Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en nær venn (ingen romantisk relasjon) som jeg stort sett har kontakt med hver dag (snap). Nå har han ikke åpnet meldingene mine siden søndag og jeg kjenner jeg er skikkelig urolig for om det har hendt han noe! 

Jeg skal prøve å ringe han etterpå, men usikker på hva jeg skal gjøre hvis jeg ikke får tak i han. Vurderer faktisk å ringe arbeidsgiveren hans, bare for å finne ut om han lever. 

Dette er en mann med litt ekstreme hobbyer og som også tidvis sliter med depresjon, noe som gjør meg ekstra bekymret, han kan ha skadet seg på tur eller eventuelt gått inn i en mørk periode. 

Når bør jeg reagere? Og ikke minst: hva bør jeg gjøre hvis jeg ikke får kontakt og arbeidsgiver ikke vet noe? 

Anonymkode: ae65f...516

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ring han, og send en sms og be om et livstegn fordi du er bekymret, om han ikke tar telefonen. Evt. stikk en tur på besøk. 

Om ingenting gir resultat, kan du jo ringe politiet og forklare situasjonen. De vil ha mulighet til å komme seg inn til han om de mener det er grunn til bekymring. 

Anonymkode: 9fd16...5f4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Skriv en ærlig melding om at du er bekymret for ham og ønsker et kort livstegn.

Stikk innom og ring på? Så ser du om det er lys/bevegelser i vinduene? 

Anonymkode: b7b53...981

• Liker 5
Skrevet

Jeg syns du skal følge opp bekymringen din! Heller én gang for mye, enn én gang for lite ❤️ dra hjem til ham, ring andre venner eller familie 😊

• Liker 4
Skrevet

Du må da ihvertfall ringe ham først før du tar helt av. Hvis ikke han svarer i løpet av dagen så kan du ringe jobben. Men ikke legg ut om alt til dem. Bare si at du prøver å få tak i ham. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ring han, og send en sms og be om et livstegn fordi du er bekymret, om han ikke tar telefonen. Evt. stikk en tur på besøk. 

Om ingenting gir resultat, kan du jo ringe politiet og forklare situasjonen. De vil ha mulighet til å komme seg inn til han om de mener det er grunn til bekymring. 

Anonymkode: 9fd16...5f4

Har sendt melding i messenger også, den er heller ikke åpnet. Prøver meg på å ringe etter arbeidstid, da finner jeg ut om telefonen er på i hvert fall. Hvis den er på har han i hvert fall ikke vært forsvunnet siden søndag, for da hadde den vært tom for strøm. 

Litt vanskelig å se inn til han siden han bor i blokk. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skriv en ærlig melding om at du er bekymret for ham og ønsker et kort livstegn.

Stikk innom og ring på? Så ser du om det er lys/bevegelser i vinduene? 

Har sendt melding i messenger, krysser fingrene for svar på telefonen! 

Litt vanskelig å se inn til han siden han bor i blokk. 

1 time siden, Lacy skrev:

Jeg syns du skal følge opp bekymringen din! Heller én gang for mye, enn én gang for lite ❤️ dra hjem til ham, ring andre venner eller familie 😊

Jeg tror jeg blir nødt til å følge opp, har en skikkelig ekkel magefølelse 😟

Er ikke noen jeg helt uten videre kan kontakte, kjenner ikke familien hans og heller ikke så mange av vennene. 

1 time siden, solmåneogstjerner skrev:

Du må da ihvertfall ringe ham først før du tar helt av. Hvis ikke han svarer i løpet av dagen så kan du ringe jobben. Men ikke legg ut om alt til dem. Bare si at du prøver å få tak i ham. 

Det er en litt spesiell arbeidsplass, de vet veldig godt at han sliter og har over mange år brydd seg på et mer menneskelig plan enn det som er normalt for arbeidsgiver. Samtidig kan det være vanlig at han ikke møter på jobb, så det er ikke sikkert de har reagert enda hvis han ikke har vært på jobb. 

AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg ringt, men fikk ikke svar. Telefonen ringte heldigvis, så da håper jeg bare han har noen dårlige dager og ikke orker å snakke akkurat nå, eller har vært opptatt. 

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da har jeg ringt, men fikk ikke svar. Telefonen ringte heldigvis, så da håper jeg bare han har noen dårlige dager og ikke orker å snakke akkurat nå, eller har vært opptatt. 

Send ham en SMS. Hvis han er dårlig er det ikke sikkert han orker å gå inn på messenger og sjekke om noen har sendt ham noe. Men en SMS vil han få varsel om, så den ser han. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Send ham en SMS. Hvis han er dårlig er det ikke sikkert han orker å gå inn på messenger og sjekke om noen har sendt ham noe. Men en SMS vil han få varsel om, så den ser han. 

Jeg fikk endelig svar fra han i går, og han hadde, som jeg frykta, gått på en smell og stengt alle ute. Jeg ble så glad da jeg fikk livstegn at jeg begynte å gråte faktisk, har sjelden blitt så letta og takknemlig ❤️

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...