Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har erfaring med det?

Vi har leid privat før uten problemer, men aldri gjennom airbnb.

Det står lite om leietakers rettigheter på sidene deres. Hva skjer om utleier bestemmer seg for å brute kontrakten og man plutselig står der uten sted å bo?

Er man sikker på å få leie når man reserverer? Vi må jo bestille fly samtidig blant annet.

Er i det hele tatt ute etter alt av erfaring som leietakere.

Anonymkode: b4c4e...a4b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har brukt AirBnB masse og har kun positive opplevelser. Det viktigste er å lese godt de anmeldelsene som ligger på utleier fra før. Jeg leier aldri av noen som ikke har omtaler på siden siden, eller som har dårlig omtale. 
Du vil også se på omtalene dersom utleier har avbestilt en booking og hvor lenge før det ble gjort. Vi har opplevd en gang at utleier avbestilte, men da fikk vi beskjed god tid i forkant og utleier hadde tips om andre steder vi kunne leie i samme område.

Noen utleiere vil godkjenne leietager før de bekrefter bestillingen, mens andre steder bestiller du direkte. Dette ser du i bestillingen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Angelheart2 skrev:

Har brukt AirBnB masse og har kun positive opplevelser. Det viktigste er å lese godt de anmeldelsene som ligger på utleier fra før. Jeg leier aldri av noen som ikke har omtaler på siden siden, eller som har dårlig omtale. 
Du vil også se på omtalene dersom utleier har avbestilt en booking og hvor lenge før det ble gjort. Vi har opplevd en gang at utleier avbestilte, men da fikk vi beskjed god tid i forkant og utleier hadde tips om andre steder vi kunne leie i samme område.

Noen utleiere vil godkjenne leietager før de bekrefter bestillingen, mens andre steder bestiller du direkte. Dette ser du i bestillingen. 

Greia er at den eneste leiligheten som tilfredsstiller våre krav er helt ny på airbnb. Helt ny utleier.  Vet jo det med anmeldelser fra før. Men noen må jo være først å leie hos de ferske og🤷‍♀️

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greia er at den eneste leiligheten som tilfredsstiller våre krav er helt ny på airbnb. Helt ny utleier.  Vet jo det med anmeldelser fra før. Men noen må jo være først å leie hos de ferske og🤷‍♀️

Ja, et sted må man jo begynne. De generelle reglene er her:

https://www.airbnb.com/help/article/1250/what-should-i-do-if-my-host-needs-to-cancel

Anonymkode: 4ce88...712

• Liker 1
Skrevet

Airbnb er trygt og veldig praktisk syns nå jeg :) Fint å ha kjøkken og større plass enn et hotellrom!

Utleier kan ikke bryte bookingen med mindre noe uforutsett som vannlekkasje eller brann skjer. Jeg har lest noen skrekkhistorier fra utlandet om svindel hvor eiendommen ikke finnes når man kommer frem men de som holder på sånn blir utestengt fra airbnb. Velg evn et sted som har flere reviews, men jeg har bodd flere steder både med og uten reviews og det har gått supert hver gang :) Folk flest er til å stole på og ønsker å være gode verter for å kunne fortsette å tjene noen slanter på utleie. Det er forskjellige kanselleringsvilkår som varierer etter hva verten har satt, men verten får bot fra airbnb om de kansellerer bookingen tett på ankomst tror jeg.

Gjest Alltidglad
Skrevet

Har brukt Airbnb flere ganger. Har stort sett vært fornøyd. Leier alltids hos de som har mange gode tilbakemeldinger.  Den eneste ganger hvor vi har opplevd noe som ikke helt gikk etter planen var i Thailand i fjord. Vi hadde booket en bolig vi leide året før, og som vi hadde vært godt fornøyd med. Fikk beskjed dager i forveien om at boligen ikke var tilgjengelig likevel. Fikk pengene tilbake, og fant oss bolig i nærområde til samme pris. Så det endte jo godt likevel:) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...