AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #1 Skrevet 4. mars 2020 Hva tilbyr dere barna når de er syke og ikke vil spise? Hun er tydelig interessert i min mat, men vil ikke smake. Jeg har lagd henne eggerøre, havregrøt, pølse med grønnsaker hun egentlig liker, brødskive med syltetøy, makrell i tomat og kokt egg (hver for seg, ikke sammen), vanlig baby/barnegrøt havre, tilbydd henne frukt og kjeks. Hun har kun spist pittelitt pølse, men ikke i nærheten av nok. Hun drikker melk, så jeg gir henne helmelk for å få litt kalorier. Tips til noe som helst som vil gi litt energi til den spede 1åringen min? Anonymkode: 3a149...996
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #2 Skrevet 4. mars 2020 Cola, sjokolademelk, rosiner, druer saltstenger og/eller saltekjeks er ting som funker hos oss. Anonymkode: 86cd7...e80 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #4 Skrevet 4. mars 2020 Suppe. Kjør med stavmikser og tilsett vann til du oppnår ønsket konsistens. Tilsett gjerne fett for en mer næringsrik suppe. Anonymkode: 9779d...ae1
Gjest tranedatter Skrevet 4. mars 2020 #5 Skrevet 4. mars 2020 Gi is, saft, kjeks, etc. Viktigst er drikke.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #6 Skrevet 4. mars 2020 Jeg pleier å lage saftis også. Gjerne med litt ekstra sukker i. Det pleier ungene å like. Anonymkode: 86cd7...e80
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #7 Skrevet 4. mars 2020 Smoothie, saftis, potetgull, sjokolademelk, saft, juice, bær med sukker på, annen type iskrem, milkshake med banan og kjeks. Anonymkode: c88e1...af9
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #8 Skrevet 4. mars 2020 Pannekaker,bananlapper el vafler med byggmel el banan. fiskepudding med ertepuré jordbær med vaniljesaus eller fløte på Havrehrøt med raspet eple gir saft el juice for å få i nok væske Anonymkode: f4361...998
atropos Skrevet 4. mars 2020 #9 Skrevet 4. mars 2020 Avokado pleier å funke her. Men hvis det blir krise og hun bare vil ha melk, ville jeg kanskje vurdert morsmelkerstatning.
Splittbinders Skrevet 4. mars 2020 #10 Skrevet 4. mars 2020 (endret) Havregrøt, rør inn et egg og en dæsj smør på slutten. Ta ca en halvliter appelsinjuice, bland inn et egg og frys til ispinner. Mos avocado og banan sammen med litt eplejuice. Min eldste er temmelig tynn (dog litt eldre enn din) og der kjører jeg på med alt som har fett og proteiner når hun er syk. Elsker bacon, så blir gjerne det til alle måltider. Og nevnte appelsinis dagen lang 🙈 Endret 4. mars 2020 av Splittbinders
Hellisinhello Skrevet 4. mars 2020 #11 Skrevet 4. mars 2020 (endret) Saftis, salte kjeks/kjeks, frukt, smoothie, gelé med vaniljesaus, søt eplejus eller saft blandet med Farris e.l. for elektrolytter, blåbærsaft 😊 Ikke mye melkeprodukter ved forkjølelse eller omgangssyke. Endret 4. mars 2020 av Hellisinhello
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå