GulSitron Skrevet 4. mars 2020 #21 Skrevet 4. mars 2020 Jeg er 5+6 i dag og i dag er den første dagen med ordentlig kvalme. Helt siden jeg fant ut at jeg var gravid har jeg har ømme bryster av og på, måtte tisse oftere enn før og våkner en til to ganger om natta for å tisse.. Pluss mensmurringer hver dag. (Ingen blødning, heldigvis) 1
-C- Skrevet 4. mars 2020 Forfatter #22 Skrevet 4. mars 2020 5 timer siden, Kassiopeia8 skrev: Jeg er nå 20 uker på vei og hadde få symptomer i starten! Hadde både energi og var ikke kvalm. For min del kunne jeg kjenne litt murringer i livmoren første to ukene ca, og i tillegg ble jeg veldig sulten. Var bittelitt kvalm ca uke 8, men var bare noen dager. Men magen vokste og baby har det fint! Er vel så vanlig å ikke ha noen symptomer som å ha mange symptomer 😊 Hei @Kassiopeia8 så kos Å høre fra deg her Jeg har hatt murringer i livmoren i kveld, og må altså tisse så veldig og ofte! I kveld har brystene plutselig vært kjempe ømme, så ja, symptomene kommer og går like fort her! Takk for svar ❤️
-C- Skrevet 4. mars 2020 Forfatter #23 Skrevet 4. mars 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde veldig få symptomer fram til jeg var nesten 8 uker på vei. Hadde sikkert ikke merket at jeg var gravid hvis jeg ikke visste det. Til gjengjeld ble jeg skikkelig kvalm og sliten fra rundt uke 8, så jeg foretrekker å ikke ha symptomer. Anonymkode: ae5bc...c59 Ja sant, jeg skjønner jo at man ikke ønsker seg det egentlig, men bekymringen er så stor at akkurat nå hadde det vært betryggende ❤️
-C- Skrevet 4. mars 2020 Forfatter #24 Skrevet 4. mars 2020 3 minutter siden, GulSitron skrev: Jeg er 5+6 i dag og i dag er den første dagen med ordentlig kvalme. Helt siden jeg fant ut at jeg var gravid har jeg har ømme bryster av og på, måtte tisse oftere enn før og våkner en til to ganger om natta for å tisse.. Pluss mensmurringer hver dag. (Ingen blødning, heldigvis) Hei @GulSitron takk for svar:) Jeg tittet i svangerskapsdagbøkene mine fra de to forrige graviditetene, og ser der at kvalmen kom mellom 5+ og 6+0. Jeg beskrev det som at den kom for fullt nøyaktig kl 12:00 på en formiddag! Og ble der i 9 mnd. Hypermesis med begge 😕 Jeg våkner også og må tisse, og har nå hatt murringer i begge eggstokkene i kveld og litt «strekkfølelser». I tillegg er puppene helt plutselig vilt ømme, mens de før i dag ikke var det. Ikke til å bli klok på! Er det normalt å ha murringer i begge eggstokkene??
Alex_rude Skrevet 4. mars 2020 #25 Skrevet 4. mars 2020 6 minutter siden, -C- skrev: @Alex_rude Jeg fant svangerskapsdagbøkene mine i dag, der stod det at kvalmen kom mellom Uke 5+ og uke 6. Jeg er i dag 5+1, så dersom jeg skal bli kvalm kan jeg kanskje vente meg det i løpet av en ukes tid nå. Veldig spent! Leit at du er så dårlig, håper du kommer deg fort ❤️ tusen takk! Ja det kan nok enda komme du😅. Jeg trodde kanskje jeg skulle slippe unna denne gangen. Men neida, endte opp mye verre en de to andre gangene 🙈🤪. takk for det☺️ 1
-C- Skrevet 4. mars 2020 Forfatter #26 Skrevet 4. mars 2020 1 minutt siden, Alex_rude skrev: Ja det kan nok enda komme du😅. Jeg trodde kanskje jeg skulle slippe unna denne gangen. Men neida, endte opp mye verre en de to andre gangene 🙈🤪. takk for det☺️ Hehe sant! Jeg er spent! Tipper det kommer i løpet av en uke dersom det kommer. Og etter hypermesis to runder, ser jeg vel ikke akkurat for meg at jeg nå skal slippe 🤢 @Alex_rude Hvilke kjønn fikk du? Noen sammenheng hos deg?
GulSitron Skrevet 4. mars 2020 #27 Skrevet 4. mars 2020 3 minutter siden, -C- skrev: Hei @GulSitron takk for svar:) Jeg tittet i svangerskapsdagbøkene mine fra de to forrige graviditetene, og ser der at kvalmen kom mellom 5+ og 6+0. Jeg beskrev det som at den kom for fullt nøyaktig kl 12:00 på en formiddag! Og ble der i 9 mnd. Hypermesis med begge 😕 Jeg våkner også og må tisse, og har nå hatt murringer i begge eggstokkene i kveld og litt «strekkfølelser». I tillegg er puppene helt plutselig vilt ømme, mens de før i dag ikke var det. Ikke til å bli klok på! Er det normalt å ha murringer i begge eggstokkene?? Det er jeg usikker på, men vet det er vanlig med mensmurringer fordi livmor utvider seg og det kan kjennes som mensensmerter eller stikkinger 😊 1
-C- Skrevet 4. mars 2020 Forfatter #28 Skrevet 4. mars 2020 6 minutter siden, GulSitron skrev: Det er jeg usikker på, men vet det er vanlig med mensmurringer fordi livmor utvider seg og det kan kjennes som mensensmerter eller stikkinger 😊 Ja sant. Det strekker litt, men prikker også en del i eggstokkene på en måte!
Alex_rude Skrevet 4. mars 2020 #29 Skrevet 4. mars 2020 1 time siden, -C- skrev: Hehe sant! Jeg er spent! Tipper det kommer i løpet av en uke dersom det kommer. Og etter hypermesis to runder, ser jeg vel ikke akkurat for meg at jeg nå skal slippe 🤢 @Alex_rude Hvilke kjønn fikk du? Noen sammenheng hos deg? Uff nei😞. Jeg har en gutt og en jente fra før. Ganske like svangerskap med moderat kvalme frem til uke 12-14, husker ikke eksakt. Men fikk bekkenløsning med jenten som var nummer to da. Vet jo ikke hva det blir denne gangen enda. Er kjempespent😋. Håper virkelig du slipper unna denne gangen da😏. Jeg er begynt å bli «livredd» for at jeg skal ha det sånn her hele svangerskapet jeg no😕. Men håper ikke det🙈.
Alex_rude Skrevet 4. mars 2020 #30 Skrevet 4. mars 2020 Akkurat nå, Alex_rude skrev: Uff nei😞. Jeg har en gutt og en jente fra før. Ganske like svangerskap med moderat kvalme frem til uke 12-14, husker ikke eksakt. Men fikk bekkenløsning med jenten som var nummer to da. Vet jo ikke hva det blir denne gangen enda. Er kjempespent😋. Håper virkelig du slipper unna denne gangen da😏. Jeg er begynt å bli «livredd» for at jeg skal ha det sånn her hele svangerskapet jeg no😕. Men håper ikke det🙈. Det er en ny far denne gangen da, aner ikke om det kan ha noe å si jeg😅😂. Skal vel egentlig ikke det men... en kan jo begynne å lure😅
-C- Skrevet 5. mars 2020 Forfatter #31 Skrevet 5. mars 2020 10 timer siden, Alex_rude skrev: Det er en ny far denne gangen da, aner ikke om det kan ha noe å si jeg😅😂. Skal vel egentlig ikke det men... en kan jo begynne å lure😅 Jeg tror det har noe å si. Om man har to barn av samme kjønn med samme far for så å få tredje med samme far, er det større sjanse for å få samme kjønn igjen men når det er ny pappa i bildet er det vel 50/50 ca @Alex_rude 😄 Ja huff det skjønner jeg, hadde hypermesis med begge jentene mine jeg - hele svangerskapet 😩 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #32 Skrevet 5. mars 2020 Jeg fikk ingen symtomer før uke 15/16. Er nå i uke 26. Anonymkode: 20620...43b 1
-C- Skrevet 5. mars 2020 Forfatter #33 Skrevet 5. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk ingen symtomer før uke 15/16. Er nå i uke 26. Anonymkode: 20620...43b Takk ❤️ alt slikt hjelper! Hva kjente du i uke 15/16 da?
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #34 Skrevet 5. mars 2020 2 minutter siden, -C- skrev: Takk ❤️ alt slikt hjelper! Hva kjente du i uke 15/16 da? Babyspark 😍 Har ikke vært, kvalm , trøtt, sliten, sulten, hodepine, vondt i rygg, ikke vondt i pupper, ingen cravings.. Ingenting. 😊 Trodde ikke på at jeg var gravid før jeg så det selv på ultralyd. Nå er eneste symtomene en baby som sparker og litt større pupper. Tror jo desverre det blir et veldig laaaangt svangerskap om man skal være veldig bekymret allerede i uke 5. Prøv å tenk at dette er utenfor din kontroll uansett, for det er det faktisk. 😊 Anonymkode: 20620...43b 2
-C- Skrevet 5. mars 2020 Forfatter #35 Skrevet 5. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Babyspark 😍 Har ikke vært, kvalm , trøtt, sliten, sulten, hodepine, vondt i rygg, ikke vondt i pupper, ingen cravings.. Ingenting. 😊 Trodde ikke på at jeg var gravid før jeg så det selv på ultralyd. Nå er eneste symtomene en baby som sparker og litt større pupper. Tror jo desverre det blir et veldig laaaangt svangerskap om man skal være veldig bekymret allerede i uke 5. Prøv å tenk at dette er utenfor din kontroll uansett, for det er det faktisk. 😊 Anonymkode: 20620...43b Veldig godt å høre at du hatt et så bra svangerskap, det unner jeg alle! ❤️ Jeg forstår veldig godt hva du sier, og er jo enig teoretisk sett, men når man har gjennomgått to smertefulle spontanaborter i 1 trimester før, er det dessverre ikke fornuften som regjerer. Frykten regjerer! Man blir redd, man er redd! Jeg er nok ganske sikker på at jeg kommer til å roe meg betraktelig, så snart jeg får se liv på ultralyd! 🙏
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #36 Skrevet 5. mars 2020 Jeg merket absolutt ingenting de første ukene, fikk ikke med meg at jeg var gravid engang. Måtte ta to tester for jeg var sikker på det var en feil. Men så kom kvalmen... utenom det merker jeg fortsatt ikke noe spesielt (er i uke 15). Dette er første gang jeg er gravid så kan ikke sette meg inn i hvordan det er å miste, men virker som du har fått masse gode råd i denne tråden:) Jeg blir så glad for å se at det er støtte og få her inne ❤️ Anonymkode: c3bcc...f52 1
Sinsiew Skrevet 5. mars 2020 #37 Skrevet 5. mars 2020 Skal ikke være lett å være preggo.. Det vanlige er vel at kvalmen kommer i rundt uke 6, topper seg i uke 8-10 og så roer seg litt igjen. Husker at jeg ikke fattet hvordan jeg skulle klare å ta toget til Jessheim i uke 7 i denne graviditeten.. 🙈 Med J spøy jeg for første gang på bussen på vei hjem fra tidlig ul i uke 6+4, og fra da gikk det bare nedover frem til uke 13 hvor jeg plutselig var i fin form igjen. 1
-C- Skrevet 5. mars 2020 Forfatter #38 Skrevet 5. mars 2020 1 minutt siden, Sinsiew skrev: Skal ikke være lett å være preggo.. Det vanlige er vel at kvalmen kommer i rundt uke 6, topper seg i uke 8-10 og så roer seg litt igjen. Husker at jeg ikke fattet hvordan jeg skulle klare å ta toget til Jessheim i uke 7 i denne graviditeten.. 🙈 Med J spøy jeg for første gang på bussen på vei hjem fra tidlig ul i uke 6+4, og fra da gikk det bare nedover frem til uke 13 hvor jeg plutselig var i fin form igjen. Heeeei @Sinsiew 😄 Ja det er jo ikke fornuften min som styrer her - overhodet! Det er jeg klar over! Og som anonym over her sa; man får faktisk ikke påvirket det uansett. Allikevel klarer man ikke slutte å tenke på det! Huff stakkars, kan jeg spørre hvor du kastet opp? Hadde du pose i bussen eller noe? Huff grusomt!! Bilkjøring var ille husker jeg, vet ikke hvor mange ganger sambo måtte bråstoppe, jeg slang opp døren og kastet opp! Det var ofte! Tror jeg spydde i snitt 12 ganger daglig jeg, helt til uke 28-31. Hadde et magisk opphold de få ukene, så var det på’n igjen! Jeg sjekket svangerskapsdagbøkene mine fra de to andre, og der startet det uti uke 5+ med begge og kanskje plutselig og brutalt! 5+2 i dag og spent!!
-C- Skrevet 5. mars 2020 Forfatter #39 Skrevet 5. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg merket absolutt ingenting de første ukene, fikk ikke med meg at jeg var gravid engang. Måtte ta to tester for jeg var sikker på det var en feil. Men så kom kvalmen... utenom det merker jeg fortsatt ikke noe spesielt (er i uke 15). Dette er første gang jeg er gravid så kan ikke sette meg inn i hvordan det er å miste, men virker som du har fått masse gode råd i denne tråden:) Jeg blir så glad for å se at det er støtte og få her inne ❤️ Anonymkode: c3bcc...f52 Gratulerer så mye ❤️ ja det må være rart når man ikke kjenner noe også, litt sånn: «kan dette stemme?» 😛 men ingenting er bedre enn at alt er bra og at man slipper å ha det tungt! Heldig er du Ja det er vanvittig mye god støtte og jeg setter så pris på det! Som jeg skrev så vet jeg ikke egentlig hva jeg ville med tråden, men det er godt å lufte tankene sine og så kommer det jo så mye fint tilbake ❤️ slikt hjelper
Sinsiew Skrevet 5. mars 2020 #40 Skrevet 5. mars 2020 4 minutter siden, -C- skrev: Heeeei @Sinsiew 😄 Ja det er jo ikke fornuften min som styrer her - overhodet! Det er jeg klar over! Og som anonym over her sa; man får faktisk ikke påvirket det uansett. Allikevel klarer man ikke slutte å tenke på det! Huff stakkars, kan jeg spørre hvor du kastet opp? Hadde du pose i bussen eller noe? Huff grusomt!! Bilkjøring var ille husker jeg, vet ikke hvor mange ganger sambo måtte bråstoppe, jeg slang opp døren og kastet opp! Det var ofte! Tror jeg spydde i snitt 12 ganger daglig jeg, helt til uke 28-31. Hadde et magisk opphold de få ukene, så var det på’n igjen! Jeg sjekket svangerskapsdagbøkene mine fra de to andre, og der startet det uti uke 5+ med begge og kanskje plutselig og brutalt! 5+2 i dag og spent!! Hadde heldigvis en pose i hånda, for jeg kjøpte lunsj på vei til 🙈 Jeg unngikk bilkjøring i flere uker 😂 Studerte heldigvis og hadde ikke obligatorisk oppmøte. Så dagene ble tilbragt på baderomsgulvet. Skjønner godt at det ikke er fornuften som snakker når man har mistet før. Hekt naturlig at du er bekymret 😊 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå