Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er 18+3 idag og fikk ekstrem kvalme fra slutten av uke 5, det kom nesten over natta og varte til uke 12-13. Det jeg merket i uke 4 var at jeg våknet gjennomvåt hver eneste natt og det varte noen uker, og en slags feberfølelse i kroppen. ☺️

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
22 minutter siden, Sunnysun skrev:

Jeg er 18+3 idag og fikk ekstrem kvalme fra slutten av uke 5, det kom nesten over natta og varte til uke 12-13. Det jeg merket i uke 4 var at jeg våknet gjennomvåt hver eneste natt og det varte noen uker, og en slags feberfølelse i kroppen. ☺️

Veldig rart du sier at du våknet gjennomvåt, for det har jeg gjort mange netter nå også!!! @Sunnysun sånn at jeg må stå opp og tørke meg!

Endret av -C-
Skrevet
18 minutter siden, -C- said:

Veldig rart du sier at du våknet gjennomvåt, for det har jeg gjort mange netter nå også!!! @Sunnysun sånn at jeg må stå opp og tørke meg!

Jaa, det var akkurat sånn for meg også! Før hver mens var jeg alltid klam rundt underlivet når det nærmet seg, så siden det var det samme da så tenkte jeg bare at mensen var på vei igjen. Testet ikke før 4+3 da 😂 svettinga ble bare mer og mer av etter det, Hehe.

AnonymBruker
Skrevet
På 4.3.2020 den 9.30, -C- skrev:

Hei alle sammen, jeg håper kanskje at noen har noen beroligende ord å komme med.

Jeg er 5+1 i dag og har ingen symptomer. Fått kjempefine, sterke tester (strimmel og digital 1-2 uker, 2-3 uker og 3+) og har målt fin stigning i hcg forrige uke over 3 dager. Det var betryggende der og da, men allikevel kan jo ting skje når som helst. Jeg har mistet to ganger før, og er derfor veldig nervøs. Føler ikke jeg kan fly på legekontoret og måle hcg hver uke heller. Og om man skulle fått svar med dårlige resultater, er det jo ikke noe man får gjort uansett. Da må man sikkert bare vente og se da også. Så jeg tenker kanskje at det vil gjøre vondt verre å få vite.

Så jeg lurer rett og slett på om andre hadde det sånn?

Jeg har veldig treg mage og føler jeg må tisse oftere enn før, men så vet jeg ikke om dette er noe jeg legger merke til fordi jeg tenker på det og "leter" etter symptomer. Ømme pupper av og på. Ene timen er de ømme, i neste ikke. Blir helt tullete og nervøs. Jeg vet jo også at dette sikkert er normalt, men jeg har båret frem to barn før og da var jeg møkk dårlig fra uke 5. Kastet opp og var kvalm 24/7. Har bestilt time til tul i uke 7+0. Vet bare ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg selv i mellomtiden. 

Skjønner at ingen har fasit på dette, og jeg skjønner ikke helt hva jeg vil med dette innlegget.

Det er vel litt godt å få luftet tankene litt I guess ❤️ Håper det er rom for å få gjøre det her inne, selv om jeg ikke forventer meg så mye til svar.

Jeg er nå ca 15 uker på vei og har så langt kun hatt et symptom; treg mage. 

Det har gått bedre de siste par ukene, tarmen er litt mer samarbeidsvillig nå. Pr nå kan jeg faktisk  ikke si at jeg kjenner antydning til gravidtegn på kroppen, bortsett fra at magen vokser. Har vært på ultralyd både i uke 7 og for et par uker siden og fått bekreftet at det bor en liten baby i magen min som er sprell levende og vokser og utvikler seg som den skal. 

Forstår godt uroen ved å ikke kjenne symptomer, men vi får tenke vi bare er heldige 😀

Anonymkode: 83792...525

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg svarte over her en plass at jeg ikke hadde noen symptomer før magen vokste. MEN, nå som noen skriver at dere har våkner gjennomvåt på natten, DET gjorde jeg også veldig ofte helt fra de første ukene. Men skjønte jo ikke hvorfor 😂 Og jeg kom på det at jeg pustet ekstremt tungt i forhold til vanlig lenge før jeg fant ut jeg var gravid, og magen rumlet en del. Det med pusten var plagsomt faktisk, til og med kjæresten tulla og sa jeg måtte puste litt stillere så vi hørte tven😂 Da viste vi ingen ting enda 

Anonymkode: 13af7...e4f

• Liker 2
Skrevet
24 minutter siden, Sunnysun skrev:

Jaa, det var akkurat sånn for meg også! Før hver mens var jeg alltid klam rundt underlivet når det nærmet seg, så siden det var det samme da så tenkte jeg bare at mensen var på vei igjen. Testet ikke før 4+3 da 😂 svettinga ble bare mer og mer av etter det, Hehe.

@Sunnysun jeg ble svett på overkroppen, nakken osv. Det var helt gjennomvått i dynen! Og det er faktisk utrolig ekkelt! Ble jo nervøs av det også haha! Men det er alltid godt å høre at andre også har opplevd det samme:)

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg svarte over her en plass at jeg ikke hadde noen symptomer før magen vokste. MEN, nå som noen skriver at dere har våkner gjennomvåt på natten, DET gjorde jeg også veldig ofte helt fra de første ukene. Men skjønte jo ikke hvorfor 😂 Og jeg kom på det at jeg pustet ekstremt tungt i forhold til vanlig lenge før jeg fant ut jeg var gravid, og magen rumlet en del. Det med pusten var plagsomt faktisk, til og med kjæresten tulla og sa jeg måtte puste litt stillere så vi hørte tven😂 Da viste vi ingen ting enda 

Anonymkode: 13af7...e4f

Aaaah! Ja sant, det er helt merkelig! Snakker at man svetter sånn at dynen og puten er søkkvåt! Helt merkelig!! Og det med pusten merker jeg også!!! Føler meg rett og slett tungpusten!!!??! Hva kan det komme av??!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde akkurat fått et barn og hadde alle graviditetssymptomer i hele verden da han lå i magen. Allikevel var jeg 16 uker på vei med nestemann før jeg skjønte at det var noe som ikke stemte...Merket absolutt ingenting! Jeg pleier å si at jeg bare har hatt 1 1/2 graviditet 😂 Lykke til! 

Anonymkode: 92ee2...21e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...