AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #1 Skrevet 4. mars 2020 Jeg kunne ikke alfabetet, klokka, forskjell på høyre og venstre, datoer for å nevne noe før jeg kom på ungdomskolen Min far slo meg aldri, men han kunne hive meg slik at jeg rullet rundt vokst opp på 90 tallet Anonymkode: d713a...c78
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #2 Skrevet 4. mars 2020 Nei, garantert at andre også hadde det slik. Anonymkode: 6a19e...682 5
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #3 Skrevet 4. mars 2020 Jeg vokste opp uten oppdragelse i det hele tatt. Men jeg lærte meg å lese og skrive selv. Skole ble en mestringsarena, heldigvis. Hvordan i all verden kunne lærerne sine ikke få med seg at det var endel grunnleggende du ikke kunne? Det er jo helt sjokkerende. Anonymkode: f2a7e...2d5 9
Gjest Vegansucks Skrevet 4. mars 2020 #4 Skrevet 4. mars 2020 En venninne av meg skrev h og v på hendene sine under oppkjøring til mopedlappen😂
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #5 Skrevet 4. mars 2020 Du er garantert ikke alene om det Anonymkode: 41b49...fce
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #6 Skrevet 4. mars 2020 Jeg kan fremdeles ikke forskjell på høyre og venstre, men jeg har greit å ta en doktorgrad i matematikkdidaktikk, så noe har jeg fått med meg. (Og jeg kjørte til venstre selv om kjørelærer sa høyre på oppkjøring uten å stryke.) Klokka er det ganske mange som ikke kan (jobber i lærerutdanninga), og alfabetet klarer man seg vel uten så lenge man kan skrive og lese. Jeg syntes det var gøy da pappa kastet meg rundt, men det var lek og sikkert ikke sånn du mener, så sånn sett kan jeg ikke relatere meg til den delen. Anonymkode: 1713a...383 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #7 Skrevet 4. mars 2020 10 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, garantert at andre også hadde det slik. Anonymkode: 6a19e...682 Men ikke du? Hvis du vil dele mener jeg 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg vokste opp uten oppdragelse i det hele tatt. Men jeg lærte meg å lese og skrive selv. Skole ble en mestringsarena, heldigvis. Hvordan i all verden kunne lærerne sine ikke få med seg at det var endel grunnleggende du ikke kunne? Det er jo helt sjokkerende. Anonymkode: f2a7e...2d5 gikk med mye skamfølelse. husker etter en test på barneskolen at jeg ikke fikk til alfabetet, og det var da vi virkelig skal kunne slikt, mao kanskje 6 klasse. ble kalt inn til lærermøte med min mor, hvor min mor sørget for å pugge alfabetet før vi møtte opp spurte folk meg om hvor mye klokka var, så sa jeg at den var rundt den tiden jeg anntok den ville være, eller lurte meg unna på et vis 2 minutter siden, Vegansucks said: En venninne av meg skrev h og v på hendene sine under oppkjøring til mopedlappen😂 hehe godt å høre at jeg ikke er alene, men jeg kan høyre og venstre idag 😄 Anonymkode: d713a...c78
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #8 Skrevet 4. mars 2020 Er du fortsatt sånn at du ofte ikke forstår eller kan grunnleggende ting, eller var du bare litt treg i oppveksten? Anonymkode: 4a9d1...09e
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #9 Skrevet 4. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg kan fremdeles ikke forskjell på høyre og venstre, men jeg har greit å ta en doktorgrad i matematikkdidaktikk, så noe har jeg fått med meg. (Og jeg kjørte til venstre selv om kjørelærer sa høyre på oppkjøring uten å stryke.) Klokka er det ganske mange som ikke kan (jobber i lærerutdanninga), og alfabetet klarer man seg vel uten så lenge man kan skrive og lese. Jeg syntes det var gøy da pappa kastet meg rundt, men det var lek og sikkert ikke sånn du mener, så sånn sett kan jeg ikke relatere meg til den delen. Anonymkode: 1713a...383 kjekt og godt å høre at du har klart noe så gjevt som en doktorgrad - og i matematikk i tillegg. takk for innspill Anonymkode: d713a...c78
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #10 Skrevet 4. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Er du fortsatt sånn at du ofte ikke forstår eller kan grunnleggende ting, eller var du bare litt treg i oppveksten? Anonymkode: 4a9d1...09e min far var svært mye borte grunnet jobbreise. min mor jobbet og tok kveldsutdanning jeg fikk ikke rutiner eller oppfølgning. jeg ville ut å leke. Anonymkode: d713a...c78
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #11 Skrevet 4. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: min far var svært mye borte grunnet jobbreise. min mor jobbet og tok kveldsutdanning jeg fikk ikke rutiner eller oppfølgning. jeg ville ut å leke. Anonymkode: d713a...c78 Så du kunne hverken lese, skrive eller regne før i ungdomsskolen? I såfall er det flere enn bare foreldre som har sviktet... Anonymkode: eb8f1...b03 5
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #12 Skrevet 4. mars 2020 Jeg kan heller ikke forskjell på h og v. Er voksen. Uten lappen. Men fortsatt uten opodragelse. Driter meg ut ennå, selv som godt voksen, blant veloppdragne folk. Jeg skjønner ikke hva du gjorde i alle årene på barneskolen. De lærerne du hadde fortjener en reaksjon. Det er jo sykt å ikke oppdage at et barn ikke kan lese før ungdomsskolen. Virkelig sykt. Anonymkode: f2a7e...2d5 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #13 Skrevet 4. mars 2020 Sånn var det før i tiden. Barna lekte ute og ble ropt inn til kvelds. Men opplæring på skolen fikk vi. Jeg har knapt gjort en lekse i hele mitt liv og fikk heller ingen hjelp med skolearbeid hjemme, men lærte da lesing og skriving i en fei likevel. Anonymkode: 243e7...4ff 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #14 Skrevet 4. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Så du kunne hverken lese, skrive eller regne før i ungdomsskolen? I såfall er det flere enn bare foreldre som har sviktet... Anonymkode: eb8f1...b03 kunne lese, skrive, og noe matte og andre ting Anonymkode: d713a...c78
LatersBaby Skrevet 4. mars 2020 #15 Skrevet 4. mars 2020 Jeg vokste også opp på 90-tallet. Med en alenepappa som jobbet masse. Lærte å lese og skrive da jeg var 4. Fikk min første klokke som 3 åring, og lærte å knytte sko med skolisser rundt kaffekanna på bordet. Det eneste han ikke lærte meg var å flette, så det lærte jeg meg selv. Var også ute og lekte hele dagen, og ble ropt inn til kveldsmat. Her mener jeg det er foreldrene som har feilet, og deretter skolen om det ikke ble plukket opp. En liten halvtime daglig, eller til og med ukentlig får alle foreldre tid til..
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #16 Skrevet 4. mars 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan fremdeles ikke forskjell på høyre og venstre, men jeg har greit å ta en doktorgrad i matematikkdidaktikk, så noe har jeg fått med meg. (Og jeg kjørte til venstre selv om kjørelærer sa høyre på oppkjøring uten å stryke.) Klokka er det ganske mange som ikke kan (jobber i lærerutdanninga), og alfabetet klarer man seg vel uten så lenge man kan skrive og lese. Jeg syntes det var gøy da pappa kastet meg rundt, men det var lek og sikkert ikke sånn du mener, så sånn sett kan jeg ikke relatere meg til den delen. Anonymkode: 1713a...383 Nå ble jeg sjokkert, jobber man som lærer må man vel for pokker kunne klokken. Anonymkode: 60e4d...687
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #17 Skrevet 4. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå ble jeg sjokkert, jobber man som lærer må man vel for pokker kunne klokken. Anonymkode: 60e4d...687 Nå jobber vel neppe vedkommendes elever som lærere, så det har vel lite med saken å gjøre. Anonymkode: 8e2ba...fd6
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #18 Skrevet 4. mars 2020 Ts her. Dette er super teit, men: Jeg har brukt mye av min energi, spesielt når det kommer til min far, å være bitter og sint. Er rart med det, men hadde alle hatt det slik som meg hadde jeg ikke brydd meg tror jeg, ikke i slik grad hvertfall. Er jeg et offer her, eller er det mer smekk meg i ansiktet "get it together you fool !"? 🤭 Jeg slet med dette i min oppvekst, det er et faktum. Men jeg lurer på om jeg rett og slett er ei pingle Anonymkode: d713a...c78
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #19 Skrevet 4. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå ble jeg sjokkert, jobber man som lærer må man vel for pokker kunne klokken. Anonymkode: 60e4d...687 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå jobber vel neppe vedkommendes elever som lærere, så det har vel lite med saken å gjøre. Anonymkode: 8e2ba...fd6 Ja, jeg kunne nok vært tydeligere. Jeg jobber i lærerutdanninga og vet derfor at det er mange elever på barneskolen og noen på ungdomsskolen som ikke kan klokka. Anonymkode: 1713a...383
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #20 Skrevet 4. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vokste opp uten oppdragelse i det hele tatt. Men jeg lærte meg å lese og skrive selv. Skole ble en mestringsarena, heldigvis. Hvordan i all verden kunne lærerne sine ikke få med seg at det var endel grunnleggende du ikke kunne? Det er jo helt sjokkerende. Anonymkode: f2a7e...2d5 Enkelte lærere bryr seg ikke. Jeg hadde lærevansker men fikk aldri noe ekstra hjelp. Var jeg ikke kommet like langt som de andre pga jeg ikke skjønte oppgaven så måtte jeg sitte inne i friminuttet alene uten lærer å jobbe. Det hjalp jo ikke meg en dritt ettersom jeg ikke skjønte hvordan jeg løste oppgaven. Så er mye jeg ikke kan pga en dårlig lærer som bare ble sint om jeg klarte oppgaver. Heldigvis har jeg likevel lært meg klokken,å skrive og lese. Anonymkode: 7fb83...817 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå