjelper ikke alltid.... 

Anonymkode: b9b6d...c54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...