Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

jeg er interessert i både Jus og arkitektur! arkitektur kan jeg kommer inn på med engang, mens jus må jeg ta opp noen fag for. Lurte på hvilken av de to linjene som har best arbeidsmuligheter/ lettest å få jobb etter studiet? og hvilken som vanligvis er best betalt?

blir glad om jeg får svar! :)

Anonymkode: b6cc1...0d9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke velg yrke basert på lønn. Velg det du trives best med og er mest interessert i. 

Jus og arkitektur er veldig forskjellige yrker. Jus krever gode argumentative egenskaper. Liker du å diskutere, se en sak fra ulike sider, finne en måte å få en trekantet kloss inn gjennom et firkantet hull? 

Eller liker du bedre matte der du kan sette to streker under svaret og det ikke er rom for fortolkning? 

Anonymkode: 9bd3c...91c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke velg yrke basert på lønn. Velg det du trives best med og er mest interessert i. 

Jus og arkitektur er veldig forskjellige yrker. Jus krever gode argumentative egenskaper. Liker du å diskutere, se en sak fra ulike sider, finne en måte å få en trekantet kloss inn gjennom et firkantet hull? 

Eller liker du bedre matte der du kan sette to streker under svaret og det ikke er rom for fortolkning? 

Anonymkode: 9bd3c...91c

Er vel nesten ikke mattefag på arkitekt? Nå tenker du på ingeniør. Arkitekter er jo mer kunstneriske folk. 

Er jo veldig forskjellige fag, og veldig ulike typer mennesker på ark-studiet kontra jus. 

Anonymkode: a7367...084

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vel nesten ikke mattefag på arkitekt? Nå tenker du på ingeniør. Arkitekter er jo mer kunstneriske folk. 

Er jo veldig forskjellige fag, og veldig ulike typer mennesker på ark-studiet kontra jus. 

Er endel matematikk jo. Husene en arkitekt tegner skal jo bygges i praksis etterpå. Da må alt stemme på en prikk. Man må kunne mye om konstruksjon og matte inngår i dette. 

Anonymkode: e5338...3c7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har evner, velger du arkitektur. Juss er for dem som ikke har noen spesiell begavelse, men som er innstilt på å kompensere med hardt arbeid. Faget er verken fugl eller fisk, verken vitenskap eller kunst, og heller ikke krever det noe særlig av tankemessig stringens, som matematikk, logikk og filosofi. Studiet er kjedelig, og yrket enda verre. 

Anonymkode: 0d732...c8a

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er endel matematikk jo. Husene en arkitekt tegner skal jo bygges i praksis etterpå. Da må alt stemme på en prikk. Man må kunne mye om konstruksjon og matte inngår i dette. 

Anonymkode: e5338...3c7

Jeg har gått på arkitekt på NTNU. Er ikke mye matte der, enda mindre på BAS. Er ingeniører som får huset til å stå...

AnonymBruker
Skrevet

Åpenbart bør du velge det som du synes er mest interessant. Men hvis lønn og jobbsikkerhet er viktig, så ville jeg valgt arkitektur.

Anonymkode: 99f96...842

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har evner, velger du arkitektur. Juss er for dem som ikke har noen spesiell begavelse, men som er innstilt på å kompensere med hardt arbeid. Faget er verken fugl eller fisk, verken vitenskap eller kunst, og heller ikke krever det noe særlig av tankemessig stringens, som matematikk, logikk og filosofi. Studiet er kjedelig, og yrket enda verre. 

Anonymkode: 0d732...c8a

Dette var da en meget negativ og misvisende beskrivelse av Jusstudiet? Hvorfor uttale deg om noe du ikke har peiling på?

Anonymkode: 2e280...5db

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...