Gjest gjest1 Skrevet 12. juni 2005 #1 Skrevet 12. juni 2005 Går det an å få tak i brus på halvliters glassflasker nokon stad? (veit at cola fins på glass, men fins det anna glass-brus?)
sixx Skrevet 12. juni 2005 #2 Skrevet 12. juni 2005 Jeg har aldri sett brus på halvlitersflasker her i Norge...bare 0,33 l.
leela Skrevet 12. juni 2005 #3 Skrevet 12. juni 2005 Jeg har sett! ..men det er over 10år siden. Glassflaske 0,5l med skrukork. Redd for at de ikke lager det lenger i Norge.
Nella Skrevet 12. juni 2005 #4 Skrevet 12. juni 2005 Kontakt et bryggeri å spør om det er mulig å få kjøpt til et bryllup. Det lages jo glassflasker til restaurantnæringen og hoteller så det finnes jo. Både coca cola, ringnes og pepsi. Det går jo ann å ta en telefon å spørre. Verste du kan få er et nei vet du
Malama Skrevet 12. juni 2005 #5 Skrevet 12. juni 2005 Jeg har aldri sett brus på halvlitersflasker her i Norge...bare 0' date='33 l.[/quote'] Aldri? da kan du umulig være spesielt gammel, det er ikke sååå lenge siden plastflaskene kom. Jeg husker i alle fall meget godt glass-halvlitere, ja glass-litersflasker også (før et ble plastflasker på halvannenliter) Spesielt husker jeg dem nok fordi en lokal variant kom sent på plastflasker i forholdt til mye annen brus. Men det er tross alt ikke stort mer enn ti år sdien, som noen skrv over her, at plastflakene kom. så det er rart om du ALDRI har sett det... Det LAGES fortsatt brus på glassflasker, ja, men det er nok stort sett 0,33 de selger, sånn til utelivsnæringen. Tror kke de har 0,5 på glass der heller. Men det er jo bare å spørre.
sixx Skrevet 12. juni 2005 #6 Skrevet 12. juni 2005 [Jeg husker i alle fall meget godt glass-halvlitere' date= ja glass-litersflasker også (før et ble plastflasker på halvannenliter) Brus har blitt solgt i 1,0, 0,33 og 0,2 av glass.At det tidligere ble solgt litersflasker av glass nevnte jeg ikke fordi hun spurte om halvlitersflasker som hun skal ha på bordet under bryllupsmiddagen.
Gjest Lea Skrevet 12. juni 2005 #7 Skrevet 12. juni 2005 Da jeg gikk på skolen hadde vi 0,5 l glassflasker med brus. Husker de veldig godt... Se f.eks her: http://www.solo.no/historie.php 1982: Solo kommer i ½ liters glassflaske. 1983: Solo kommer på boks. 1984: Solo fyller 50 år og plastflaskene kommer på markedet. Ny moderne etikett kommer i denne perioden. Gult er kuult – kampanjen har suksess.
sixx Skrevet 12. juni 2005 #9 Skrevet 12. juni 2005 Sorry at jeg bidrar til å dra tråden helt bort....men jeg husker ikke halvliters glassflasker....og bekjenner min "alzheimer". Men vet dere om de finnes nå som Veslo spør om?
Gjest gjest1 Skrevet 12. juni 2005 #10 Skrevet 12. juni 2005 Det er det samme om er halvliters-flasker eller 0,33 då. Solo har vel også glass-flasker, trur eg kanske...? Mener å ha sett det ein gong, men kor anar eg ikkje.. Hehe.... Nokon som veit namn på bryggeri eg kan google og finne tlf-nummeret til?
Catzy Skrevet 12. juni 2005 #11 Skrevet 12. juni 2005 I Oslo får du tak i 0.33-glassflasker til både Solo, Sprite og Coca Cola, i tillegg til eplemost og Mozell. Jeg vet det fordi et firma jeg innimellom er leid inn hos, kun serverer drikke i glassflasker i sin møteavdeling... Jeg kan prøve å finne ut hvor de bestiller, og om det er mulig å bestille der for andre. Catzy
Gjest gjest1 Skrevet 12. juni 2005 #12 Skrevet 12. juni 2005 Snille Catzy!!! det hadde vore heilt supert!!!
Gjest Lea Skrevet 12. juni 2005 #13 Skrevet 12. juni 2005 0,33 får du både hos Coca-Cola og Ringnes. Ringnes har disse høye, slanke flaskene og Coca-Cola har de vanlige glassflaskene. Tipper at får kjøpt i kasser om du tar kontakt med de to firmaene. Om du kjenner noen som driver restaurant e.l. så får du sikkert dem til å bestille for deg også.
Cathie Skrevet 12. juni 2005 #14 Skrevet 12. juni 2005 Jeg prøvde å få tak i glassflasker, men ingen av bryggeriene ville selge til meg :-( så jeg fikk det i alle fall ikke til..
Gjest Lea Skrevet 12. juni 2005 #15 Skrevet 12. juni 2005 Det er mulig at de ikke selger direkte til forbruker. Men restauranter får i alle fall bestilt hvis de er kunder hos bryggeriene. Og det er ingenting i veien for at man kan kjøpe på den måten.
Gjest gjest1 Skrevet 12. juni 2005 #16 Skrevet 12. juni 2005 Det er mulig at de ikke selger direkte til forbruker. Men restauranter får i alle fall bestilt hvis de er kunder hos bryggeriene. Og det er ingenting i veien for at man kan kjøpe på den måten. Hmmm.. Kjenner jo ingen restaurant-folk slik direkte då.. Hmm.. VIL ha glassflasker.. Plastikk er så stygt...
Gjest Svimle Skrevet 12. juni 2005 #17 Skrevet 12. juni 2005 Hei! Hva med å ta kontakt med din lokale/nærmeste dagligvarebutikk? De har jo leverandør av mineralvann, og kan sikkert bestille inn glassflasker av diverse typer. -Anette
Gjest gjest1 Skrevet 12. juni 2005 #18 Skrevet 12. juni 2005 Hei! Hva med å ta kontakt med din lokale/nærmeste dagligvarebutikk? De har jo leverandør av mineralvann, og kan sikkert bestille inn glassflasker av diverse typer. -Anette Hmm.. Det kan eg kanskje gjere... Skal ha sommarjobb på Mega-butikk, kanskje eg skal høre med sjefen om det er nokon mulighet for det..... Takk for tipset!
Søta Skrevet 12. juni 2005 #19 Skrevet 12. juni 2005 Hadde ringt til nærmeste bryggeri jeg. Legg litt sjarm i samtalen og be fint om at de kan gjøre det denne ganga... Håpe det er en dame som tar telefonen - det er vel de som forstår "problemet" best når det gjelder bryllup...
Gjest gjest1 Skrevet 12. juni 2005 #20 Skrevet 12. juni 2005 Hadde ringt til nærmeste bryggeri jeg. Legg litt sjarm i samtalen og be fint om at de kan gjøre det denne ganga... Håpe det er en dame som tar telefonen - det er vel de som forstår "problemet" best når det gjelder bryllup... Slik smisk trur eg faktisk ikje dei fell for! Hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå