AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #1 Skrevet 4. mars 2020 Hei. Jeg er så frustert, og så lei av livet med min mann. Vi har et barn sammen, og det er det eneste som gjør at jeg kjemper fortsatt. Prøver mitt beste å være tolmodig, men jeg er bare menneske jeg også. Mannen spiller HELE dagen. Vi snakker 10 timer i strekk. Det er enten serie eller videospill. Hvis han skal være i samme rom som meg, så "må" han spille på tlf for å gidde det. Jeg føler jeg og sønnen vår ikke betyr en dritt for han, og han sutrer med engang jeg poengterer det. Lyver det bort, svarer serkasisk, svarer som et barn og er helt tåpelig. Jeg aner ikke hvordan jeg skal klare å leve med en person som har så sterk ADHD. Vi skulle spare til hus, men så fikk han INSPIRASJON(!!!!!) av LUKSUSFELLEN til å anskaffe seg kredittkort. Så da har han begynte å bruke det. Fordi han mener vi bruker 25 000 kr i mnd på mat... (noe som er HELT på trynet.) Det stemmer selvsagt ikke, men han klarer ikke se at han kaster penger ut til ingeting. Han syntes det var en kjempe god investering å kjøpe en støvsuger til 3500 kr forrige mnd... Han spør ikke, han er impulsiv. Jeg har tvunget han til å dra til legen nå, fordi jeg vil at han skal begynne å bruke medisiner, for å sjekke om dette vil bedre situasjonen. Jeg syntes ikke det er urimelig å kreve at han får behandling, når han ødelegger livet til hele familien sin. Jeg føler meg ikke til glede for han, tvert i mot så føler jeg at jeg er moren hans, noe som er ekstremt flaut og slitsomt. Jeg føler ikke at han elsker meg. Han sier han gjør det, men handlingene hans sier det motsatte. Jeg spurte han her om dagen "hva hadde du gjort hvis du hadde funnet ut at jeg hadde vært utro?" så svarte han bare "jeg vet ikke". Så spurte jeg "men hadde du blitt såret da? litt?" men han sa "meh, blir egentlig ikke såret. Jeg vet ikke om jeg hadde brydd meg". Og det såret meg sikkelig. Han vet at jeg aldri hadde vært utro, men det er liksom vondt å tenke på at jeg kan egentlig bare være det uten at han bryr seg. Vi kan heller ikke ha en samtale, for det er "kjedelig" syntes han.... Kusinen min har adhd og hun er min bestevenn...en HELT annen situasjon. Denne fyren er helt ute av kontroll, og minner meg om et barn med ADHD. Han nekter også å vokse opp. Er det noen råd fra noen der ute med ADHD? Hva kan jeg gjøre for å få oppmerksomheten til mannen? Hvordan kan jeg hjelpe han til å bli en bedre far? Hvordan kan jeg få han til å skjønne at han svikter oss? Anonymkode: 91b9e...9f0
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #2 Skrevet 4. mars 2020 Hvor lenge har dere vært sammen?? Høres jo ut som en veldig umoden mann, som man ikke bare kan skylde på diagnosen. Har ADD selv, og mistenker at sambo har ADHD. Han er også litt spontan når det gjelder penger, og synes å snakke er litt kjedelig. Jeg er åpen og ærlig om jeg ikke synes han gir meg nok oppmerksomhet, og da fikser han på det. Når din mann sier han ikke hadde brydd seg om du var utro, hadde jeg tatt som et faresignal. Her i heimen er vi nokså enige at det hadde vært det værste som kunne skjedd. Så virker nesten litt som om din mann rett og slett ikke bryr seg om deg, kun at dere gjerne har eiendeler sammen og en familie. Hvordan er dere ellers med hverandre? Hadde selv sagt at den oppførselen kan han drite og dra i, og begynne på medikamenter om dette kommer av ADHD'en. Er han ikke villig hadde jeg gitt ham et valg, enten tar ham fatt, ellers får han gå. Ellers er det velig viktig å ikke ta ham på alt han gjør galt, da kan han få en følelse av at uansett hva han gjør så er det galt. Da bryr han seg ikke om hva han gjør egentlig. Så er det viktig å gi masse ros og komplimenter når han gjør noe bra for deg eller familien. Viktig å minne ham på hvor god og snill du egentlig er mot ham også, han kunne nok glemmet å spilt så mye om han hadde vært med noen andre;) dette minner jeg selv min sambo på når det blir litt mye, og setter da pris på at han får lov. Anonymkode: 88562...bba 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #3 Skrevet 4. mars 2020 Ingenting av det du skriver her har med adhd å gjøre. Han er bare en uinteressert og ansvarsløs type. Nei jeg hadde ikke gidder å holde ut dette, hadde funnet en som verdsatt meg mer, var mer tilstede, brydde seg og som var interessert nok i å ha en ordentlig samtale og samvær av kvalitet med. Anonymkode: 377a0...8c2 15
Gjest theTitanic Skrevet 4. mars 2020 #5 Skrevet 4. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg er så frustert, og så lei av livet med min mann. Vi har et barn sammen, og det er det eneste som gjør at jeg kjemper fortsatt. Prøver mitt beste å være tolmodig, men jeg er bare menneske jeg også. Mannen spiller HELE dagen. Vi snakker 10 timer i strekk. Det er enten serie eller videospill. Hvis han skal være i samme rom som meg, så "må" han spille på tlf for å gidde det. Jeg føler jeg og sønnen vår ikke betyr en dritt for han, og han sutrer med engang jeg poengterer det. Lyver det bort, svarer serkasisk, svarer som et barn og er helt tåpelig. Jeg aner ikke hvordan jeg skal klare å leve med en person som har så sterk ADHD. Vi skulle spare til hus, men så fikk han INSPIRASJON(!!!!!) av LUKSUSFELLEN til å anskaffe seg kredittkort. Så da har han begynte å bruke det. Fordi han mener vi bruker 25 000 kr i mnd på mat... (noe som er HELT på trynet.) Det stemmer selvsagt ikke, men han klarer ikke se at han kaster penger ut til ingeting. Han syntes det var en kjempe god investering å kjøpe en støvsuger til 3500 kr forrige mnd... Han spør ikke, han er impulsiv. Jeg har tvunget han til å dra til legen nå, fordi jeg vil at han skal begynne å bruke medisiner, for å sjekke om dette vil bedre situasjonen. Jeg syntes ikke det er urimelig å kreve at han får behandling, når han ødelegger livet til hele familien sin. Jeg føler meg ikke til glede for han, tvert i mot så føler jeg at jeg er moren hans, noe som er ekstremt flaut og slitsomt. Jeg føler ikke at han elsker meg. Han sier han gjør det, men handlingene hans sier det motsatte. Jeg spurte han her om dagen "hva hadde du gjort hvis du hadde funnet ut at jeg hadde vært utro?" så svarte han bare "jeg vet ikke". Så spurte jeg "men hadde du blitt såret da? litt?" men han sa "meh, blir egentlig ikke såret. Jeg vet ikke om jeg hadde brydd meg". Og det såret meg sikkelig. Han vet at jeg aldri hadde vært utro, men det er liksom vondt å tenke på at jeg kan egentlig bare være det uten at han bryr seg. Vi kan heller ikke ha en samtale, for det er "kjedelig" syntes han.... Kusinen min har adhd og hun er min bestevenn...en HELT annen situasjon. Denne fyren er helt ute av kontroll, og minner meg om et barn med ADHD. Han nekter også å vokse opp. Er det noen råd fra noen der ute med ADHD? Hva kan jeg gjøre for å få oppmerksomheten til mannen? Hvordan kan jeg hjelpe han til å bli en bedre far? Hvordan kan jeg få han til å skjønne at han svikter oss? Anonymkode: 91b9e...9f0 Det får være måte på hvor mye man skal skylde diagnosen. Impulsivitet er del av diagnosen, men spillingen og det å være barnslig er det ikke. Du får tenke på ham som et barn: han skriker jo etter grenser.
Jadzia Skrevet 4. mars 2020 #6 Skrevet 4. mars 2020 Med adhd er man mer utsatt for ulike typer avhengighet. Som feks spilling. Og man kan være impulsiv og gjøre økonomiske valg som ikke er smarte. Men å være likegyldig til partneren sin, synes det er kjedlig å snakke med den man er glad i og ikke bry seg om utroskap, det har ingenting med adhd å gjøre. Det er bare hans idioti. Medisiner kan nok hjelpe på de første tingene, men lite trolig at de hjelper på de siste der. 6
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #7 Skrevet 4. mars 2020 Jeg har adhd, og det du beskriver er mer umodenhet enn adhd. Man kan ikke gjøre som man vil og skylde på diagnosen, man tar grep og tar ansvar som en voksen. Det er ikke alltid like lett for oss, og litt feil gjør man, men man gir ikke beng i alt og flyter på diagnosen. At han ikke hadde brydd seg om du var utro er enten ikke sant, eller så har han ikke ordentlige følelser for deg.. Med adhd har man som oftest myyye følelser, på både godt og vondt. Anonymkode: be8e0...cd9 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #8 Skrevet 4. mars 2020 Det har ikke noe å si hvor glad du er i ham , eller hva du er villig til å prøve for ordne opp i dette. Tro meg , vær så snill, jeg adhd selv , men viktigere er den livserfaringen jeg har . Og det er at det denne mannen kommer til ødelegge livet ditt (og mulig barnet sitt) ved å føre dere ut i voldsom gjeld , du vil bli sittende i mange år å betale for hans dumme avgjørelser. Han hører ikke på fornuft og han gidder ikke heller. Du burde si rett ut til ham at : Hvis ikke du gjør noe for å bedre situasjonen våres , så kommer jeg til å gå fra deg . Så nå kan du velge om du vil være alene eller være en familie. Du får en uke å tenke på . Og hvis han da prøver å late som han ikke skjønner hva problemet er , så ikke gå inn i en diskusjon med ham, bare si at dette har du tatt opp med ham Så mange ganger og nå er du lei. Du vinner ingenting på å dikidere med ham . Anonymkode: 7a7f4...a71
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #9 Skrevet 4. mars 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingenting av det du skriver her har med adhd å gjøre. Han er bare en uinteressert og ansvarsløs type. Nei jeg hadde ikke gidder å holde ut dette, hadde funnet en som verdsatt meg mer, var mer tilstede, brydde seg og som var interessert nok i å ha en ordentlig samtale og samvær av kvalitet med. Anonymkode: 377a0...8c2 Det blir feil å si. At han oppfører seg dårlig ovenfor partneren har han ingen unnskyldning for, men de økonomiske avgjørelsene han har tatt kan absolutt knyttes til ADHD. Det er vanlig med lavere impulskontroll. Anonymkode: 4283c...7c3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #10 Skrevet 4. mars 2020 Har han fått noe oppfølging i forbindelse med diagnosen, eller har foreldrene bare gitt opp hele greia og oppdratt han til å bli en forvokst unge? Du må ikke la han få ansvar for felles eller din økonomi!! Hva sier han selv om oppførselen? Er han villig til å begynne med medisiner? Ta kurs? Få veiledning? Svarteliste seg selv for kredittkort etc? Anonymkode: ba305...db0
Høyeheler Skrevet 4. mars 2020 #11 Skrevet 4. mars 2020 12 minutter siden, Jadzia skrev: Med adhd er man mer utsatt for ulike typer avhengighet. Som feks spilling. Og man kan være impulsiv og gjøre økonomiske valg som ikke er smarte. Men å være likegyldig til partneren sin, synes det er kjedlig å snakke med den man er glad i og ikke bry seg om utroskap, det har ingenting med adhd å gjøre. Det er bare hans idioti. Medisiner kan nok hjelpe på de første tingene, men lite trolig at de hjelper på de siste der. Det er neppe kun ADHD som er problemet her. Som kjent er ikke et forhold problemfritt . Medisiner er ikke alltid den beste løsningen. Noen av ADHD medikamentene kan gjøre skade på lever og nyrer ved langvarig bruk. Ritalin har stygge bivirkninger. Kan fremkalle angst, mistenksomhet, brukeren kan bli psykotisk. Ser at den som startet tråden her chatter med seg selv. Kommer med råd og kommentarer til seg selv. Noen få innspill fra andre her på KG.
Jadzia Skrevet 4. mars 2020 #12 Skrevet 4. mars 2020 3 minutter siden, Høyeheler skrev: Det er neppe kun ADHD som er problemet her. Som kjent er ikke et forhold problemfritt . Medisiner er ikke alltid den beste løsningen. Noen av ADHD medikamentene kan gjøre skade på lever og nyrer ved langvarig bruk. Ritalin har stygge bivirkninger. Kan fremkalle angst, mistenksomhet, brukeren kan bli psykotisk. Ser at den som startet tråden her chatter med seg selv. Kommer med råd og kommentarer til seg selv. Noen få innspill fra andre her på KG. Har ikke lagt merke til at hun deltar i flere svar. Men jeg vet det om medisiner. Har adhd selv og har valgt å være medisinfri nettopp pga bivirkninger på medisinene.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #13 Skrevet 4. mars 2020 8 minutter siden, Høyeheler skrev: Det er neppe kun ADHD som er problemet her. Som kjent er ikke et forhold problemfritt . Medisiner er ikke alltid den beste løsningen. Noen av ADHD medikamentene kan gjøre skade på lever og nyrer ved langvarig bruk. Ritalin har stygge bivirkninger. Kan fremkalle angst, mistenksomhet, brukeren kan bli psykotisk. Ser at den som startet tråden her chatter med seg selv. Kommer med råd og kommentarer til seg selv. Noen få innspill fra andre her på KG. Hun gjør jo ikke det. Lær deg hva anonymbruker er Anonymkode: 112fa...501 2
Høyeheler Skrevet 4. mars 2020 #14 Skrevet 4. mars 2020 3 minutter siden, Jadzia skrev: Har ikke lagt merke til at hun deltar i flere svar. Men jeg vet det om medisiner. Har adhd selv og har valgt å være medisinfri nettopp pga bivirkninger på medisinene. Det er slik som jeg oppfatter det men, kan jo ha misforsått.
Høyeheler Skrevet 4. mars 2020 #15 Skrevet 4. mars 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun gjør jo ikke det. Lær deg hva anonymbruker er Anonymkode: 112fa...501 Ser det nå. Du har rett. Til den som startet tråden bekalger jeg min påstand og ber om undskylding for dette. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #16 Skrevet 4. mars 2020 2 minutter siden, Høyeheler skrev: Ser det nå. Du har rett. Til den som startet tråden bekalger jeg min påstand og ber om undskylding for dette. 😂 Anonymkode: f881c...1d7
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #17 Skrevet 4. mars 2020 Heter han Henrik? Anonymkode: c5137...106 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #18 Skrevet 4. mars 2020 Mannen min har og ADHD og oppfører seg ikkje sånn. Vel utover det med økonomien, men eg har tatt over økonomien vår etter hans ønske. Fordi han greier ikkje planleggja meir enn ein ein dag av gangen. Synest det høyrest ut som han tar deg for gitt og driter i doke. Parterapi? Ikkje gi opp med ein gong pga ungen. Om ikkje det virker bør du dra. Det var noko som du falt for med han. Det var ei tid der du ikkje såg på han som eit problem. Du fekk eit barn med han, kanskje du framleis elsker han men er fast i drittrytme. Anonymkode: 24a3f...5a8
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #19 Skrevet 4. mars 2020 5 timer siden, Høyeheler skrev: Det er neppe kun ADHD som er problemet her. Som kjent er ikke et forhold problemfritt . Medisiner er ikke alltid den beste løsningen. Noen av ADHD medikamentene kan gjøre skade på lever og nyrer ved langvarig bruk. Ritalin har stygge bivirkninger. Kan fremkalle angst, mistenksomhet, brukeren kan bli psykotisk. Ser at den som startet tråden her chatter med seg selv. Kommer med råd og kommentarer til seg selv. Noen få innspill fra andre her på KG. Okei? Jeg har ikke svart på noe som helst? Har ikke vært innom siden sist engang. Går du på disse medisinene, siden du er mistenksom på at jeg svarer meg selv? 😂 Får jeg noe hjelp av å svare meg selv, neppe.... Men ja... til alle som har svart meg her, tusen hjertelig takk! Det er utrolig mange utdypende svar, og jeg setter pris på det. Jeg vurder faktisk å lese opp svarene for han...kanskje han vil ta imot, når andre enn meg sier det? -TS Anonymkode: 91b9e...9f0
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #20 Skrevet 4. mars 2020 4 timer siden, Høyeheler skrev: Ser det nå. Du har rett. Til den som startet tråden bekalger jeg min påstand og ber om undskylding for dette. Haha null problem 🤣 Anonymkode: 91b9e...9f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå