Humas Skrevet 3. mars 2020 #1 Skrevet 3. mars 2020 Dette er triste nyheter for Norge. Kinesere og sikkert mange fra andre land kommer ikke til Norge i år. Nordmenn venter med å bestille reiser til utlandet. Jeg håper dette er året vi kjenner vår besøkelsestid og ferierer i eget land, bo på hotellene og campinghytter, spis på restaurantene, handle i butikkene. Jeg vet ihvertfall at min ferie blir i Norge i år.
Zienna Skrevet 3. mars 2020 #2 Skrevet 3. mars 2020 Så spørs det om nordmenn flest velger å feriere i det hele tatt. Det hele kommer an på hva som skjer i ukene og månedene framover. Ingen vet noe akkurat nå, Hvem bestiller ferie i en slik situasjon? Innland eller utland, tror mange tenker at det er best å holde seg i eget hjem så lenge risikoen for å bli syk er der. Ingen vil bo på ei campinghytte i lia da. Ei heller på et hotellrom i Syden. Det er trist. Mange som har satset hardt kommer ikke til å klare seg nå. Det gjelder mange næringer.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #3 Skrevet 4. mars 2020 Dumt å være avhengig av turisme. Norge er jo ikke det da, vi har penger nok Anonymkode: 35988...a86
enkefru Skrevet 4. mars 2020 #4 Skrevet 4. mars 2020 En ganske naturlig følge av situasjonen, og som påvirker reiselivsbransjen i hele verden, ikke bare i Norge
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #5 Skrevet 4. mars 2020 Norge er så innmari dyrt, så vi holder oss hjemme i år. Anonymkode: 01814...676
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #6 Skrevet 4. mars 2020 Hysteri. Jeg har allerede bestilt tur til Kina i år. Kjempebillig flybillett. Ingen stress Anonymkode: 8c697...9b8
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #7 Skrevet 4. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dumt å være avhengig av turisme. Norge er jo ikke det da, vi har penger nok Anonymkode: 35988...a86 Det er mange små turiststeder rundt om som sliter hvis turisttrafikken svikter. Anonymkode: d4654...763
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #8 Skrevet 4. mars 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hysteri. Jeg har allerede bestilt tur til Kina i år. Kjempebillig flybillett. Ingen stress Anonymkode: 8c697...9b8 Vel, det synes ikke resten av verden. Anonymkode: dfc27...806
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #9 Skrevet 4. mars 2020 43 minutter siden, AnonymBruker said: Hysteri. Jeg har allerede bestilt tur til Kina i år. Kjempebillig flybillett. Ingen stress Anonymkode: 8c697...9b8 Du også ..? Jeg skal til Wuhan; har hørt at det er et svært spennende sted. Anonymkode: 709fd...a2e
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #10 Skrevet 4. mars 2020 Mye av turismen i Norge er eldre turister (asia, tyskland, italia, frankrike) og disse er jo såklart i risikogruppen. Blir overrasket hvis det ikke blir et betydelig dropp i hotellturismen i år. Ser ikke for meg at de tør reise gjennom så mange land på fly og buss (og skip) Anonymkode: 561d8...5bb
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #11 Skrevet 4. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du også ..? Jeg skal til Wuhan; har hørt at det er et svært spennende sted. Anonymkode: 709fd...a2e Nettopp. Dette her er feks i Wuhan. Hvem ville ikke sett dette vakre stedet? Anonymkode: 8c697...9b8 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #12 Skrevet 4. mars 2020 Hvis det ikke blir noe av utenlandsferien vår i sommer så blir vi heller hjemme. Kan ikke falle meg inn å feriere i Norge. Vi finner ingenting av det vi reiser til utlandet med i Norge. Norge er dyrt med dårlige hoteller, dårlig service, dyre parker og dyr mat. Blir heller hjemme og sparer de pengene til vi kan reise. Anonymkode: b60b6...f64
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #13 Skrevet 4. mars 2020 For meg er Norge for å jobbe. Jeg har vært livredd lenge for at det skal bli umulig å komme seg til utlandet. Anonymkode: b462d...8a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå