Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvem kaster bort så mye penger?! Og tror du det har noe si for barnets bortskjemthet?

Anonymkode: c4695...ec5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Folk som prioriterer feil og eller har kredittgjeld. 

Anonymkode: 64f25...682

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

eller dårlig samvittighet 

Anonymkode: f5bd7...b4e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Guttungen på 11 fikk seg iPhone 6 til bursdagen av farfaren, til nå har han knust den 3 ganger og mistet den for godt. Så eg synes at barn burde få nyeste telefonen om de sparer og kjøper den selv så de ser verdien i penger. 
Er sløsing og barna blir utrolig bortskjemt når de får seg splitter ny telefon, og hvertfall iPhone 11 promax 🤑

Anonymkode: 8d148...82d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo an på om man har råd til det eller ikke. Det er mange som har god råd i Norge, og da er det jo ikke noe i veien for å kjøpe en dyr telefon selv om jeg syntes det egentlig er tull for de aller fleste. 90% av de som kjøper telefon har egentlig ikke behov for de dyreste telefonene. Men har man god nok råd, så kjør på. Må man kjøpe det på avbetaling har man egentlig ikke god nok råd. 

Anonymkode: a8f87...237

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal man mene noe om hva andre bruker penger på? Misunnelig kanskje??

Anonymkode: cfd9d...a7a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Guttungen på 11 fikk seg iPhone 6 til bursdagen av farfaren, til nå har han knust den 3 ganger og mistet den for godt. Så eg synes at barn burde få nyeste telefonen om de sparer og kjøper den selv så de ser verdien i penger. 
Er sløsing og barna blir utrolig bortskjemt når de får seg splitter ny telefon, og hvertfall iPhone 11 promax 🤑

Anonymkode: 8d148...82d

Vel da må du lære barnet ditt å behandle ting bedfe

Skrevet

Min snart 11 åring har denne telefonen. Jeg har hverken dårlig samvittighet eller kredittkortgjeld. 
Han har derimot telefonen fordi han er aktiv med å lage filmer, redigere bilder osv. Han har flere tusen følgere på en side, og dette bruker han litt tid på. 
Hverken jeg, familie, venner eller lærere opplever han som bortskjemt. 
Det er 4 andre barn i hans klasse som har samme telefon. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller ingen av delene 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal man mene noe om hva andre bruker penger på? Misunnelig kanskje??

Slik at de som kjøper kjempedyre & lettknuselige telefoner til barn skal få hjelp til å skjønne hvor bortkastet det er, da de tydeligvis ikke evner å forstå det selv.

Anonymkode: fc261...73d

Skrevet

Slik at de som kjøper kjempedyre & lettknuselige telefoner til barn skal få hjelp til å skjønne hvor bortkastet det er, da de tydeligvis ikke evner å forstå det selv.

Anonymkode: fc261...73d

Både jeg og mitt barn har hatt iPhone i alle år. Aldri opplevd at noen har knust. 
Om barnet ditt ofte knuser tingene sine, så burde du nok lære barnet å behandle ting bedre. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vel da må du lære barnet ditt å behandle ting bedfe

Og den beste måten å lære mange barn å behandle ting bedre på er bla. ved at de etterhvert må kjøpe ting selv. Når man forstår verdien av noe man har jobbet for og kjøpt selv, så behandler man det gjerne bedre. 

Det er rett og slett en viktig del av oppdragelsen for ganske mange. Kommer godt med senere i livet. Jeg merker ofte stor forskjell på voksne som har fått alt rett opp i hendene og de som har måttet jobbe for mye selv for å si det sånn. 

Anonymkode: a8f87...237

• Liker 1
Skrevet

Dersom 11-åringen absolutt vil ha den mobilen går det jo an å lage en løsning om at du betaler noen prosent, eller det en rimeligere mobil ville kostet, så betaler h*n resten (enten i penger eller i tjenester). 

For 11-åringens skyld synes jeg ikke du bør gi han/hen/henne en så dyr telefon helt uten videre. Selv om det kan være vanskelig dersom det er et stort press, tror jeg at dersom h*n får alt han peker på (sier ikke at det er tilfellet, men det kan jo ofte bli til at det ene fører til det andre), skaper et dårlig forhold til økonomi. 

Det er dine penger, så du må selvfølgelig selv bestemme hva du vil bruke pengene dine på. Ettersom du stiller spørsmålet her, antar jeg at du kjenner at det vil svi litt i lommeboka, og da synes jeg ikke du skal betale for det -i alle fall ikke hele prisen

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, SpringYard skrev:

Min snart 11 åring har denne telefonen. Jeg har hverken dårlig samvittighet eller kredittkortgjeld. 
Han har derimot telefonen fordi han er aktiv med å lage filmer, redigere bilder osv. Han har flere tusen følgere på en side, og dette bruker han litt tid på. 
Hverken jeg, familie, venner eller lærere opplever han som bortskjemt. 
Det er 4 andre barn i hans klasse som har samme telefon. 

Gratulerer. Sønnen din kommer til å bli «influenser» når han blir voksen. 😂

Anonymkode: 835e8...1fc

• Liker 3
Gjest Keikolina
Skrevet

Uff, stakkars 😂

Skrevet

Nei, det er jeg absolutt ikke redd for at han blir 😊

• Liker 2
Skrevet

Sløsing ja... Ikke bare sløsing er jo galskap. Ikke mange barn som har bruk for slik telefon. La de få en billig sak. Vil de ha noe dyrere må de jammen spare/ tjene pengene selv. 

• Liker 1
Skrevet

Aldri kjøp ting på grunn av merke. Du kjøper basert på hva du trenger. Skal man kun være på Facebook, se på YT og være på internett er man ganske dum hvis man gidder å bruke 11k på en mobil når en mobil til 3k gjør den samme jobben.

• Liker 2
Skrevet

Egentlig mer sløsing med 50-åringer med iPhone, alt for komplisert for dem. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Med fare for å bli latterliggjort, men hva kan disse dyre mobilene som ikke de billigere kan? Mine har "billige" mobiler som man kan ringe med, sendt SMS og snapper, surfe på internett og i tillegg spille spill på....

Måtte google for å se hva en slik Iphone koster og kan si jeg ler hele veien til banken med de 20.000 pluss jeg da har til overs etter mobilkjøp til mine 2 barn.

Men folk prioitere forskjellig og har forskjellig interesser og inntekter. Jeg for mitt vedkommende vil hellere bruke mine penger på opplevelser enn mobiler.

Anonymkode: 069ec...93d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...