AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #1 Del Skrevet 3. mars 2020 Hei. Jenta mi på 9 år (snart 10) har begynt å bruke slik ungdomssleng av og til som f.eks. "lol", "chill", "døll", "klein" og "awesome". Jeg hører at venninnene hennes også bruker det. Er dette så normalt i denne alderen? PS! Datteren min er enebarn, men hun har mange venninner på skolen. Anonymkode: 3b8b2...5f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #2 Del Skrevet 3. mars 2020 Sønnen min på syv år snakker også slik. Han har flere venner som er et par år eldre enn han, og tror mye kommer derfra:) Så ja, det er helt normalt:) Anonymkode: ecd03...70f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #3 Del Skrevet 3. mars 2020 Skremmende. Anonymkode: 2dd45...b11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #4 Del Skrevet 3. mars 2020 Sønnen min er 8 år å snakker sånn. På skolen er han med noen eldre gutter å tar nok etter de. Anonymkode: 968cb...493 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #5 Del Skrevet 3. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skremmende. Anonymkode: 2dd45...b11 Hvorfor er det skremmende?? Anonymkode: 968cb...493 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trønder Skrevet 3. mars 2020 #6 Del Skrevet 3. mars 2020 Sier de Schylling og Schøkken også? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #7 Del Skrevet 3. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skremmende. Anonymkode: 2dd45...b11 Skremmende at verden går fremover? Ordene du beskriver er ganske ordinære. Det beskriver ikke noe spesielt annet enn sinnstemning, mening om en ting. Da jeg var barn sa vi eksempelvis «kult», «burn», «Bob Bob» osv. Dette går i epoker, og er uskyldig «slang» Jeg har ei datter på 10 1/2 og hun bruker mange av samme ordene, spesielt «cringe» (at noe er kleint). Hun synes alt for tida er «cringe» 😄😜 Hadde språket vært mer vulgært og aggressivt ville jeg vært bekymra. Dette er ganske uskyldig og normalt. Tenk mer på hva ordene faktisk betyr enn at de er fremmed. Anonymkode: bf236...5f5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kruspersilletaco Skrevet 4. mars 2020 #8 Del Skrevet 4. mars 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jenta mi på 9 år (snart 10) har begynt å bruke slik ungdomssleng av og til som f.eks. "lol", "chill", "døll", "klein" og "awesome". Jeg hører at venninnene hennes også bruker det. Er dette så normalt i denne alderen? PS! Datteren min er enebarn, men hun har mange venninner på skolen. Anonymkode: 3b8b2...5f7 Håper det er normalt, for alle barna i vårt hus i den alderen (både fastboende og besøkende) bruker sånne ord. Mye engelske ord, og mye rart jeg ikke forstår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #9 Del Skrevet 4. mars 2020 Trodde lol var utgått nå. Eller «så 2017», som barna mine ville sagt. De andre ordene høres mye her. Det meste er kleint for 13-åringen. Anonymkode: 3aea8...730 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 4. mars 2020 #10 Del Skrevet 4. mars 2020 Det mest dølle og kleineste ordet jeg hører, er "magisk", slipper jeg unna det ordet, er jeg chill. lol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #11 Del Skrevet 4. mars 2020 1 time siden, Dævendøtte skrev: Det mest dølle og kleineste ordet jeg hører, er "magisk", slipper jeg unna det ordet, er jeg chill. lol Serr, mener du ikke legendarisk? Alt som var digg og awsome og lættis i fjor er nå legendarisk. Det er visst legendarisk å bare loke på tiktok for tiden. Hilsen mor (88) til døtre (8 og 11). Anonymkode: 95985...00a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 4. mars 2020 #12 Del Skrevet 4. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Serr, mener du ikke legendarisk? Alt som var digg og awsome og lættis i fjor er nå legendarisk. Det er visst legendarisk å bare loke på tiktok for tiden. Hilsen mor (88) til døtre (8 og 11). Anonymkode: 95985...00a 😂 Legendarisk, seff! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #13 Del Skrevet 4. mars 2020 Helt normalt. Har ei på 9. Anonymkode: cac3b...c7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WhisperingWind Skrevet 4. mars 2020 #14 Del Skrevet 4. mars 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Skremmende at verden går fremover? Ordene du beskriver er ganske ordinære. Det beskriver ikke noe spesielt annet enn sinnstemning, mening om en ting. Da jeg var barn sa vi eksempelvis «kult», «burn», «Bob Bob» osv. Dette går i epoker, og er uskyldig «slang» Jeg har ei datter på 10 1/2 og hun bruker mange av samme ordene, spesielt «cringe» (at noe er kleint). Hun synes alt for tida er «cringe» 😄😜 Hadde språket vært mer vulgært og aggressivt ville jeg vært bekymra. Dette er ganske uskyldig og normalt. Tenk mer på hva ordene faktisk betyr enn at de er fremmed. Anonymkode: bf236...5f5 Eller NOOOOOT 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #15 Del Skrevet 4. mars 2020 Har en begynnende tenåring med to eldre brødre som han har hengt mye med og deres venner. Det er såpevask av den kjeften i perioder..... Anonymkode: 3b82e...082 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eirin (mor til to) Skrevet 4. mars 2020 #16 Del Skrevet 4. mars 2020 Det er ganske forstyrrende når småbarn tyr til den slags upresise ord. For min del synes jeg det er viktig å ta med barna ut i skogen og vise dem andre omgivelser, da dette har bevist at har en effektfull og direkte innvirkningen på barnas ordforråd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anim92 Skrevet 4. mars 2020 #17 Del Skrevet 4. mars 2020 Veldig normalt! Tenker tilbake på den alderen, fra 9 og oppover, hvor jeg hermet ekstremt mye etter ungdommene. De var jo så innmari kule😂 dermed sa jeg sikkert enkelte ord oftere enn hva ungdommene faktisk sa. Er mye barnevakt og hører sånt gå mye igjen. Helt normalt! Og ikke spesielt skremmende heller🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 4. mars 2020 #18 Del Skrevet 4. mars 2020 Dette er helt normalt. Jeg var sånn når jeg var rundt den alderen. Jeg har nå 3 barn og spesielt den yngste sønnen vår, som nå er 16, begynte med slang tidlig. Han blandet også norsk og engelsk når han snakket og det gjør han fremdeles. Både jeg og far er norske, men vi spiller noen dataspill sammen (og spillene er jo på engelsk), pluss at han spiller sammen med venner. Så når de snakker sammen via discord, så er det blanding av norsk og engelsk fra alle Så dette er ikke noe å være bekymret over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matrobot Skrevet 4. mars 2020 #19 Del Skrevet 4. mars 2020 I forrige uke kalte datteren min (4) meg for «noob». Det beste uttrykket jeg har hørt! 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrankDrebin Skrevet 4. mars 2020 #20 Del Skrevet 4. mars 2020 (endret) Barn plukker opp. Sånn er det. Jeg har en far som er bussjåfør, og da jeg var på den alderen strødde jeg rundt meg med interne bussfører-uttrykk som ingen andre skjønte bæret av. Endret 4. mars 2020 av FrankDrebin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå