Gå til innhold

Reiselivet i Norge varsler permitteringer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er triste nyheter for Norge. Kinesere og sikkert mange fra andre land kommer ikke til Norge i år. Nordmenn venter med å bestille reiser til utlandet. Jeg håper dette er året vi kjenner vår besøkelsestid og ferierer i eget land, bo på hotellene og campinghytter, spis på restaurantene, handle i butikkene. Jeg vet ihvertfall at min ferie blir i Norge i år. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så spørs det om nordmenn flest velger å feriere i det hele tatt.  Det hele kommer an på hva som skjer i ukene og månedene framover.  Ingen vet noe akkurat nå, 

Hvem bestiller ferie i en slik situasjon?  Innland eller utland, tror mange tenker at det er best å holde seg i eget hjem så lenge risikoen for å bli syk er der.  Ingen vil bo på ei campinghytte i lia da.  Ei heller på et hotellrom i Syden. 

Det er trist.  Mange som har satset hardt kommer ikke til å klare seg nå.  Det gjelder mange næringer. 

AnonymBruker
Skrevet

Dumt å være avhengig av turisme. Norge er jo ikke det da, vi har penger nok :) 

Anonymkode: 35988...a86

Skrevet

En ganske naturlig følge av situasjonen, og som påvirker reiselivsbransjen i hele verden, ikke bare i Norge

AnonymBruker
Skrevet

Norge er så innmari dyrt, så vi holder oss hjemme i år. 

Anonymkode: 01814...676

AnonymBruker
Skrevet

Hysteri. Jeg har allerede bestilt tur til Kina i år. Kjempebillig flybillett. Ingen stress

Anonymkode: 8c697...9b8

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dumt å være avhengig av turisme. Norge er jo ikke det da, vi har penger nok :) 

Anonymkode: 35988...a86

Det er mange små turiststeder rundt om som sliter hvis turisttrafikken svikter. 

Anonymkode: d4654...763

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hysteri. Jeg har allerede bestilt tur til Kina i år. Kjempebillig flybillett. Ingen stress

Vel, det synes ikke resten av verden.

Anonymkode: dfc27...806

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker said:

Du også ..? Jeg skal til Wuhan; har hørt at det er et svært spennende sted.

Anonymkode: 709fd...a2e

AnonymBruker
Skrevet

Mye av turismen i Norge er eldre turister (asia, tyskland, italia, frankrike) og disse er jo såklart i risikogruppen. Blir overrasket hvis det ikke blir et betydelig dropp i hotellturismen i år. Ser ikke for meg at de tør reise gjennom så mange land på fly og buss (og skip)

Anonymkode: 561d8...5bb

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du også ..? Jeg skal til Wuhan; har hørt at det er et svært spennende sted.

Anonymkode: 709fd...a2e

Nettopp. Dette her er feks i Wuhan. Hvem ville ikke sett dette vakre stedet?

30EC82BA-47F4-49CF-B996-53DBCC7B7438.jpeg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det ikke blir noe av utenlandsferien vår i sommer så blir vi heller hjemme. Kan ikke falle meg inn å feriere i Norge. Vi finner ingenting av det vi reiser til utlandet med i Norge. Norge er dyrt med dårlige hoteller, dårlig service, dyre parker og dyr mat. Blir heller hjemme og sparer de pengene til vi kan reise.

Anonymkode: b60b6...f64

AnonymBruker
Skrevet

For meg er Norge for å jobbe. Jeg har vært livredd lenge for at det skal bli umulig å komme seg til utlandet. 

Anonymkode: b462d...8a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...