Gjest gjest1 Skrevet 12. juni 2005 #1 Skrevet 12. juni 2005 Nokon som vil anbefale gode vinar (raud og kvit) som ikkje er aaalt for dyr, og som kan passe i bryllup? Det kan gjerne vere kartong-vin.
Gjest Gjesta Skrevet 12. juni 2005 #2 Skrevet 12. juni 2005 J.P.Chenet. Den hadde vi i både rød og hvit
miss77 Skrevet 12. juni 2005 #3 Skrevet 12. juni 2005 Boheme har fått forholdsvis gode kritikker av vinkjennerne i ulike dagsaviser, og er vel faktisk også en av de billigste vinene du kan kjøpe på polet. Finnes også i kartong, men du sparer ikke mere enn en krone eller tre per kartong. Er mao ikke store prisforskjeller mlm flaske og kartong. Kan jo være greit med kartong allikevel, for da slipper servitørene og åpne 40 flasker , men ser jo ikke like pent ut da.
Gjest gjest1 Skrevet 12. juni 2005 #4 Skrevet 12. juni 2005 Boheme har fått forholdsvis gode kritikker av vinkjennerne i ulike dagsaviser' date=' og er vel faktisk også en av de billigste vinene du kan kjøpe på polet. Finnes også i kartong, men du sparer ikke mere enn en krone eller tre per kartong. Er mao ikke store prisforskjeller mlm flaske og kartong. Kan jo være greit med kartong allikevel, for da slipper servitørene og åpne 40 flasker , men ser jo ikke like pent ut da.[/quote'] Trudde det var mykje billigare med kartong eg... Men det er altså ikkje det? Hmm.. Då er det kanskje like greit med flasker som kan stå på bordet... Hmm...
miss77 Skrevet 12. juni 2005 #5 Skrevet 12. juni 2005 Hadde også den oppfatningen, men det er visst ikke slik at det å kjøpe i større kvanta alltid gir økonomiske fordeler. Hvis du går inn på vinmonopolets hjemmesider står prisene også oppgitt per liter, og da er det jo enkelt å sammenlikne.
Gjest Gjesta Skrevet 12. juni 2005 #6 Skrevet 12. juni 2005 Vinflasker på bordet er ihvertfall hverken pent eller økonomisk....... Forøvrig er Boheme også veldig god
nurseBetty Skrevet 12. juni 2005 #7 Skrevet 12. juni 2005 hei vennen! san valentin e kjempegoe kvitvin lett og frisk,litt søt...kosta 60 kr flaska
Gjest gjest1 Skrevet 12. juni 2005 #8 Skrevet 12. juni 2005 Vinflasker på bordet er ihvertfall hverken pent eller økonomisk....... Forøvrig er Boheme også veldig god Hmm.. Dersom vi kjøper kartong-vin kjem vi til å ha vinen ståande i karaflar på bordene. Uff, ingen av oss likar vin, så det er litt vanskeleg dette her. Men takk for tips, alle sammen!! *noterer*
Gjest Gjesta Skrevet 12. juni 2005 #9 Skrevet 12. juni 2005 Hmm.. Dersom vi kjøper kartong-vin kjem vi til å ha vinen ståande i karaflar på bordene. Uff, ingen av oss likar vin, så det er litt vanskeleg dette her. Men takk for tips, alle sammen!! *noterer* Husk at enkelte folk drikker uhorvelig mye mer når det står på bordet..... Karafler er jo pent, da
Gjest Brud2005 Skrevet 12. juni 2005 #11 Skrevet 12. juni 2005 Hvilken mat skal du ha vinene til? Det er jo litt avgjørende. Nydelig fyldig rødvin (passer godt til kjøtt fra okse / kalv / reinsdyr): Pasqua Primitivo Salento (92 kr), ellers ville jeg sett etter andre nord-Italienske viner, f.eks Formulae 2002 (100 kr). Det kommer veldig an på hva dere skal den til. Tørr hvitvin til forrett (altså ikke for søt): Domaine du Tariquet 2004 (90 kr).
Gjest Gjesta Skrevet 12. juni 2005 #12 Skrevet 12. juni 2005 Vi hadde Gato Negro... Den er jo også god
Gjest lillelou ii Skrevet 12. juni 2005 #14 Skrevet 12. juni 2005 Dr.Loosens Riesling eller Riesling kabinett er skrekkelig gode hvitviner til en rimelig penge. Smaker ikke "billig". Rødviner til koldtbord-her ville jeg gått for en lett italiener eller noe argentinsk. Prøv å unngå sånne viner som smaker "eikeflis" :-)
Dina Skrevet 13. juni 2005 #15 Skrevet 13. juni 2005 Trudde det var mykje billigare med kartong eg... Men det er altså ikkje det? Hmm.. Då er det kanskje like greit med flasker som kan stå på bordet... Hmm... Vinkarafler! Man kan ikke la kartongene stå på bordet...
Gjest Tristessa Skrevet 13. juni 2005 #16 Skrevet 13. juni 2005 Ville dessuten satset på en tørr og en halvtørr hvitvin, ikke alle liker tørr, og ikke alle liker halvtørre ting (meg inkludert, jeg ville nok personlig gått på veggen dersom en Riesling var det eneste tilgjengelige- uæææh!). Hva med å ta en tur på polet, forklare hva slags mat som skal serveres, angi en prisgrense pr. flaske og la dem komme med forslag? Polfolket har peiling, og kan gi gode forslag til viner som kan passe til koldtbord. Husk at det vil bli et mangfold av mat, og det er da ikke en selvfølge at det er nok med kun en hvit og en rød.
Lia Skrevet 13. juni 2005 #17 Skrevet 13. juni 2005 Når det gjelder røde viner til koldtbord, ville jeg nok ha gått for noe italiensk. De er ikke så tunge og er ofte allround-viner. Av hvitvin kan jeg anbefale verdicchio-viner. (Også italienske). Min erfaring er at de aller fleste liker dem.
Brunhilde Skrevet 13. juni 2005 #18 Skrevet 13. juni 2005 Sør Afrika. Kumala er en deilig vin som ikke er altfor dyr og som passer til det meste. (Hvit er jeg ikke så glad i, derfor kan jeg ikke foreslå noe...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå