Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Hvor lang tid fikk dere beskjed om at behandlingstiden var, og hvor lang tid tok det før dere fikk svar? Og når var dette?

Dersom nav lokalt støtter, går det raskere? Eller er det helt tilfeldig når man får svar? Vet noen får svar noen uker etterpå, mens andre må vente 8 måneder. 

Og behandles søknadene i kommunen eller fylket jeg bor i? eller hvor sendes de? siden i min kommune står det at behandlingstiden er 8mnd, men er det fortsatt det da de sender den videre til nav forvaltning? og hvor ligger nav forvaltning?

Vil ikke mase på nav veilederen min, så håper noen allerede vet og har ett svar :) 

Vær så snill å ikke kom med noen stygge kommentarer, jeg er ny her på kvinneguiden og finner ikke ett innlegg der noen spør om det samme. Kanskje fordi jeg ikke helt vet hvordan man finner det.. beklager om det allerede er ett slik innlegg. Men jeg lurer sånn på dette.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Ganni skrev:

Hei. Hvor lang tid fikk dere beskjed om at behandlingstiden var, og hvor lang tid tok det før dere fikk svar? Og når var dette?

Dersom nav lokalt støtter, går det raskere? Eller er det helt tilfeldig når man får svar? Vet noen får svar noen uker etterpå, mens andre må vente 8 måneder. 

Og behandles søknadene i kommunen eller fylket jeg bor i? eller hvor sendes de? siden i min kommune står det at behandlingstiden er 8mnd, men er det fortsatt det da de sender den videre til nav forvaltning? og hvor ligger nav forvaltning?

Vil ikke mase på nav veilederen min, så håper noen allerede vet og har ett svar :) 

Vær så snill å ikke kom med noen stygge kommentarer, jeg er ny her på kvinneguiden og finner ikke ett innlegg der noen spør om det samme. Kanskje fordi jeg ikke helt vet hvordan man finner det.. beklager om det allerede er ett slik innlegg. Men jeg lurer sånn på dette.

Fikk beskjed om at det skulle ta 8 måneder. Fikk svar etter 7 måneder. 

Hvis nav lokalt ikke støtter, vil du mest sannsynlig få avslag. Tror ikke det har innvirkning på saksbehandlingstiden. 

Min søknad ble behandlet av Nav Tønsberg og jeg bor i Bergen. 

Jeg aner ikke hvor nav forvaltning ligger. 

Anonymkode: 17287...37e

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk beskjed om at det skulle ta 8 måneder. Fikk svar etter 7 måneder. 

Hvis nav lokalt ikke støtter, vil du mest sannsynlig få avslag. Tror ikke det har innvirkning på saksbehandlingstiden. 

Min søknad ble behandlet av Nav Tønsberg og jeg bor i Bergen. 

Jeg aner ikke hvor nav forvaltning ligger. 

Anonymkode: 17287...37e

Kan man finne ut hvor søknaden blir behandlet før man får svar på den?

Anonymkode: 49e26...8cb

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Ganni skrev:

Fikk beskjed om 8 mnd, men det tok bare 2 mnd. Dette var for 4 mnd siden.

Det er nav lokalt som må åpne opp for at du kan søke. Søker du uten at nav lokalt er enige, vil du mest sannsynlig få avslag.Så det er positivt at nav lokalt er med, men du kan likevel få avslag om nav arbeid og ytelser er uenig i avgjørelsen til det lokale nav kontoret.

Og behandles søknadene i kommunen eller fylket jeg bor i?

Nei det sendes til en annen kommune.

eller hvor sendes de? siden i min kommune står det at behandlingstiden er 8mnd, men er det fortsatt det da de sender den videre til nav forvaltning? og hvor ligger nav forvaltning?

Nav ligger forskjellige plasser i landet, du kan finne ut hvilket kontor ved å se på brevet du fikk , der de informerte om hvor lang tid det tar.

Anonymkode: dd4ef...86a

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk beskjed om 8 mnd, men det tok bare 2 mnd. Dette var for 4 mnd siden.

Det er nav lokalt som må åpne opp for at du kan søke. Søker du uten at nav lokalt er enige, vil du mest sannsynlig få avslag.Så det er positivt at nav lokalt er med, men du kan likevel få avslag om nav arbeid og ytelser er uenig i avgjørelsen til det lokale nav kontoret.

Nei det sendes til en annen kommune.

Nav ligger forskjellige plasser i landet, du kan finne ut hvilket kontor ved å se på brevet du fikk , der de informerte om hvor lang tid det tar.

Nav lokal er på min side. har søkt, hvor lang tid tror du jeg kan forvente? 8 med som er vanlig?

AnonymBruker
Skrevet

Får man vedtak i posten der de skriver hvor den behandles og ca tid? og hvor legen etter man har søkt får man det?

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nav lokal er på min side. har søkt, hvor lang tid tror du jeg kan forvente? 8 med som er vanlig?

Om du ser i det brevet der det står behandlingstid og at de har mottatt søknaden. Der skal det være skrevet under de som behandler den. Hos meg var det Kristiansand . 

AnonymBruker
Skrevet

Det kan ta alt fra noen uker til 8 mnd. Stor forskjell.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Om du ser i det brevet der det står behandlingstid og at de har mottatt søknaden. Der skal det være skrevet under de som behandler den. Hos meg var det Kristiansand . 

Har ikke fått brev med behandlingstid enda, søkte for en uke siden.. men nav veilederen sa for en stund siden at tiden ca var 8mnd

AnonymBruker
Skrevet

Fikk beskjed om 8 måneder, tok 11 måneder 

Anonymkode: e8b19...544

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fikk beskjed om 8 måneder, tok 11 måneder 

Anonymkode: e8b19...544

Hjelp. Kan jeg spørre når og hvor dette var?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke fått brev med behandlingstid enda, søkte for en uke siden.. men nav veilederen sa for en stund siden at tiden ca var 8mnd

Sjekk inne på navsiden om det er kommet dit

AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker ikke hva de sa behandlingstiden skulle være, men det tok rett under fire uker å få det vedtatt. Mulig jeg har noen dokumenter på behandlingstid på nav.no, kan sjekke senere. Bor på østlandet for øvrig (Vestfold).

Anonymkode: 73eaa...8a0

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk inne på navsiden om det er kommet dit

Hvor på nav siden?

AnonymBruker
Skrevet

Fikk beskjed mellom 6-8 mnd. Fikk det godkjent etter 2 mnd.

Anonymkode: 9b160...813

AnonymBruker
Skrevet

NAV forvaltning er ulike avdelinger rundt om i landet. De behandler forskjellige ting på forskjellige kontorer. Saken din blir ikke behandlet i det området du selv bor, når det gjelder slike ting som uføretrygd. 

Du kan se på nav.no hvor lang saksbehandlingstid det er. Gjennomsnittlig så er det 8 mnd, men mange får svar før. 

NAV lokal bør absolutt være med på at du søker, ellers så er sjansen svært stor for avslag.

Anonymkode: 0d037...dba

AnonymBruker
Skrevet

8 mnd måtte jeg vente ☺️

Anonymkode: 5c40a...e81

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

8 mnd måtte jeg vente ☺️

Anonymkode: 5c40a...e81

Når var dette? og hvor ble søknaden din sendt?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk beskjed om at jeg skulle få svar på søknaden senest innen fire måneder - og det tok altså rett under en måned.

Anonymkode: 73eaa...8a0

Skrevet (endret)

Du finner det på Mitt NAV!

Noen som vet hva som har skjedd under her? Får det ikke bort.

Spoiler

Endret av Belima
La til mer informasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...