Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har nettopp startet nedbetaling på lånet mitt. Jeg betaler nå 5800 kr i mnd, men jeg ønsker å betale mindre. Noen som vet hvordan man endrer dette slik at man betaler mindre? Finner bare muligheter til å betale større beløp..

Anonymkode: 31853...c48

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

vel, da er 5800 det minste du kan betale om du ikke finner lavere alternativ

Anonymkode: b4a37...31c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du går på Lånekassen sine sider og der det står «endre din betalingsplan» eller noe sånt. Da får du opp så du kan velge hvilket beløp du vil betale eller hvor mange måneder du vil fordele det ut over...

Kan du ikke skru ned noe, så er du allerede på minstebeløp. Det avhenger av hvor stort lånebeløp du har, for det er en maksgrense for hvor lenge du kan betale på det (tror det er tjue år). 

Anonymkode: cb5e5...038

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøvde den kalkulatoren på Lånekassen sine sider nå, den er veiledende. Hvis du har 1 mill i studielån kommer det opp med terminbeløp på 5568. Har du mer enn en mill i studielån? For da stemmer det nok. 

Anonymkode: cb5e5...038

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke skridd ned beløpet, kun opp. Men du har noen utsettelser å gå på hvis det blir krise en del mnd. 

Anonymkode: 4c8a7...bff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du får ikke skridd ned beløpet, kun opp. Men du har noen utsettelser å gå på hvis det blir krise en del mnd. 

Anonymkode: 4c8a7...bff

Men det påløper renter, som gjør at det blir dyrt å betale når man skal betale igjen. 
Jeg mener å ha lest at dersom man kan dokumentere fra nav at man har vært arbeidssøker en viss tid, så kan rentene som vokser mens man har betalingsutsettelse slettes.

Anonymkode: f552a...35f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når du begynner å betale får du en faktura med et beløp. Hvis du ikke har endret noe siden da, så er beløpet mimum av hva du må betale i måneden. Betalingsutsettelse kan du få i tilsammen tre år/36 måneder, og det kan du lese mer om på nettsidene til lånekassen.

Anonymkode: 1ec73...19e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...