Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mister jeg retten til dagpenger hvis jeg jobber 18 timer Per uke og min fastsatta arbeidstid er 18 timer per uke? 

eller kan jeg maks jobbe 9 timer (50%) ? Beholder jeg da begge dagpenger og lønn jeg får fra jobben min for de 9 timer? Eller kutter nav de pengene jeg skulle fått for den aktuelle uken? 

Anonymkode: e1cb0...eb3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må skrive på meldekortet hvor mange timer du jobber og de blir trukket av dagpengene. Du får selvsagt ikke begge deler. 

Anonymkode: 476cf...94b

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mister jeg retten til dagpenger hvis jeg jobber 18 timer Per uke og min fastsatta arbeidstid er 18 timer per uke? 

Ja.

Eller kutter nav de pengene jeg skulle fått for den aktuelle uken?

Ja.

AnonymBruker
Skrevet

Hold deg til maks 50%, da får du halvparten av dagpengene.

50% regelen må fjernes, den er helt idiotisk.

Anonymkode: 40241...b25

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hold deg til maks 50%, da får du halvparten av dagpengene.

50% regelen må fjernes, den er helt idiotisk.

Helt enig. Den medfører at mange må takke nei til jobb, fordi det ikke lønner seg økonomisk. 

Anonymkode: 6aa67...7f8

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Den medfører at mange må takke nei til jobb, fordi det ikke lønner seg økonomisk. 

Anonymkode: 6aa67...7f8

Nettopp, jeg selv går på dagpenger. Derfor unngår jeg dette problemet, mange 50% stillinger krever at du skal være tilgjengelig utenom dette.

Samtidig ville jeg ikke tjent så mye mer ved å jobbe 100% i en lavlønnet jobb.

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

eller kan jeg maks jobbe 9 timer (50%) ? Beholder jeg da begge dagpenger og lønn jeg får fra jobben min for de 9 timer? Eller kutter nav de pengene jeg skulle fått for den aktuelle uken? 

Om du har 18 timer pr uke fastsatt så mister du dagpengene for den perioden om du jobber over 50%. Om du jobber 5 timer så trekkes det 5 timer fra dagpengene i den meldeperioden. 

Anonymkode: fa121...be0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...