-C- Skrevet 4. mars 2020 #1 Skrevet 4. mars 2020 Hei alle sammen, jeg håper kanskje at noen har noen beroligende ord å komme med. Jeg er 5+1 i dag og har ingen symptomer. Fått kjempefine, sterke tester (strimmel og digital 1-2 uker, 2-3 uker og 3+) og har målt fin stigning i hcg forrige uke over 3 dager. Det var betryggende der og da, men allikevel kan jo ting skje når som helst. Jeg har mistet to ganger før, og er derfor veldig nervøs. Føler ikke jeg kan fly på legekontoret og måle hcg hver uke heller. Og om man skulle fått svar med dårlige resultater, er det jo ikke noe man får gjort uansett. Da må man sikkert bare vente og se da også. Så jeg tenker kanskje at det vil gjøre vondt verre å få vite. Så jeg lurer rett og slett på om andre hadde det sånn? Jeg har veldig treg mage og føler jeg må tisse oftere enn før, men så vet jeg ikke om dette er noe jeg legger merke til fordi jeg tenker på det og "leter" etter symptomer. Ømme pupper av og på. Ene timen er de ømme, i neste ikke. Blir helt tullete og nervøs. Jeg vet jo også at dette sikkert er normalt, men jeg har båret frem to barn før og da var jeg møkk dårlig fra uke 5. Kastet opp og var kvalm 24/7. Har bestilt time til tul i uke 7+0. Vet bare ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg selv i mellomtiden. Skjønner at ingen har fasit på dette, og jeg skjønner ikke helt hva jeg vil med dette innlegget. Det er vel litt godt å få luftet tankene litt I guess ❤️ Håper det er rom for å få gjøre det her inne, selv om jeg ikke forventer meg så mye til svar. 1
Vestalinn Skrevet 4. mars 2020 #2 Skrevet 4. mars 2020 Heisann Jeg er selv 4+3 og har NULL symptomer, bortsett fra treg mage (kan gå en halv uke mellom nå). Har ikke en gang spesielt ømme bryster. Føler ikke hint av kvalme en gang. Tenker at du har hatt helt vanvittig sterke/positive tester og utvikling i HCG og at dette er et godt tegn i seg selv. Hadde selv HCG på 111 på mandag (4+1) og venter nå spent på å få tilbake resultatet på blodprøven jeg nettopp har vært å tatt. Kjenner meg veldig igjen i bekymringene dine, har også mistet to ganger. Skjønner at det er lenge å vente til TUL i 7+0, jeg bestilte selv til 6+3, og det føltes kanskje litt for tidlig ut, men de skal vel se noe da når jeg er 100% sikker på eggløsning og slikt. Vil bare vite at der er noe og at det ser normalt ut gitt hvor langt jeg er på vei. Tenker du har gjort alt du kan gjøre for å forsikre deg til nå. Du har fått sterk progresjon i tester, og du har målt HCG i blodet og fått god utvikling der også. Det går jo an å fortsette å teste HCG eller fremskynde TUL (sikkert ikke noe poeng da) for å korte ned tiden, men hadde jeg hatt dine sterke tester og din HCG utvikling ville jeg kanskje bare forsøkt å nyte at alt ser 110% bra ut sålangt på det som måles kan. Tror symptomer er veldig forskjellige fra svangerskap til svangerskap også. Sender i allefall en god klem ❤️ 1
Alvekvinnen Skrevet 4. mars 2020 #3 Skrevet 4. mars 2020 Jeg 35+4 nå og hadde ingen symptomer tidlig. Jeg endte opp med en tidlig UL i uke syv på grunn av mistanke om lungeemboli, men hadde det ikke vært for dette, da hadde jeg bare satt pris på at formen var fin. Jeg hadde etter hvert et større søvnbehov, men utover det har jeg ikke hatt noen tradisjonelle plager eller symptomer. 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #4 Skrevet 4. mars 2020 Hadde ingen symptomer før magen begynte å vokse. Anonymkode: bd3fe...cbb 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #5 Skrevet 4. mars 2020 Jeg har venninner som ikke har hatt noe som helst av symptomer i første trimester. Det har vært sånn at de kan si at de kanskje er litt trøttere enn vanlig hvis de kjenner veldig godt etter. Hos meg var det bare kvalme og oppkast. Det kom i midten av uke 5 første gang og litt ut i uke 6 andre gang. Jeg har faktisk kjent mer de gangene jeg har hatt "kjemiske graviditeter" og mistet noen dager etter forventet mens. Lykke til Håper det går bra, og at du blir trygg på det etter hvert. Kanskje helst uten at du må få kvalmen. Anonymkode: 768c0...93c 2
-C- Skrevet 4. mars 2020 Forfatter #6 Skrevet 4. mars 2020 1 time siden, Vestalinn skrev: Heisann Jeg er selv 4+3 og har NULL symptomer, bortsett fra treg mage (kan gå en halv uke mellom nå). Har ikke en gang spesielt ømme bryster. Føler ikke hint av kvalme en gang. Tenker at du har hatt helt vanvittig sterke/positive tester og utvikling i HCG og at dette er et godt tegn i seg selv. Hadde selv HCG på 111 på mandag (4+1) og venter nå spent på å få tilbake resultatet på blodprøven jeg nettopp har vært å tatt. Kjenner meg veldig igjen i bekymringene dine, har også mistet to ganger. Skjønner at det er lenge å vente til TUL i 7+0, jeg bestilte selv til 6+3, og det føltes kanskje litt for tidlig ut, men de skal vel se noe da når jeg er 100% sikker på eggløsning og slikt. Vil bare vite at der er noe og at det ser normalt ut gitt hvor langt jeg er på vei. Tenker du har gjort alt du kan gjøre for å forsikre deg til nå. Du har fått sterk progresjon i tester, og du har målt HCG i blodet og fått god utvikling der også. Det går jo an å fortsette å teste HCG eller fremskynde TUL (sikkert ikke noe poeng da) for å korte ned tiden, men hadde jeg hatt dine sterke tester og din HCG utvikling ville jeg kanskje bare forsøkt å nyte at alt ser 110% bra ut sålangt på det som måles kan. Tror symptomer er veldig forskjellige fra svangerskap til svangerskap også. Sender i allefall en god klem ❤️ Tusen takk for fin melding @Vestalinn ❤️ det setter jeg pris på!!! så bra at du fikk tilbake et bra resultat, det blir veldig spennende å se hva du får til svar på den du tok i dag. Jeg har fått svar samme dag på kvelden, men har du har sjekket resultatet inne på Fürst web pasient hold meg gjerne oppdatert om du vil! det er akkurat det, jeg har gjort alt jeg kan, man kan selvsagt fortsette å måle blodet og nivåene i det, men til syvende og sist, så kan det jo stoppe når som helst, så for min del har det vært litt sånn at resultatene kun er positive akkurat for den dagen man mottar dem. Det er jo absolutt ingen prognoser for hvordan det går i ukene fremover. Derfor har jeg valgt å ikke måle mer. Jeg er nok utvilsomt veldig redd, da jeg har mistet to ganger før. Jeg går liksom bare og venter på at det skal skje, så for meg hadde kvalme og oppkast akkurat nå vært en fantastisk bekreftelse på at ting var bra. Jeg sier ikke at jeg i utgangspunktet ønsker å bli dårlig, men den bekreftelsen hadde jo vært priceless! Det er jo tross alt 10 år siden jeg fikk barn sist, så kroppen kan ha forandret seg. Det er veldig klar over, men jeg skulle så stort ønske at jeg kjente noe mer allikevel. Jeg er også 100 % sikker på når jeg hadde eggløsning, og jeg skulle veldig gjerne ha gått tidligere, men jeg frykter at jeg da plutselig kan bli veldig redd fordi de ikke ser at hjertet slår. Det kan tenkes at i dag hadde sagt at jeg måtte komme tilbake om en uke og se om det da hadde begynt å slå. Jeg tror den uken hadde blitt evig lang for meg, derfor har jeg valgt å vente til jeg er hele syv uker på vei. På den måten kan jeg ikke risikere at hjertet ikke slår, håper jeg alle fall. Dersom det ikke slår dag, sier det seg vel selv hva som er i ferd med å skje, eller som allerede da har skjedd. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: prøving er virkelig ikke for pyser. Dersom man har mistet noen ganger i tillegg, ødelegger det en helt og fullt. Jeg var jo overhodet ikke som dette med mine første. tusen takk for gode ord, jeg håper virkelig det går veien for oss begge. Kan jeg spørre når du mistet de gangene du mistet? Merket du noe i forkant? Jeg visste det jo begge gangene, da jeg tok temperaturen og så at den falt, det har jeg valgt å ikke gjøre denne gangen (tempe etter positive tester altså). Så om jeg plutselig begynner å blø, kommer det til å bli et sjokk. klem ❤️
-C- Skrevet 4. mars 2020 Forfatter #7 Skrevet 4. mars 2020 1 time siden, Alvekvinnen skrev: Jeg 35+4 nå og hadde ingen symptomer tidlig. Jeg endte opp med en tidlig UL i uke syv på grunn av mistanke om lungeemboli, men hadde det ikke vært for dette, da hadde jeg bare satt pris på at formen var fin. Jeg hadde etter hvert et større søvnbehov, men utover det har jeg ikke hatt noen tradisjonelle plager eller symptomer. Tusen takk for betryggende ord @Alvekvinnen ❤️ Jeg hadde nok ikke vært så bekymret om jeg ikke hadde mistet to ganger før. Det er det som gjør at man blir så ekstremt nervøs. Jeg har to barn fra før, og da tenkte jeg overhodet ikke som dette. Jeg visste selvsagt at det fantes en mulighet, men jeg følte det ikke på denne måten
-C- Skrevet 4. mars 2020 Forfatter #8 Skrevet 4. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har venninner som ikke har hatt noe som helst av symptomer i første trimester. Det har vært sånn at de kan si at de kanskje er litt trøttere enn vanlig hvis de kjenner veldig godt etter. Hos meg var det bare kvalme og oppkast. Det kom i midten av uke 5 første gang og litt ut i uke 6 andre gang. Jeg har faktisk kjent mer de gangene jeg har hatt "kjemiske graviditeter" og mistet noen dager etter forventet mens. Lykke til Håper det går bra, og at du blir trygg på det etter hvert. Kanskje helst uten at du må få kvalmen. Anonymkode: 768c0...93c Tusen takk som tok deg tiden til å svare. Jeg håper selvsagt at denne graviditeten vil vise seg å være bedre, og at jeg slipper å kaste opp og være kvalm. Ingenting hadde vært bedre enn det, samtidig som jeg akkurat nå hadde elsket og bare kjenne på kroppen at jeg faktisk er gravid, da det hadde vært en vanvittig stor bekreftelse. Det var også mellom uke 5-6 at jeg ble dårlig med de to andre, så dersom det kommer så vil jeg tro at det kommer denne uken kanskje. Jeg hadde faktisk hyperemesis med begge to. Ønsker man seg jo ikke, men litt kvalm meg bare for å kjenne på graviditeten tror jeg hadde vært fint akkurat nå. Tusen takk for lykkeønskninger, jeg håper også at det går bra denne gangen ❤️
Vestalinn Skrevet 4. mars 2020 #9 Skrevet 4. mars 2020 (endret) 28 minutter siden, -C- skrev: Tusen takk for fin melding @Vestalinn ❤️ det setter jeg pris på!!! så bra at du fikk tilbake et bra resultat, det blir veldig spennende å se hva du får til svar på den du tok i dag. Jeg har fått svar samme dag på kvelden, men har du har sjekket resultatet inne på Fürst web pasient hold meg gjerne oppdatert om du vil! det er akkurat det, jeg har gjort alt jeg kan, man kan selvsagt fortsette å måle blodet og nivåene i det, men til syvende og sist, så kan det jo stoppe når som helst, så for min del har det vært litt sånn at resultatene kun er positive akkurat for den dagen man mottar dem. Det er jo absolutt ingen prognoser for hvordan det går i ukene fremover. Derfor har jeg valgt å ikke måle mer. Jeg er nok utvilsomt veldig redd, da jeg har mistet to ganger før. Jeg går liksom bare og venter på at det skal skje, så for meg hadde kvalme og oppkast akkurat nå vært en fantastisk bekreftelse på at ting var bra. Jeg sier ikke at jeg i utgangspunktet ønsker å bli dårlig, men den bekreftelsen hadde jo vært priceless! Det er jo tross alt 10 år siden jeg fikk barn sist, så kroppen kan ha forandret seg. Det er veldig klar over, men jeg skulle så stort ønske at jeg kjente noe mer allikevel. Jeg er også 100 % sikker på når jeg hadde eggløsning, og jeg skulle veldig gjerne ha gått tidligere, men jeg frykter at jeg da plutselig kan bli veldig redd fordi de ikke ser at hjertet slår. Det kan tenkes at i dag hadde sagt at jeg måtte komme tilbake om en uke og se om det da hadde begynt å slå. Jeg tror den uken hadde blitt evig lang for meg, derfor har jeg valgt å vente til jeg er hele syv uker på vei. På den måten kan jeg ikke risikere at hjertet ikke slår, håper jeg alle fall. Dersom det ikke slår dag, sier det seg vel selv hva som er i ferd med å skje, eller som allerede da har skjedd. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: prøving er virkelig ikke for pyser. Dersom man har mistet noen ganger i tillegg, ødelegger det en helt og fullt. Jeg var jo overhodet ikke som dette med mine første. tusen takk for gode ord, jeg håper virkelig det går veien for oss begge. Kan jeg spørre når du mistet de gangene du mistet? Merket du noe i forkant? Jeg visste det jo begge gangene, da jeg tok temperaturen og så at den falt, det har jeg valgt å ikke gjøre denne gangen (tempe etter positive tester altså). Så om jeg plutselig begynner å blø, kommer det til å bli et sjokk. klem ❤️ Ja, fikk egentlig noen varsellamper begge gangene det gikk gale. 1. MA. Her brukte digital test laaaaang tid på å gå fra "2-3" til "3+", i allefall 1,5 uker, kanskje mer. Det gjorde meg bekymret. Var på første ultralyd 6+4/6+6 (ulike apper sa forskjellige lengde) og da målte jeg bare 5+5 og ingen hjerteslag. Fikk se hjerteslag 2 uker senere, men da målte fosteret bare 6+4 i lengde. Så varslene her ble at digital brukte svært lang tid på å bli 3+ og at fosteret målte bak på HVER eneste TUL. Det er forøvrig ikke så uvanlig å måle litt bak, men når man ligger flere uker bak... Nope. 2. SA/kjemisk. Her fikk jeg svakt positiv test mye senere enn vanlig. 1 dag etter IKM fikk jeg svaakt positivt. Var på ferie så fikk ikke testet så mye mer. En uke etter første test fikk jeg testet på nytt med samme merke. Da var testen akkurat like svak (kanskje til og med svakere) som 1 uke tidligere. Gikk gale dagen etter. Så mitt sterkeste tegn har vært dårlig progresjon i tester rett og slett. Det er ikke noe du sliter med denne gangen i allefall Det er vanskelig å opprettholde den tryggheten man får av en sterk test/god måling annet enn den dagen man får den, men håper du klarer det likevel Får vite resultatet kl 14 i dag! Tror jeg skal krepere av spenning her!! Endret 4. mars 2020 av Vestalinn
-C- Skrevet 4. mars 2020 Forfatter #10 Skrevet 4. mars 2020 (endret) 8 minutter siden, Vestalinn skrev: Ja, fikk egentlig noen varsellamper begge gangene det gikk gale. 1. MA. Her brukte digital test laaaaang tid på å gå fra "2-3" til "3+", i allefall 1,5 uker, kanskje mer. Det gjorde meg bekymret. Var på første ultralyd 6+4/6+6 (ulike apper sa forskjellige lengde) og da målte jeg bare 5+5 og ingen hjerteslag. Fikk se hjerteslag 2 uker senere, men da målte fosteret bare 6+4 i lengde. Så varslene her ble at digital brukte svært lang tid på å bli 3+ og at fosteret målte bak på HVER eneste TUL. Det er forøvrig ikke så uvanlig å måle litt bak, men når man ligger flere uker bak... Nope. 2. SA/kjemisk. Her fikk jeg svakt positiv test mye senere enn vanlig. 1 dag etter IKM fikk jeg svaakt positivt. Var på ferie så fikk ikke testet så mye mer. En uke etter første test fikk jeg testet på nytt med samme merke. Da var testen akkurat like svak (kanskje til og med svakere) som 1 uke tidligere. Gikk gale dagen etter. Så mitt sterkeste tegn har vært dårlig progresjon i tester rett og slett. Det er ikke noe du sliter med denne gangen i allefall Det er vanskelig å opprettholde den tryggheten man får av en sterk test/god måling annet enn den dagen man får den, men håper du klarer det likevel Får vite resultatet kl 14 i dag! Tror jeg skal krepere av spenning her!! Takk som delte dette ❤️ @Vestalinn Jeg kunne se det på tempen da jeg mistet. Jeg tok en test i går, og der var gravidsteken sterkere enn selve kontrollstreken. Du kan se under her den fra i går. I dag har jeg ikke tatt noen. Slik ser mitt hcg ut: FEBRUAR Fre 21.2 Dpo10 = 14 (3+3) Lør 22.2 Dpo 11 Digital 1-2 (3+4) Man 24.2 Dpo13 = 130 (3+6) Tir 25.2. Dpo 14 = Digital 2-3 (4+0) Ons 26.2 Dpo15 = 407 (4+1) Fre 28.2 Dpo 17 = 979 (4+3) Man 02.3 Dpo 20 = Digital 3+ (4+6) ❤️ Endret 4. mars 2020 av -C-
Vestalinn Skrevet 4. mars 2020 #11 Skrevet 4. mars 2020 2 minutter siden, -C- skrev: Takk som delte dette ❤️ @Vestalinn Jeg kunne se det på tempen da jeg mistet. Jeg tok en test i går, og der var gravidsteken sterkere enn selve kontrollstreken. Du kan se under her den fra i går. I dag har jeg ikke tatt noen. Slik ser mitt hcg ut: FEBRUAR Fre 21.2 Dpo10 = 14 (3+3) Lør 22.2 Dpo 11 Digital 1-2 (3+4) Man 24.2 Dpo13 = 130 (3+6) Tir 25.2. Dpo 14 = Digital 2-3 (4+0) Ons 26.2 Dpo15 = 407 (4+1) Fre 28.2 Dpo 17 = 979 (4+3) Man 02.3 Dpo 20 = Digital 3+ (4+6) ❤️ Dette ser veldig lovende ut!! Hahaha, du hadde 3 ganger høyere HCG enn meg 15 dpo (4+1) 1
-C- Skrevet 4. mars 2020 Forfatter #12 Skrevet 4. mars 2020 1 minutt siden, Vestalinn skrev: Dette ser veldig lovende ut!! Hahaha, du hadde 3 ganger høyere HCG enn meg 15 dpo (4+1) @Vestalinn ja ser jo det nå, men husk at det eneste som kan fortelle noe er stigningen. Jeg tror ikke at det er sånn at desto høyere hcg, desto bedre sjanser. Det tror jeg ikke har noen sammenheng altså!!! Oppdater meg gjerne her eller i PM når du har fått svar da ❤️ krysser fingrene ❤️❤️
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #13 Skrevet 4. mars 2020 1 time siden, -C- skrev: Tusen takk som tok deg tiden til å svare. Jeg håper selvsagt at denne graviditeten vil vise seg å være bedre, og at jeg slipper å kaste opp og være kvalm. Ingenting hadde vært bedre enn det, samtidig som jeg akkurat nå hadde elsket og bare kjenne på kroppen at jeg faktisk er gravid, da det hadde vært en vanvittig stor bekreftelse. Det var også mellom uke 5-6 at jeg ble dårlig med de to andre, så dersom det kommer så vil jeg tro at det kommer denne uken kanskje. Jeg hadde faktisk hyperemesis med begge to. Ønsker man seg jo ikke, men litt kvalm meg bare for å kjenne på graviditeten tror jeg hadde vært fint akkurat nå. Tusen takk for lykkeønskninger, jeg håper også at det går bra denne gangen ❤️ Jeg skjønner godt at det kunne vært godt med kvalme, jeg smilte første gang jeg hang over doskåla selv. Det blir nok ekstra skummelt når du har mistet tidligere. Jeg har bare mistet veldig tidlig, før jeg rakk å få særlig forhåpninger, men har vært ufrivillig barnløs, og da jeg endelig ble gravid var jeg livredd for at det skulle gå galt. Da krysser jeg fingrene for at du blir bare litt kvalm snart ❤️ Det er forresten flere damer i familien min som har vært ekstremt kvalme i noen svangerskap (de hadde nok egentlig hyperemesis) og helt kvalmefrie i andre. Bare som eksempel på at det kan være annerledes uten at noe er galt. Anonymkode: 768c0...93c 1
Fiva Skrevet 4. mars 2020 #14 Skrevet 4. mars 2020 Graviditet er skummelt! Jeg har nok hatt en lett vei, med «kun» en kjemisk før spiren satt. Allikevel har jeg vært nøyaktig der du er, og lengtet etter symptomer. Jeg har vært veldig lite kvalm (kun små blaff innimellom som like gjerne kunne kommet av noe annet), ømme pupper en gang i blant, liiiiiiity trøttere enn vanlig osv. Jeg og ønsket meg nesten kvalme og oppkast, bare for å bli betrygget. Men, jeg har sett en levende baby to ganger (7+2 og 12+4), og er i dag 15 uker på vei. Fortsatt helt uten symtomer, foruten en mage som definitivt er større enn hva den vanligvis er, og et strev hver morgen med å finne klær som er behagelige på 😊 Nå ble det litt babling, men poenget er: jeg forstår deg så veldig godt! Jeg (og du, foreløpig) er heldig som slipper unna mange kjipe symptomer, selv om det er vanskelig å tenke slik. Du har jo så sterke og fine tester og målinger, så jeg har skikkelig troen 🤞🏼😊 1
Alex_rude Skrevet 4. mars 2020 #15 Skrevet 4. mars 2020 Denne gangen kom ikke kvalmen her før jeg var 6 uker. Men hadde ømme bryster da... Nå har jeg stortsett ligget i en seng med en bøtte ved siden av siden uke 6. Er i uke 13 no🙄🙈. Men skjønner absolutt tankegangen ved å kjenne symptomer og vite at alt er bra💙. Men håper alt går fint og at du slipper den værste kvalmen 😇. 1
Kassiopeia8 Skrevet 4. mars 2020 #16 Skrevet 4. mars 2020 Jeg er nå 20 uker på vei og hadde få symptomer i starten! Hadde både energi og var ikke kvalm. For min del kunne jeg kjenne litt murringer i livmoren første to ukene ca, og i tillegg ble jeg veldig sulten. Var bittelitt kvalm ca uke 8, men var bare noen dager. Men magen vokste og baby har det fint! Er vel så vanlig å ikke ha noen symptomer som å ha mange symptomer 😊 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #17 Skrevet 4. mars 2020 Jeg hadde veldig få symptomer fram til jeg var nesten 8 uker på vei. Hadde sikkert ikke merket at jeg var gravid hvis jeg ikke visste det. Til gjengjeld ble jeg skikkelig kvalm og sliten fra rundt uke 8, så jeg foretrekker å ikke ha symptomer. Anonymkode: ae5bc...c59 2
-C- Skrevet 4. mars 2020 Forfatter #18 Skrevet 4. mars 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner godt at det kunne vært godt med kvalme, jeg smilte første gang jeg hang over doskåla selv. Det blir nok ekstra skummelt når du har mistet tidligere. Jeg har bare mistet veldig tidlig, før jeg rakk å få særlig forhåpninger, men har vært ufrivillig barnløs, og da jeg endelig ble gravid var jeg livredd for at det skulle gå galt. Da krysser jeg fingrene for at du blir bare litt kvalm snart ❤️ Det er forresten flere damer i familien min som har vært ekstremt kvalme i noen svangerskap (de hadde nok egentlig hyperemesis) og helt kvalmefrie i andre. Bare som eksempel på at det kan være annerledes uten at noe er galt. Anonymkode: 768c0...93c Tusen takk for forståelse, det setter seg i en. Den frykten! Og jeg tror liksom enda ikke på at dette kan komme til å gå. Tror det nok ikke før jeg ser det for å være ærlig! Jeg hadde hypermesis i begge mine svangerskap, så det er lov å håpe takk for svar!
-C- Skrevet 4. mars 2020 Forfatter #19 Skrevet 4. mars 2020 6 timer siden, Fiva skrev: Graviditet er skummelt! Jeg har nok hatt en lett vei, med «kun» en kjemisk før spiren satt. Allikevel har jeg vært nøyaktig der du er, og lengtet etter symptomer. Jeg har vært veldig lite kvalm (kun små blaff innimellom som like gjerne kunne kommet av noe annet), ømme pupper en gang i blant, liiiiiiity trøttere enn vanlig osv. Jeg og ønsket meg nesten kvalme og oppkast, bare for å bli betrygget. Men, jeg har sett en levende baby to ganger (7+2 og 12+4), og er i dag 15 uker på vei. Fortsatt helt uten symtomer, foruten en mage som definitivt er større enn hva den vanligvis er, og et strev hver morgen med å finne klær som er behagelige på 😊 Nå ble det litt babling, men poenget er: jeg forstår deg så veldig godt! Jeg (og du, foreløpig) er heldig som slipper unna mange kjipe symptomer, selv om det er vanskelig å tenke slik. Du har jo så sterke og fine tester og målinger, så jeg har skikkelig troen 🤞🏼😊 @Fiva synes ikke dette er babling ❤️ det er koselig og lese og gir selvsagt håp Takk for at du har troen på meg og frøet! Håper så inderlig du har rett og at dette går veien! Jeg har vært helt utslått i dag. Sovet to ganger og er enda trøtt. Har kjempeømme pupper nå plutselig, mens før i dag var det ikke sånn. Håper så inderlig jeg får se noe når jeg er 7+0!
-C- Skrevet 4. mars 2020 Forfatter #20 Skrevet 4. mars 2020 5 timer siden, Alex_rude skrev:Denne gangen kom ikke kvalmen her før jeg var 6 uker. Men hadde ømme bryster da... Nå har jeg stortsett ligget i en seng med en bøtte ved siden av siden uke 6. Er i uke 13 no🙄🙈. Men skjønner absolutt tankegangen ved å kjenne symptomer og vite at alt er bra💙. Men håper alt går fint og at du slipper den værste kvalmen 😇. @Alex_rude Jeg fant svangerskapsdagbøkene mine i dag, der stod det at kvalmen kom mellom Uke 5+ og uke 6. Jeg er i dag 5+1, så dersom jeg skal bli kvalm kan jeg kanskje vente meg det i løpet av en ukes tid nå. Veldig spent! Leit at du er så dårlig, håper du kommer deg fort ❤️ tusen takk!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå