Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For litt over ett år siden, var jeg på det sorteste stedet jeg noen sinne har vært. Jeg prøvde å ta mitt eget liv og ble heldigvis reddet og innlagt. Hadde det ikke vært for dem hadde jeg ikke vært her, og jeg tenker daglig på hvor takknemlig jeg er for de menneskene jeg møtte der. 

Jeg har det mye bedre nå bare sånn at det er sagt. Jeg har fått god hjelp i ettertid også. 
Men jeg har ofte tenkt at jeg skulle gi dem noe, som en takk. Men jeg vet ikke hva og hva skal man egentlig gi til en avdeling? Men så kom jeg til å tenke på, de er veldig glad i mat & snop, nå er det vinterferie og det er bestandig kjipt å være på jobb når mange andre har fri og koser seg. Er det teit å feks bestille pizza og brus og få levert til dem til lunsj? 
jeg bor langt unna, så jeg er litt avhengig av hjemlevering...

Anonymkode: ba82c...76e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For litt over ett år siden, var jeg på det sorteste stedet jeg noen sinne har vært. Jeg prøvde å ta mitt eget liv og ble heldigvis reddet og innlagt. Hadde det ikke vært for dem hadde jeg ikke vært her, og jeg tenker daglig på hvor takknemlig jeg er for de menneskene jeg møtte der. 

Jeg har det mye bedre nå bare sånn at det er sagt. Jeg har fått god hjelp i ettertid også. 
Men jeg har ofte tenkt at jeg skulle gi dem noe, som en takk. Men jeg vet ikke hva og hva skal man egentlig gi til en avdeling? Men så kom jeg til å tenke på, de er veldig glad i mat & snop, nå er det vinterferie og det er bestandig kjipt å være på jobb når mange andre har fri og koser seg. Er det teit å feks bestille pizza og brus og få levert til dem til lunsj? 
jeg bor langt unna, så jeg er litt avhengig av hjemlevering...

Anonymkode: ba82c...76e

Kanskje du kan gi noe som også pasientene på denne avdelingen kan få glede av? Nå vet ikke jeg hva slags avdeling du var på men hva med en fin diktbok eller fotobok f.eks? 

Anonymkode: a691e...bf5

AnonymBruker
Skrevet

Pizza passer seg ikke. Det må stå i stil med retningslinjene.

Men om du baker noen kaker, kjeks eller drops selv og reiser å gir dem så er det mer passende. Et lite enkelt kort i posten er også en stor og flott takk for dem å få :)

Anonymkode: ceb44...0a8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ville heller spist bestilt pizza enn noe en pasient har laget. Syns pizza høres veldig koselig ut! Men tror jeg ville ringt og hørt først  :) godt å høre at du er mye bedre!

Anonymkode: 77644...b13

AnonymBruker
Skrevet

Ring å hør med en leder der? Så kan den personen hjelpe til med å avklare hvilken dag som eventuelt passer best.

Anonymkode: 9fc52...1e6

• Liker 4
Skrevet

Ikke bestill pizza. Det går ikke i arbeidstiden, eller å ta dem ut i puljer for å spise. Dessuten kan det være flere allergikere blant dem du ønsker å takke. Gi dem evt. en blomst/blomsterbukett uten allergener. Men husk at det er mange andre enn deg som har stått i den situasjonen. Det er ikke vanlig å takke på annen måte enn med et håndtrykk og en klem. Du skriver også at det er over ett år siden dette skjedde, og da er det vel litt i seneste laget å gjøre mer ut av det. Jeg går ut i fra at du tok dem i hånda og takket da du gikk ut derfra for siste gang, og det skal være nok. Noe annet enn det forventes ikke, og hvis alle som skrives ut skal takke med noe stort, så bugner det over med ting de ikke har bruk for. 

• Liker 1
Gjest Chroma
Skrevet

Ville kjøpt en konfekt eller lignende og evt skrevet et lite kort. Det er mer enn nok. 

AnonymBruker
Skrevet

Så utrolig mange rare råd her! Klart det er helt innenfor å takke et år etterpå. Og pizza er en kjempegod ide, syns jeg! Det er jo ikke sånn at alle MÅ spise hvis de er allergisk. 

jeg er sykepleier på sykehus, og det hender vi får pizza på vaktrommet etter diverse samlinger osv. Det går ned på høykant! Selvfølgelig er det ikke en selvfølge at alle har tid til å sette seg ned og kose seg sammen, men vi spiser lett et stykke eller tre mens vi skriver rapport, går visitt osv hvis det er veldig travelt. 

og skriv gjerne et hyggelig kort med litt spesifikt hva du takker for og hvordan det går med deg nå. Alle liker å høre at de har gjort en god jobb og det er så motiverende å høre at det nytter! 

Anonymkode: e5dfb...1df

• Liker 4
Skrevet

Gi en pengegave til "velferdskassa" eller godt å spise (innpakket godteri/snop. Evt kake fra bakeri).

Skriv gjerne et kort også:)

Vi gjorde det til en avd der et familiemedlem lå lenge. Det ble satt veldig pris på!

• Liker 1
Skrevet

Så bra at du fikk god hjelp og føler deg bedre. 

Du kan gjøre det enkelt og det vil bli satt pris på tenker jeg. Send et hyggelig kort og gavekort på pizza. Da kan avdelingen bestille en dag det passer for dem. Feks til et avdelingsmøte hvor de alle fleste kommer. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig fint at du er fornøyd og har det bedre, men det er ikke nødvendig å gi noen takk..De har gjort jobben sin, og det er etisk problematisk å ta i mot gave fra pasienter, i hvertfall over en viss verdi. Som helsepersonell selv innen psykisk helsevern kan jeg love deg at den beste gaven man får i jobben er å se at pasienten får det beste. Alt annet er overflødig.

Anonymkode: 8620f...4d7

• Liker 4
Skrevet

Gi en eske konfekt og en blomst.

Skrevet

Godt å høre at det går bedre ❤️ I juletider får vi masse snop av pårørende og det går ned på høykant. Av og til får vi også snitter eller hjemmelaget kake, kanelboller eller annen bakst og det blir også spist opp med en gang! 

Tror de setter veldig stor pris på pizza!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...