AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #1 Skrevet 4. mars 2020 Datter (11 år) får stadig avslag når hun ringer jenter i klassen på fritiden. Dette gjelder helger, vinterferier etc.. Jeg har spurt om hun har noen å leke med på skolen og da nevner hun et par jenter i klassen. Hun går på to fritidstilbud, og på det ene nevner hun at det baksnakkes andre barn. Jeg er redd hun føler seg mobbet/utestengt og at hun ikke tør å si det. Innimellom har vi besøk av et par jenter fra klassen, men da har jeg oppfordret å invitere de og det er stort sett etter skoletid. Dette problemet hadde vi ikke før. Hun er en livlig jente, men nå i disse dager gråter hun lett/er nærtagende. Hvordan kan jeg hjelpe henne? Bør jeg ta et møte med skolen? Det virker heller ikke som om dagens barn er ute/er særlig aktiv i helgene. Anonymkode: 7c5ff...f86
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #2 Skrevet 4. mars 2020 Har hun venner på skolen, eller går hun alene ? Anonymkode: 26dda...2fd
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #3 Skrevet 4. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har hun venner på skolen, eller går hun alene ? Anonymkode: 26dda...2fd Hun nevner kun to navn. De er 10 jenter i klassen ca Anonymkode: 7c5ff...f86
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #4 Skrevet 4. mars 2020 Kan du snakke med lærer, evt de andre mødrene? Si at hun ikke kommer så lett innpå de andre jentene og trenger litt hjelp nå. Anonymkode: caa9d...814
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #5 Skrevet 4. mars 2020 Syns du skal ta en prat med sosial lærer, helsesøster og klasseforstanderen. Anonymkode: 26dda...2fd
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #6 Skrevet 4. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Syns du skal ta en prat med sosial lærer, helsesøster og klasseforstanderen. Anonymkode: 26dda...2fd Jeg tenkte ta et møte med lærer. For to uker siden fikk jeg vite at hun hadde grått så mye på skolen at det gikk utover fagene.. Jeg har spurt lærer om et møte men ikke fått innkalling. Jeg har prøvd å spørre henne (mange ganger) om det er noe på skolen/sosialt, men hun nekter åpne seg og sier det ikke er noen ting og at hun ikke vet hvorfor hun blir lei seg. Helsesøster er nok ikke en dum ting... Anonymkode: 7c5ff...f86
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #7 Skrevet 4. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tenkte ta et møte med lærer. For to uker siden fikk jeg vite at hun hadde grått så mye på skolen at det gikk utover fagene.. Jeg har spurt lærer om et møte men ikke fått innkalling. Jeg har prøvd å spørre henne (mange ganger) om det er noe på skolen/sosialt, men hun nekter åpne seg og sier det ikke er noen ting og at hun ikke vet hvorfor hun blir lei seg. Helsesøster er nok ikke en dum ting... Anonymkode: 7c5ff...f86 Som mamma synes jeg faktisk det er helt jævlig at hun får så mange "nei" når hun tar initiativ til å finne på noe. Har spurt om hun vil kontakte jentene på fotball laget, men da svarte hun at det sikkert ikke er noen som vil være med henne... Så dette går utover hennes selvtillit. Å være uten venner på fritiden har vi begynt å oppleve skjedde dette skoleåret. Anonymkode: 7c5ff...f86 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #8 Skrevet 4. mars 2020 Huff, denne tråden er så vond å lese. Jeg var selv i din datters situasjon da jeg vokste opp så jeg vet hvor vondt det må være for henne Jeg har dessverre ingen gode råd, men jeg er glad for å se at du tar jenta di alvorlig og ønsker å få hjulpet henne ❤️ Anonymkode: ac31a...a59 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå