Gå til innhold

Nær familie i risikogruppe til Coronavirus

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du som har nær familie som er i risikogruppe for Coronavirus, kjenner du på en ekstra frykt? Begrenser du sosial omgang og aktivitet for deg selv og barn for å minimere risiko for at syke i hjemmet skal bli smittet? Og forventer du at folk som kommer på besøk er friske.

Anonymkode: fc250...833

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du som har nær familie som er i risikogruppe for Coronavirus, kjenner du på en ekstra frykt? Begrenser du sosial omgang og aktivitet for deg selv og barn for å minimere risiko for at syke i hjemmet skal bli smittet? Og forventer du at folk som kommer på besøk er friske.

Anonymkode: fc250...833

Ja jeg kjenner på en ekstra frykt. Begrenser ikke sosial omgang og aktivitet da jeg ikke bor sammen med personen som har en alvorlig sykdom fra før.

vi planlegger bursdagsfeiring hvor familien skal samles om 2 uker men vi har også sagt det at alle skal være symptomfrie den dagen om de skal komme. Har ett familiemedlem som kommer reisende fra utlandet den dagen (et land hvor smitteantallet foreløpig er under 10 stk) og jeg har også sagt at det ikke skal være noe nærkontakt mellom den personen og den som er alvorlig syk. 

Og antibacflaska skal stå frem slik at alle får brukt den.

Anonymkode: 18e65...609

AnonymBruker
Skrevet

Mannen er i risikogruppe. (Så vidt jeg kan se, vil han ha ca 10% risiko for å dø hvis han får det.)

Selvfølgelig blir jeg urolig, men vi kan jo ikke la være å gå på jobb eller sende unger i barnehage. Vi kan håpe på at folk som er smitta holder seg hjemme, men det er ikke sikkert de gidder hvis de ikke føler seg så syke selv. Storhandler vi for å kunne holde oss unna matbutikker og sånt en stund, blir vi kalt hysteriske. Alt vi kan gjøre er å krysse fingrene og passe på at testamentet er oppdatert.

Anonymkode: 5f392...947

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Mannen er i risikogruppe. (Så vidt jeg kan se, vil han ha ca 10% risiko for å dø hvis han får det.)

Selvfølgelig blir jeg urolig, men vi kan jo ikke la være å gå på jobb eller sende unger i barnehage. Vi kan håpe på at folk som er smitta holder seg hjemme, men det er ikke sikkert de gidder hvis de ikke føler seg så syke selv. Storhandler vi for å kunne holde oss unna matbutikker og sånt en stund, blir vi kalt hysteriske. Alt vi kan gjøre er å krysse fingrene og passe på at testamentet er oppdatert.

Det handler ikke alltid om å gidde. Jeg kan heller ikke slutte å gå på jobb og sette meg selv i karantene i to uker bare fordi jeg er litt forkjølet.

Anonymkode: b6ee2...a89

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler ikke alltid om å gidde. Jeg kan heller ikke slutte å gå på jobb og sette meg selv i karantene i to uker bare fordi jeg er litt forkjølet.

Anonymkode: b6ee2...a89

Jeg tenkte mest på dem som er satt i karantene men som går i butikker og på treningssenter, bare ikke på jobb. Det er jo mange som ikke syns det er så farlig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv i en risikogruppe, og har også noen nære som er det. Jeg gjør det jeg alltid gjør, men tenker kanskje mer enn vanlig på håndhygiene og generelle hygieneråd. Er på jobb som vanlig, selv om jeg jobber rundt masse folk. 

Tenker ofte på at konsekvensen for min og andre i risikogruppers del er veldig mye større, og det gjør at jeg kan bli litt irritert på folk som i et godhjerta forsøk på å nedtone hysteriet, bagatelliserer dette. Leste at det kan komme mer spesifikke råd for oss som tilhører risikogrupper, og at dette blant annet vil gå ut på å unngå store folkemengder. Rådet per nå, er å ta kontakt med fastlegen for å høre om det er noen mer spesifikke forholdsregler man bør ta i sin situasjon. 

Noen folk provoserer meg litt da. Det blir sånn "Det er bare folk med underliggende tilstander dette er farlig for". Jaha, jeg forstår greia, men vi er folk vi og, og vil jo helst leve :P

Anonymkode: 64f2e...46c

• Liker 2
Skrevet

Tråden stenges, og brukere som ønsker å diskutere spredning av Corona-viruset, henvises til en av de mange andre trådene om temaet. Den aktive tråden på underforumet "Barn og familie" vil være Coronavirus og Barnehage/Skole fordi det er den som har skapt størst engasjement, og blitt vurdert til å passe best på dette underforumet. Brukere som ønsker å diskutere problemstillinger som dreier seg om andre aspekter av Corona, bes finne en tråd på et annet underforum, for eksempel på Aktuelle saker og politikk, Generell diskusjon eller Kropp og Helse. 

Vi håper på forståelse for dette, og tror at det vil gjøre debatten mer oversiktlig for alle!

Matas, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...