Gå til innhold

Er det primer eller settingpudder som gjør huden glatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser noen kvinner rundt omkring iblandt med så flott glatt og jevn hudoverflate med nesten en retusjert look. Altså sminket sånn og ikke nødvendigvis hudkvaliteten. Ofte damer som jobber i klesbutikk eller med skjønnhet. Noen ganger spør jeg de rett ut hva de bruker og får tips og leser om at primer og settingpudder er formelen.

Men jeg klarer ikke trikset og lurer på om noen her kan lære meg hva som gjelder? Jeg har prøvd flere primere men syns ikke det gjør en vesentlig forskjell. Ca to eller tre erter i størrelse i mengde som jeg gnir mellom fingertuppene og klapper på porene på huden. Har prøvd minst fem forskjellige setting pudder også som jeg har fått tips om, men de gjør meg bare blek og cakey. Jeg har prøvd å påføre settingpudder både ved å trykke jevnt over ansiktet med flat svamp, og ved å spre lett over fjeset med sminkebørste.

Hvorfor får jeg det ikke til? Hva er trikset? 😍 Jeg går amok på å hele tiden prøve nye ansiktsserumer og dagkremer også for å finne noe som gir sminken en god look men klarer ikke finne den magiske formelen til de som er så flinke til å sminke seg. Tips fra noen skjønnheter her? 😊

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Hvitegardiner skrev:

Jeg ser noen kvinner rundt omkring iblandt med så flott glatt og jevn hudoverflate med nesten en retusjert look. Altså sminket sånn og ikke nødvendigvis hudkvaliteten. Ofte damer som jobber i klesbutikk eller med skjønnhet. Noen ganger spør jeg de rett ut hva de bruker og får tips og leser om at primer og settingpudder er formelen.

Men jeg klarer ikke trikset og lurer på om noen her kan lære meg hva som gjelder? Jeg har prøvd flere primere men syns ikke det gjør en vesentlig forskjell. Ca to eller tre erter i størrelse i mengde som jeg gnir mellom fingertuppene og klapper på porene på huden. Har prøvd minst fem forskjellige setting pudder også som jeg har fått tips om, men de gjør meg bare blek og cakey. Jeg har prøvd å påføre settingpudder både ved å trykke jevnt over ansiktet med flat svamp, og ved å spre lett over fjeset med sminkebørste.

Hvorfor får jeg det ikke til? Hva er trikset? 😍 Jeg går amok på å hele tiden prøve nye ansiktsserumer og dagkremer også for å finne noe som gir sminken en god look men klarer ikke finne den magiske formelen til de som er så flinke til å sminke seg. Tips fra noen skjønnheter her? 😊

Finn riktig primer til hudtypen din.

Setting pudder skal "bakes" inn under øyne,kjeveben,hake å langs nesen,ikke brukes som vanlig pudder..

Ha på serum,fuktighetskrem,hudsminke,så baker du.

Skikkelig fuktig beautyblender som trykkes ned i pudderet,du skal ha på mye produkt.

Så drar du den langs kjeven så det blir ett tykt lag,gjenta under øyene osv.

La det "bake" i 10-20 minutter,før du forsiktig pudrer vekk det overflødige.

Så er du ferdig.

Anonymkode: c6b3d...4aa

Skrevet

Hvis ikke selve huden har fin tekstur hjelper det ingenting med primer eller pudder.  Både primer og pudder gjør at teksturen fremheves så det ville jeg brukt lite av.  Hudpleie er nøkkelen. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...