Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal ta GEO1001 snart. Læreboka er ganske lettleselig og er på ca. 250 sider, så virker ganske enkelt. Har sett på kompetansemålene og svart på alle, så nå må jeg bare pugge!

Lurer på om noen har tatt det før og kan dele erfaring? Hvilke oppgaver er typisk å få, hva trakk dere?

Anonymkode: 63da5...377

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tok geografi som privatist for ca 10 år siden (1.klasse videregående-faget). Enkleste privatistfaget jeg noensinne har tatt. 

Kan ikke svare for hva som er typisk å få, men en av oppgavene var hvertfall "hvordan vann former landskapet". Ville jobbet med kompetansemålene, holdt øynene åpne for dagsaktuelle mediesaker som kan trekkes inn, og generelt jobbet med å trekke sammenhenger mellom de ulike kompetansemålene. 

Anonymkode: 03da7...f21

• Liker 3
Skrevet

Tok dette faget før hos privatist før jul. Svarte også på alle kompetansemålene, og var utrolig trygg på stoffet. Likevel gikk eksamen rett til helvete. Alle spørsmålene jeg fikk omhandlet Norge, og jeg måtte tegne breddegradene på jorda med vindretningene, samt en statistisk graf over endring i populasjon (denne grafen hadde jeg ikke sett så jeg klarte selvfølgelig ikke svare på spørsmålet). Fikk en treer, som er min dårligste eksamenskarakter noen sinne. Var utrolig uheldig med spørsmålene da.. Temaet jeg trakk var vær og klima, og der presterte jeg ganske bra. Men som sagt var det spørsmålene som ødela for meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...