Gå til innhold

Jeg er forbanna, mannen klappet til barnet under middag..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min og jeg har vært sammen i 15 år. Vi skulle spise middag igår (har et barn på 6 år og en på 3mnd) da 6åringen blir vanskelig og nekter å spise maten, kaster maten på bordet og tallerkenen knuser i gulvet. Mannen blir illsint og drar 6åringen opp etter genseren fra stolen og klapper til kinnet, plasserer h*n på sofaen og roper "nå må du faen meg ta deg sammen, jævla drittunge!". Jeg er helt rystet. 6åringen begynner å hylgråte og er tydelig preget av hendelsen. Ville ikke dra på skolen idag. Mannen min har aldri vist tegn til vold tidligere, han er snill som et lam. Men det klikket helt for han. Ikke har han sagt unnskyld heller. 

Hva skal jeg gjøre? 6åringen er livredd pappa nå og har gjentatte ganger grått i dag.. 

Anonymkode: bc636...e37

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg konfronterte han i øyeblikket svarte han bare "det var et klapp, har ikke slått med noe knyttneve. Så ro deg ned" som om det er noe unnskylding?? Det er IKKE måten å ta det på, jeg har sett en helt annen side av han nå og blir oppriktig redd for mine barns sikkerhet. 

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Dette hadde jeg faktisk tatt opp med helsestasjon og fått mannen henvist til sinneterapi. Hvis det skjedde igjen hadde jeg gått fra han. 

Anonymkode: 21065...5aa

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Når jeg konfronterte han i øyeblikket svarte han bare "det var et klapp, har ikke slått med noe knyttneve. Så ro deg ned" som om det er noe unnskylding?? Det er IKKE måten å ta det på, jeg har sett en helt annen side av han nå og blir oppriktig redd for mine barns sikkerhet. 

Det er VOLD!! Forstår han ikke dette er noe alvorlig galt!

Anonymkode: 5adfb...e57

• Liker 42
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen er enige; vi legger ALDRI hånd på barnet vårt! En gang er en gang for  mye!

Anonymkode: 5adfb...e57

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Hadde kasta ham ut, og låst døra.

Anonymkode: 61579...055

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min og jeg har vært sammen i 15 år. Vi skulle spise middag igår (har et barn på 6 år og en på 3mnd) da 6åringen blir vanskelig og nekter å spise maten, kaster maten på bordet og tallerkenen knuser i gulvet. Mannen blir illsint og drar 6åringen opp etter genseren fra stolen og klapper til kinnet, plasserer h*n på sofaen og roper "nå må du faen meg ta deg sammen, jævla drittunge!". Jeg er helt rystet. 6åringen begynner å hylgråte og er tydelig preget av hendelsen. Ville ikke dra på skolen idag. Mannen min har aldri vist tegn til vold tidligere, han er snill som et lam. Men det klikket helt for han. Ikke har han sagt unnskyld heller. 

Hva skal jeg gjøre? 6åringen er livredd pappa nå og har gjentatte ganger grått i dag.. 

Ut med mannen!

Anonymkode: c2836...c6a

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Vi har hus, bil, hytte og to barn sammen. Jeg vet ikke mine arme råd akkurat nå. Han la seg på gjesterommet og dro på jobb idag tidlig. Har sendt han en meld om at han får sove et annet sted resten av uken. Jeg er i permisjon med minsten og har måtte håndtere 6åringen som har vært helt fra seg i hele dag og ikke vil at pappa skal komme hjem. 

• Liker 49
Skrevet

Han har vært voldelig både fysisk og psykisk mot ungen! Hiv han på dør, dette er bare begynnelsen! Det starter med en liten ørefik her og der og før du vet ordet av det er det daglig kost å få juling av pappa. 

Tar du ikke tak i problemet og beskytter ungen din NÅ så kan dette gå riktig galt for dere 

• Liker 21
Skrevet

Hiv ham på dør. Hvis det er umulig, ta med deg barna og reis til et krisesenter. Varsle barneverntjenesten om det som har skjedd, det kan være nyttig mtp. barnefordeling/samvær seinere. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er seksåringen redd. Stakkars barn. Du må ta tak i dette, samtale både for deg og mannen, og barnet må få snakke om dette med noen. Helsesøster? Barnet trenger at du står på hans side og ikke unnskylder farens oppførsel (sier ikke at du gjør det, men veldig viktig at barnet føler seg sett og ivaretatt av deg!).

Anonymkode: 15658...ab4

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har hus, bil, hytte og to barn sammen. Jeg vet ikke mine arme råd akkurat nå. Han la seg på gjesterommet og dro på jobb idag tidlig. Har sendt han en meld om at han får sove et annet sted resten av uken. Jeg er i permisjon med minsten og har måtte håndtere 6åringen som har vært helt fra seg i hele dag og ikke vil at pappa skal komme hjem. 

Skjønner at det er utrolig vanskelig, og at det sikkert føles helt umulig med et samlivsbrudd når du har to barn og et av de bare er 3 mnd. Men jeg synes det er et veldig dårlig tegn at han ikke har lagt seg flat eller unnskyldt atferden enda, det tyder jo på at han ikke ser problemet i det. Jeg hadde dessverre en mor som synes samlivsbrudd var vanskeligere enn å beskytte barna, og i dag som jeg er voksen har jeg valgt bort kontakten med henne fordi hun satte seg selv og sine behov over oss.

Anonymkode: cec7c...a15

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er iallfall straffbart og kaldes vold mot barn.

Anonymkode: 20b03...0b2

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Lorieen skrev:

Hiv ham på dør. Hvis det er umulig, ta med deg barna og reis til et krisesenter. Varsle barneverntjenesten om det som har skjedd, det kan være nyttig mtp. barnefordeling/samvær seinere. 

Dette er ikke en situasjon der jeg tenker det er riktig å oppsøke et krisesenter. Sier på ingen måte at det er greit å slå, men tror at å oppsøke et krisesenter vil gjøre ting ennå vanskeligere for barnet. Man "river" på en måte opp alle faste og trygge rammer, og gjør ting ennå mer utrygt. 

Anonymkode: 23bbb...ce6

• Liker 48
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier ikke at det er greit å klappe til ett barn, men jeg kan forstå hvorfor far ble sint om han kastet det i gulvet, men her ville jeg hørt om sinnemestring(henger plakat på helsestasjonen) og en avtale mellom dere to hvordan dere gjøre det under måltidene, og virkelig lytte til en frustrert 6 åring, det høres ikke så lett ut

Anonymkode: 4c7ee...a3f

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det måten å håndtere det på synes du?
Det er første gang det har skjedd og dere har to barn sammen eldste på 6. 
Du kan ikke hive han på dør fordi han mista besinnelsen en gang men du kan kreve at dere prater med en som kan hjelpe dere å prate om det som skjedde. 

Anonymkode: 20b03...0b2

• Liker 40
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...