Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller leses det bare for gøy? 

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke nettopp en tråd om dette? 

Anonymkode: 39ce6...8b9

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare tull.

Alt i livet er midlertidig og tilfeldig.

Klarsynte, spådamer, tarotkort etc er bare TULL!!!

Anonymkode: a6c06...ef1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes folk som tror på dette tullet, ja.

Anonymkode: 5dc87...829

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke nettopp en tråd om dette? 

Beklager, jeg har ikke sett den. Er åpen for at vi tror på mye forskjellig, men sliter med logikken rundt horoskop. 

AnonymBruker
Skrevet

Riktig at alt her i livet er midlertid, men det betyr ikke at pga det at det bare er å gi opp å leve livet og følge drømmer. 

Alle er her for en grunn, fordi de skal lære noe som en del av det store bildet. 

Skrevet

Ja det finnes folk som tror på det.

Nei jeg er ikke en av de,.

Skrevet

slukte alt sånn før... i mine tenåringsdager og glade 20 åra- Har flere bøker i hylla mi (books of shame) 😄

Var helt sikker på fellesnevneren i beskrivelsen av tegnene stemte (fant også ut ascedanten osv) 

Nei tror desverre  ikke på det der lenger- selv om jeg har skremmende mye til felles med steinbukk-beskrivelsen  😛

• Liker 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hva tror du horoskop er? Hvordan tror du det stilles? Hva vet du om det?

Anonymkode: 10a3d...19e

AnonymBruker
Skrevet

Generelle horoskoper som står i aviser og blader kun ut i fra soltegnet (dvs stjernetegnet) er unøyaktige og upålitelige. De er skrevet så generelt at de kan passe veldig mange, og de stilles kun ut i fra en liten flik av stjernekartet ditt (nemlig hvor sola sto da du ble født), og tar ikke høyde for inflytelsen fra andre planeters stilling i kartet- aller ascendanten, som også vil være viktig. 

Jeg har vært fascinert av astrologi så lenge jeg kan huske, og de senere årene har jeg lært meg å sette opp kart selv og tolke disse, såkalt prediktiv astrologi. mange gratisnettsider hvor man kan få kalkulert kartene. Dette har vært rett og slett helt vilt- for alt som har hendt i livet mitt  og til de rundt meg, stemmer med de innflytelsene kartene viser. Det har virkelig vært en øyeåpner, og jeg har skjønt (og kjent på) hva en tung pluto- eller saturntransit vil gjøre med en, og hva ma kan forvente seg av motgang et slikt år. Det gir en slags trøst å vite hva som foregår når alt går i mot en, og at det vil passere...

Jeg har sjekket kartene til alle venner og familiemedl som jeg har korrekte fødselsdata på, og uten unntak så har det fx skjedd en liten endring i hverdagen deres sist gang uranus krysset en hovedakse i kartet deres.. For min del ble jeg mamma sist det skjedde. Men det kan også være flytting, jobbskifte, ny kjæreste eller noe annet som endrer hverdagen for en stund.. jeg har lært meg hva planetene stpr for, hva deres transitter i mitt kart vil bringe med seg og hva de ulike husene og tegnene betyr. Astrologi gir veldig mye informasjon på en gang, så det krever en del logikk å sette det sammen, faktisk. En person vil f.eks ha neptun i løven i 5. hus. Det betyr noe annet enn å ha neptun i krepsen i 12.hus, nettopp fordi husene, og tegnene har ulik betydning. Det er veldig spennende å sette seg inn i og tolke dette..!!! Det betyr likevel ikke at ting er forutbestemt- bare at man har faser hvor man er mer eller mindre sårbar for det ene eller andre... eller tilbøyelig-- for sløsing, for uforsiktighet, for utroskap, for latskap osv. Og the beauty of it is, når man lærer seg denne "vitenskapen" (jada, jeg vet det ikke er en vitenskap), at man vet at ting tar slutt. det er en trøst, særlig i tunge faser..

Jeg har vært gjennom en gigantisk ekteskapelig krise de siste årene, en mann som endret seg helt- og så tilbake igjen- som bedro meg og som angret seg.-- da jeg begynte å finlese transittene hans så var det som å lese om det han gikk gjennom- nærmest som en oppskriftt!! Senere lærte jeg at han hade gått gjennom en av de tyngste transittene en person kan ha, og som man bare rekker å oppleve en gang i livet. PÅ samme tid gikk jeg gjennom en omtrent like lang og vond transit, som skulle handle om parforhold- hvilket var spot on, siden all smerten startet med at han endret seg og trakk seg unna. Det var som å lese om oss, det som sto der.. 

Så ja, det er noen av oss som tror på horskoper, men da bare personlige horoskoper satt opp med personlige data! Ikke ukeblad-versjonene, som bare tar hensyn til 1/12 av kartet ditt... 

Anonymkode: 93ffa...087

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har virkelig vært en øyeåpner, og jeg har skjønt (og kjent på) hva en tung pluto- eller saturntransit vil gjøre med en, og hva ma kan forvente seg av motgang et slikt år. Det gir en slags trøst å vite hva som foregår når alt går i mot en, og at det vil passere...

Dette har jeg selv merket i mitt eget liv, i hele fjor og fortsatt nå.

Det er svært interessant med denne pluto-saturn-konjunksjonen som skjer nå, og at astrologer har ventet (og fryktet?) denne lenge. Dette ble skrevet i 2016:

"“On January 12, 2020, Saturn conjoins Pluto at 22° Capricorn for a single, and dramatic, pass. We can expect this cycle to have an exceptionally powerful effect, from the year leading up to the conjunction and approximately two years following it.
This cycle is bound to stimulate significant geopolitical dynamics that will affect the distribution of power in many structures on a global scale. Angular aspects between Saturn and Pluto are also known to reflect natural disasters, particularly seismic and volcanic activity."
https://mauihawaiitheworld.wordpress.com/2016/11/20/future-predictions-when-saturn-conjuncts-pluto-in-2020/

Og dette skjer ikke hvert år altså, det er snakk om en konjunksjon som oppstår hvert 33. til 38. år.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har vært fascinert av astrologi så lenge jeg kan huske, og de senere årene har jeg lært meg å sette opp kart selv og tolke disse, såkalt prediktiv astrologi. mange gratisnettsider hvor man kan få kalkulert kartene. Dette har vært rett og slett helt vilt- for alt som har hendt i livet mitt  og til de rundt meg, stemmer med de innflytelsene kartene viser.

Du er klar over at du deler fødselstispunkt, på minuttet, med ganske mange andre? Hvordan forklarer du at jeg som ble født noen minutter etter min tvilling, har totalt forskjellige liv og opplevelser?

Og har du noen teori om hvordan stjernene påvirker det som skjer?

Anonymkode: 85a51...e8a

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er klar over at du deler fødselstispunkt, på minuttet, med ganske mange andre? Hvordan forklarer du at jeg som ble født noen minutter etter min tvilling, har totalt forskjellige liv og opplevelser?

Hvor mange minutter?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke på det, men kjenner til noen som gjør det. Alle horoskop er veldig generelle, og handler om alt mulig rart. Kun en tilfeldighet at de av og til treffer, men stort sett gjør det ikke det. Jeg tror det er noe tull, men det nytter det ikke å si til noen som virkelig tror.

Anonymkode: 94832...44a

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke på det, men kjenner til noen som gjør det. Alle horoskop er veldig generelle, og handler om alt mulig rart. Kun en tilfeldighet at de av og til treffer, men stort sett gjør det ikke det. Jeg tror det er noe tull, men det nytter det ikke å si til noen som virkelig tror.

Anonymkode: 94832...44a

Hvilke horoskop snakker du om her?

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor du er født har også en innvirkning på det astrologiske kartet ditt. Og hver 2. time får man et nytt Ascendant tegn (til de som ikke kjenner seg igjen i Sol tegnet sitt, bør se på Ascendant). Og med en ny ascendant så endrer alle hus posisjonene seg i kartet.

Anonymkode: d5989...036

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...