blondie303 Skrevet 4. mars 2020 #1 Skrevet 4. mars 2020 Føst av alt, jeg er elendig på sånne ting som å påskjønne folk, men føler jeg kanskje må nå. Hvorfor jeg spør er fordi naboen, som er en innvandrer familie (ikke at det egentlig spiller noen rolle), er en j'vel til å måke snø. Det er en liten innkjørsel på la meg si 15-20 meter, med en liten bakke på ett par-tre meter. Bor i en enebolig som er ombygd til 3 leilighet, de bor i øverste etasje og det er 2 leilighet i 1. etasje, den ene står tom og den andre bor jeg i. Jeg står innerst på parkeringsplassen og er sjelden ute før han/de på dagen. Dette resulterer i at det er stort sett måkt snø på denne veistubben. Ikke nok med det, men han måker til og med frem til min bil, altså veien, ikke måker frem min bil. Må si jeg har litt vondt av dette her, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg har forsøkt å ringe på der ett par ganger men de åpner ikke døren, har kun snakket med han mannen der oppe ett par ganger når jeg har møtt på han ute, og de snakker ikke godt norsk. Jeg er i elendig form og orker egentlig ikke å måke, ikke har jeg noen ordentlig snøskuffe heller. Neste år tror jeg at jeg skal spandere på brøyting. Tenkte på å betale for det i år, men jeg flyttet inn her jeg bor litt sent og det har ikke snødd SÅ mye, men det har jo snødd litt innimellom. Siden han naboen er så sprek og måker for egen maskin så tenker jeg at han ikke er interessert i å dele regningen for brøyting, men siden han har måkt i år så kan jo jeg spandere neste år. Bor langt ut på landet så det er ikke så lett å få noe levert, men siden de ikke åpner døren så vet jeg ikke hvor nøye det er. Noen råd om hva jeg kan gjøre her? Noe koselig som jeg kunne gi/gjøre som en oppmerksomhet? Jeg kan ikke noe om blomster. Jeg bor heller ikke sånn at jeg kan be de på middag, dette er en småbarnsfamilie. Jeg har så lyst til å gjøre ett eller annet, men vet ikke hva.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #2 Skrevet 4. mars 2020 Du kan jo bare kjøpe en blomsterbukett og en sjokolade å henge på døra? Eller bake brød/boller? Kanskje kjøpe et kort med vintermotiv og skrive "Thank you", da skjønner de nok hva det dreier seg om Anonymkode: 45394...6ca 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #3 Skrevet 4. mars 2020 Bak boller og legg i en pen kurv med lokk, og kjøp et kort med en snømann eller måke på å skriv Tusen takk for at du måker parkeringsplassen! Hilsen naboene Anonymkode: d7d57...127 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #4 Skrevet 4. mars 2020 Jeg er i samme situasjon, men mine naboer er norske så det gjør jo kommunikasjonen lettere. Til jul pleier jeg å kjøpe en julestjerne, julerose eller noe god kaffe+sjokolade og så kjøper jeg en Cognac eller noe slikt til påske. Gir altså gave både før og etter måkesesongen. Jeg sparer så mye på å slippe å betale for brøyting at jeg synes naboen fortjener gavene jeg gir. Anonymkode: 60708...b01 1
blondie303 Skrevet 4. mars 2020 Forfatter #5 Skrevet 4. mars 2020 Jeg har tenkt på blomster, men om de ikke er utenfor innen rimelig tid så vil vel de fryse? Baking er ikke min sterke side, ellers hadde det vært en fin ide. Noe fint brennevin kunne også vært en ide, men er usikker på om de er muslimer. Men jeg få se om jeg finner en blomst på nærbutikken, og kanskje ett kort. Det er ikke mye, men da skjønner de kanskje at jeg setter pris på det, eller hva? Kanskje jeg finner en liten konfekteske også, er det innenfor? Hilsen TS
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #6 Skrevet 5. mars 2020 På 4.3.2020 den 15.17, blondie303 skrev: Jeg har tenkt på blomster, men om de ikke er utenfor innen rimelig tid så vil vel de fryse? Baking er ikke min sterke side, ellers hadde det vært en fin ide. Noe fint brennevin kunne også vært en ide, men er usikker på om de er muslimer. Men jeg få se om jeg finner en blomst på nærbutikken, og kanskje ett kort. Det er ikke mye, men da skjønner de kanskje at jeg setter pris på det, eller hva? Kanskje jeg finner en liten konfekteske også, er det innenfor? Hilsen TS Ja, kanskje det er lurt å droppe alkohol. Det tenkte ikke jeg på. Men konfekteske er helt klart en fin gave, og den vil jo overleve å stå ute i kulden. Anonymkode: 60708...b01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå