Gå til innhold

Hva koster deres 10-11-12-13 åringer i måneden?

Anbefalte innlegg

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle ha vært en null mindre. 

Anonymkode: 84e1d...2c0

Skjønner!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, MarianneE skrev:

I måneden??

Ikke jeg som skrev dette, men min 12 åring koster faktisk 6-8000 kr i måneden KUN i fritidsaktivitet. Den andre ungen er mye billigere i drift. Hun er jente og spiser heller ikke så mye. Gutten driver med dyr idrett, trenger mye utstyr, gode sko som slites oftere enn jentas og han spiser uhorvelig mye mat. Dobbelt så mye som meg og litt til dersom jeg regner med all snackingen i tillegg.

Og han spiser mye rent kjøtt, proteiner, grønnsaker, fett og proteinrike melkeprodukter. Så i tillegg til at han spiser mye så spiser han dyrt. Og jeg lager ikke to middager så vi spiser jo samme mat som han gjør.

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så en med 3 tenåringer bruker 30000i mnd på disse? Tror ikke det. 

Anonymkode: 750a4...fd3

Da har man ikke tre tenåringer da, i hvert fall ikke tre tenåringer som driver med dyre idretter. Hos oss er det som sagt idretten som drar opp. Snart kommer skolepenger også. Men det er heldigvis enda tre år til.

Anonymkode: 120d0...9ac

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tvillinger, gutt og jente på 12 år. De spiser like mye som jeg gjør, gutten mer enn meg. I tillegg må de fortsatt ha nye sko hver sesong, føttene vokser. Stort sett nye jakker og bukser også, de fra i fjor høst holder ikke til neste sesong. De driver med fritidsaktiviteter, og begynner å bli så store at de reiser litt og turneringer og slikt. Det koster. I tillegg kommer da mobil, data og snacks og slikt. Og bursdagsgaver og julegaver til vennene deres, er et par tusen i året det også. Jeg har kuttet ned på eget forbruk for å finansiere ungene, og er forberedt på å gjøre det nå frem til de flytter ut. 

Vis SIFO til faren og be ham holde kjeft og bidra. 

Anonymkode: 8dfcb...8de

AnonymBruker
Skrevet
På 4.3.2020 den 23.15, AnonymBruker skrev:

Har han opparbeidet bidragsgjeld kan skatteoppkrever motregne dette mot til gode skatt. Det er også skatteoppkrever som følger opp påleggstrekk. At en bedrift nekter å trekke i lønn når de har det skriftlig kan jeg bare forklare med at barnefaren har et meget godt forhold til sjefen. I så fall vil han neppe bytte jobb og bedriften vil til slutt gi etter. Staten er verste kreditor som finnes og den gir seg aldri.

Til tema.

Min 14-åring spiser som en hest. Han trener mye og skal ha et variert kosthold, så det går minst 2000 kroner. Han driver med kampsport, noe som i seg selv ikke er så dyrt egentlig, 400 kroner i måneden. Men så kommer graderinger, utstyr og ca 4 reiser til konkurranser. Reiser kommer på 20.000 i året så totalt blir det også 2.000 kroner. Klær går det 500, mobil 200, frisør og hygiene 300. Han elsker å dusje etter trening og passer man ikke på kan det bli en halvtime. Massevis av strøm ja.

Uten å regne med at vi trenger et ekstra rom i huset koster han oss ca 6.000. Jeg tror vi kommer til å merke stor forskjell når han flytter ut om noen år.

Anonymkode: 27bfd...959

Min tanke er at du burde henge på nav, finne ut hva som skal til for at bedriften blir holdt ansvarlig så lenge de nekter å foreta utleggstrekket. 

og ja, men merker stor forskjell når barna er ute av huset! 

Anonymkode: 77f11...eb9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...