AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #1 Del Skrevet 4. mars 2020 Ja hva er den mest skånsomme måten å fjerne mascara? Jeg har de Simple, cleansing facial vipes og synes jeg må styre på mye for å fjerne mascara. Området under øyet skal jo være så omtåelig, en skal jo bare dabbe øyenkrem forsiktig på, mens her med fjerning av mascara så foregår det ikke akkurat forsiktig. Hva bruker du / anbefaler du? Anonymkode: 368c2...023 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #2 Del Skrevet 4. mars 2020 Bruker sminkefjerner for vannfast sminke på en bomullspad. Holder mot øyet noen sekunder for å løse opp og så er det bare å gni forsiktig. Kunne aldri funnet på å bruke en simple serviett på øynene. Er ikke de for ansiktet?? Anonymkode: 7751f...4f8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #3 Del Skrevet 4. mars 2020 Oljebaserte ting (min favoritt er DHC, men selv ren matolje fungerer fint). Klapp forsiktig inn på vippene, og la det virke litt. Jeg gjør det først, bruker wipe på resten sv ansiktet imens, og bruker så wipen forsiktig på øynene til slutt. Skyller med vann etterpå. Anonymkode: 33cd3...e9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #4 Del Skrevet 4. mars 2020 Ikke bruk makeup wipes, det er bokstavlig talt å kaste penger vekk. Jeg liker Halo, gjenbrukbare sminkefjerner-pads som vaskes og gjenbrukes Det er bare å ha på vann. De fjerner ALT. Kjøper ikke sminkefjerner lengre, holder lenge med mine 3 slike! Anonymkode: 1e900...5f3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Badesåpe Skrevet 4. mars 2020 #5 Del Skrevet 4. mars 2020 Garnier micellar-vann! På bomullpad, hold på øyelokket en 10-20 sekunder, og wipe forsiktig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 4. mars 2020 #6 Del Skrevet 4. mars 2020 Fatter ikke at dere klarer å fjerne mascara med bare wipes, bruker Nivea Double Effect selv om jeg ikke bruker vannfast. Står over vasken og bløter opp øyevippene først med fingrene også bruker jeg sminkefjerne på fuktig bommulspads. Går lett av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 5. mars 2020 #7 Del Skrevet 5. mars 2020 Bruker enten kokosolje eller to-fase sminkefjerner for vannfast sminke, for eksempel den fra Loreal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #8 Del Skrevet 5. mars 2020 19 hours ago, AnonymBruker said: Ikke bruk makeup wipes, det er bokstavlig talt å kaste penger vekk. Jeg liker Halo, gjenbrukbare sminkefjerner-pads som vaskes og gjenbrukes Det er bare å ha på vann. De fjerner ALT. Kjøper ikke sminkefjerner lengre, holder lenge med mine 3 slike! Anonymkode: 1e900...5f3 Hvor kjøper du disse? Du bruker kun vann for å fjerne mascara med disse? Ingen sminkefjerner på Halo-padsen? Anonymkode: 368c2...023 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #9 Del Skrevet 5. mars 2020 Jeg er veldig fornøyd med å gni kokosolje på med hendene først, og så en sånn sminkefjerner klut i polyester 😊 Anonymkode: d493a...f60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leeloo Skrevet 5. mars 2020 #10 Del Skrevet 5. mars 2020 19 hours ago, Badesåpe said: Garnier micellar-vann! På bomullpad, hold på øyelokket en 10-20 sekunder, og wipe forsiktig. Jeg bruker også denne, fungerer veldig fint. Det gjør jo ikke noe at den bare koster 45 kr på Normal for en stor flaske :) Jeg vasker fjeset med ansiktsrens først (har fet hud). Bruker det ikke rundt øynene, men skyller vekk med vann. Mascaraen løsner da såpass mye at det bare er å gå lett over med micellarvann til slutt. Brukte tidligere øyemakeupfjerner fra Bodyshop som også var kjempegod, men den koster 4 ganger så mye. Den tok til gjengjeld også vannfast mascara uten problem (har ikke testet om micellarvann gjør det samme). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #11 Del Skrevet 5. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor kjøper du disse? Du bruker kun vann for å fjerne mascara med disse? Ingen sminkefjerner på Halo-padsen? Anonymkode: 368c2...023 Stemmer, bare varmt vann på så skyller jeg med vanlig håndsåpe etter bruk og henger opp til neste dag, holder i 4-5 dager for meg pr pad. Var skeptisk selv, men tar til og med øyeskygge. Har ikke prøvd med vannfast mascara da, det bruker jeg ikke Kjøpte på Amazon, men sikkert noen norske som selger også. https://www.amazon.co.uk/Modern-Remover-pieces-Reusable-Cleansing/dp/B07F1CC3CR Anonymkode: 1e900...5f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #12 Del Skrevet 6. mars 2020 23 timer siden, Leeloo skrev: Jeg bruker også denne, fungerer veldig fint. Det gjør jo ikke noe at den bare koster 45 kr på Normal for en stor flaske :) Jeg vasker fjeset med ansiktsrens først (har fet hud). Bruker det ikke rundt øynene, men skyller vekk med vann. Mascaraen løsner da såpass mye at det bare er å gå lett over med micellarvann til slutt. Brukte tidligere øyemakeupfjerner fra Bodyshop som også var kjempegod, men den koster 4 ganger så mye. Den tok til gjengjeld også vannfast mascara uten problem (har ikke testet om micellarvann gjør det samme). Bioderma H2O Micellarvann er mer skånsom enn Garnier sitt, en grunn til at den er verdens mest solgte sminkefjerner https://www.farmasiet.no/product/1148721/ansiktspleie/renseprodukter/bioderma-sensibio-h2o Anonymkode: 083f9...7f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gulløredobb Skrevet 6. mars 2020 #13 Del Skrevet 6. mars 2020 Bruker lotion-aktig ansiktsrens fra Cosmica. Fukter ansiktet med vann, vasker hele ansiktet med rensen, og skyller med vann, alt med bare hendene (ikke klut). Den tar all sminke (har ikke testet vannfast maskara da, det bruker jeg ikke). Dette funker best for min del, da blir det minst mulig friksjon og hardhendt behandling av den tynne huden rundt øynene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #14 Del Skrevet 7. mars 2020 Hudpleiere får bakoversveis av de serviettene, de er ikke å anbefale! Jeg bruker lancome sin sminkefjerner, bare holder med en bomull oppå øyet så løsner alt Anonymkode: bceb9...2ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #15 Del Skrevet 7. mars 2020 På 5. mars 2020 den 7.13, AnonymBruker skrev: Stemmer, bare varmt vann på så skyller jeg med vanlig håndsåpe etter bruk og henger opp til neste dag, holder i 4-5 dager for meg pr pad. Var skeptisk selv, men tar til og med øyeskygge. Har ikke prøvd med vannfast mascara da, det bruker jeg ikke Kjøpte på Amazon, men sikkert noen norske som selger også. https://www.amazon.co.uk/Modern-Remover-pieces-Reusable-Cleansing/dp/B07F1CC3CR Anonymkode: 1e900...5f3 Takk for info, skal kjøpe disse. Anonymkode: 4d67c...0d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #16 Del Skrevet 7. mars 2020 Serviettene er brutale mot huden, slike bruker jeg bare helt unntaksvis om jeg er på reise og det er det mest praktiske å ta med. Ved full sminke gnir jeg øyesminkegel rundt øynene og vippene, lar det sitte noen sekunder, fjerner så forsiktig med en fuktet bomullspad. Oljerens i hele ansiktet. Vasker av med lunkent van. Så en gelrens eller kremrens for å fjerne siste rest. Ved lettere sminke tar jeg for eksempel Simple eller Garnier vannbasert fjerner på to bomullspads. Holder mot øynene i 10-20 sekunder, tørker forsiktig bort. Så en gelrens eller kremrens i hele ansiktet. Det mest effektive er å bruke oljerens rett på øynene, så hender jeg gjør dette. Men ender alltid med at jeg får blurry syn, så er ikke favorittmetoden. Anonymkode: 055dc...0b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #17 Del Skrevet 7. mars 2020 Merker stor negativ endring om jeg bruker pads/serviett. Jeg bruker først MAC cleansing oil i hele ansikt inkl vipper (klapper forsiktig først, masserer ansikt og så vipper igjen). Skyller av, tar så mild ansiktsrens. Avslutter jeg med vippeolje blir det i tillegg sterkere og lengre vipper, men jeg merker også stor (negativ) forskjell med pads ved at jeg mister flere vipper, de vokser ikke like langt, de blir generelt langt mindre fine med mascara. Har lange vipper naturlig, tror det er derfor jeg legger ekstra merke til det. Anonymkode: 826ae...5fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #18 Del Skrevet 7. mars 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Bioderma H2O Micellarvann er mer skånsom enn Garnier sitt, en grunn til at den er verdens mest solgte sminkefjerner https://www.farmasiet.no/product/1148721/ansiktspleie/renseprodukter/bioderma-sensibio-h2o Anonymkode: 083f9...7f4 Skånsom hvordan? Har veldig sensitiv hud, foreløpig har Garnier funket som gull i noen år. Gir bioderma mer fukt eller noe sånt? Ble fristet til å prøve Anonymkode: 826ae...5fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #19 Del Skrevet 7. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Skånsom hvordan? Har veldig sensitiv hud, foreløpig har Garnier funket som gull i noen år. Gir bioderma mer fukt eller noe sånt? Ble fristet til å prøve Anonymkode: 826ae...5fa Ellller glem det, den var mye dyrere sp jeg nå Anonymkode: 826ae...5fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå