Gå til innhold

Hvilken bilberging har du?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken bilberging har du? Hva er best? Jeg har Gjensidige nå, som har avtale med Falck. Betaler kr 500 pr berging og bilen kan også få hjelp hjemme.

Anonymkode: 1d6f2...5a4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva enn jeg har via IF. Har noe superwhatever forsikring som gjør at jeg ikke betaler egenandel. Fikk så godt tilbud på forsikringen sist jeg kjøpte bil, at det ble sånn - har ikke benyttet den til det enda. Hadde Gjensidige før, og var meget fornøyd de gangene jeg trengte hjelp, selv om det kostet 500 per gang. Var en gammel bil som tullet en del, og Falck ordnet alltid opp raskt og enkelt.

Anonymkode: 1a39b...3ff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Flere som har bilberging? Det er kanskje ikke så mange alternativer.. Jeg hadde NAF før, og da er det gratis, men medlemsskapet er kr 1000 så det er jo litt bortkastet om man ikke bruker det på noen år. TS

Skrevet

Sparebank1 med Viking. 500,- i egenandel. Stod med tomt batteri etter at en idiot (les; meg) ikke hadde lukket døra helt i det jeg var ferdig med å vaske bilen innvendig. Selvfølgelig supert når man skal til Oslo dagen etterpå og du ikke får åpnet bilen en gang. Ringer forsikringen og vips, der stod Viking 40 minutter etterpå med kabler, 50 minutter etter telefonsamtalen var vi på vei. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 4.3.2020 den 21.29, AnonymBruker skrev:

Flere som har bilberging? Det er kanskje ikke så mange alternativer.. Jeg hadde NAF før, og da er det gratis, men medlemsskapet er kr 1000 så det er jo litt bortkastet om man ikke bruker det på noen år. TS

jeg har også NAF. Veldig fornøyd. De tusen kronene er ikke bortkastet når du først får bruk for bilberging og hjelp. 

Anonymkode: 80804...771

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

jeg har også NAF. Veldig fornøyd. De tusen kronene er ikke bortkastet når du først får bruk for bilberging og hjelp. 

Men hvorfor har du valgt NAF når du betaler 1000 kr i året? Jeg ser ikke hensikten med det lenger siden man som regel har vel bilberging i forsikringen. Ser ikke hvordan jeg skal tjene inn de pengene. Ikke for å kritiserer altså, jeg har pleid å ha det men nå lurer jeg...

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor har du valgt NAF når du betaler 1000 kr i året? Jeg ser ikke hensikten med det lenger siden man som regel har vel bilberging i forsikringen. Ser ikke hvordan jeg skal tjene inn de pengene. Ikke for å kritiserer altså, jeg har pleid å ha det men nå lurer jeg...

Fordi de utøver FANTASTISK service. Jeg har hørt mange gode historier fra folk som bruker NAF. Så når jeg først skal ha hjelp så vil jeg gjerne få hjelp fra folk med kompetanse og som utøver god service og som bryr seg om sine kunder. :) Og som sagt, 1000 kroner i året og da er hjelpen helt gratis; uansett hvor mange ganger du plutselig måtte trenge hjelp. Jeg har ikke noe nettverk eller mennesker som kan hjelpe meg om jeg får problemer med bilen så da er det godt å vite at jeg har noen i bakhånd, som jeg allerede har betalt for. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi de utøver FANTASTISK service. Jeg har hørt mange gode historier fra folk som bruker NAF. Så når jeg først skal ha hjelp så vil jeg gjerne få hjelp fra folk med kompetanse og som utøver god service og som bryr seg om sine kunder. :) Og som sagt, 1000 kroner i året og da er hjelpen helt gratis; uansett hvor mange ganger du plutselig måtte trenge hjelp. Jeg har ikke noe nettverk eller mennesker som kan hjelpe meg om jeg får problemer med bilen så da er det godt å vite at jeg har noen i bakhånd, som jeg allerede har betalt for. 

Tenker du på selve bergingen med servicen? Det er jo Falck eller Viking man tilkaller uansett om det går på forsikringen eller NAF-medlemskapet. Jeg måtte nettopp ha berging til bilen på forsikringen, har gjort det en gang før også når jeg ikke var medlem. Og det var ikke noe annerledes enn når NAF har hjulpet meg.
Men med NAF følger jo medlemsskapet personen, så man kan sitte i en annen bil å få hjelp....det er jo en fordel. Og som du sier er det gratis uansett hvor mange ganger man trenger hjelp. Sikkert andre fordeler også som jeg ikke har satt meg inn i.
Jeg tenker jo som deg for jeg har heller ikke noen til å hjelpe meg, men har erfart at jeg har fått samme hjelp med forsikringen..

AnonymBruker
Skrevet

Berging? Jeg kjøper heller en bil hvor man slipper å tenke på det.

Anonymkode: d4ea1...b70

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Legger du sammen alle de årene du har betalt for, inntil den dagen du må ha berging, så er bergingen via forsikringen billig den dagen det skjer noe.

Skrevet

Forsikring hos Gjensidige og følgelig berging hos de Gjensidige ønsker jeg skal bruke. Har ikke brukt det på 14 år da.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bilberging 3 steder. Gjennom forsikringen (Gjensidige), NAF og Mekonomen sin mobilitetgaranti. Gjensidige koster 500 kr i egenandel, mens NAF og Mekonomen er gratis. Jeg har foreløpig ikke hatt bruk for bilberging, så jeg har ingen erfaring med hvordan det fungerer i praksis.

NAF-medlemskap er lønnsomt om du har forsikringene dine hos Gjensidige. Jeg får mer i rabatt på forsikringene enn jeg betaler for medlemskapet. 

Anonymkode: 6f2eb...742

Skrevet
På 4.3.2020 den 1.25, AnonymBruker skrev:

Hvilken bilberging har du? Hva er best? Jeg har Gjensidige nå, som har avtale med Falck. Betaler kr 500 pr berging og bilen kan også få hjelp hjemme.

Hos Gjensidige får du veldig gode rabatter om du er medlem av NAF.

Skrevet
13 timer siden, Illuminatum skrev:

Hos Gjensidige får du veldig gode rabatter om du er medlem av NAF.

Det stemmer! Jeg får mer i rabatt enn medlemskapet koster. Når det gjelder båt er totalmedlem i Redningselskapet nesten like gunstig.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...